Πέμπτη
28
Μάρτιος
TOP

Δυσεύρετα τα ελαστικά αυτοκινήτου τον χειμώνα με αυξήσεις φωτιά

Έναν ακόμα πονοκέφαλο καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς οι ειδικοί προβλέπουν ότι τον φετινό χειμώνα θα σημειωθούν σημαντικές ελλείψεις στα ελαστικά και θα προκύψουν νέες αυξήσεις στις τιμές τους.

Οι σταθερά υψηλές τιμές των καυσίμων δεν αποτελεί το μοναδικό πρόβλημα που απασχολεί τους τελευταίους μήνες τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς σημαντικές αυξήσεις παρουσιάζει το κόστος και αναλώσιμων εξαρτημάτων με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό των ελαστικών.

Οι προβλέψεις που ήθελαν την παραγωγή των ελαστικών να παρουσιάζει αρρυθμίες εξαιτίας των ελλείψεων σε πρώτες ύλες, συμπαρασύροντας προς τα πάνω τις τιμές τους, επιβεβαιώθηκαν με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, καθώς ήδη το κόστος απόκτησής τους στην ελληνική αγορά έχει αυξηθεί κατά 30%.

Για παράδειγμα, ένα ελαστικό στη διάσταση 205/55/16 κόστιζε πριν από περίπου δύο χρόνια 61 ευρώ, ενώ σήμερα φτάνει τα 79 ευρώ, γεγονός που αυξάνει το κόστος αντικατάστασης μιας τετράδας από τα 244 ευρώ στα 316 ευρώ, με την επιβάρυνση να ανέρχεται στα 72 ευρώ.

Παρόμοια είναι η ποσοστιαία αύξηση και σε μικρότερες διαστάσεις, καθώς ακόμα και ένα ελαστικό με διάμετρο 13 ίντσες κοστίζει σήμερα 68 ευρώ, ενώ το όχι τόσο μακρινό 2020 μπορούσε να το αποκτήσει με 52 ευρώ.

Μάλιστα, οι «γνωρίζοντες» την αγορά των ελαστικών προβλέπουν ότι τον φετινό χειμώνα η κατάσταση πρόκειται να χειροτερέψει τόσο σε ό,τι αφορά στη διαθεσιμότητα συγκεκριμένων τύπων όσο και στις τιμές της διάθεσής τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αναμένεται να παρουσιαστεί στα χειμερινά ελαστικά, καθώς ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής του πραγματοποιείται επί ρωσικού εδάφους. Ήδη πολλοί κατασκευαστές επιχειρούν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στην ευρωπαϊκή ήπειρο, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι θα καταφέρουν να φτάσουν μέσα σε λίγους μήνες στο 100% της παραγωγικής τους δυναμικότητας.

Ένα ακόμα αγκάθι στην εύρυθμη λειτουργία των μονάδων κατασκευής ελαστικών είναι η επάρκεια σε αιθάλη -γνωστή και ως μαύρος άνθρακας-, καθώς το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής προέρχεται από τη Ρωσία, από την οποία ως γνωστόν οι εξαγωγές προς τα περισσότερα κράτη του πλανήτη έχουν απαγορευθεί.

πηγή: www.carandmotor.gr