Πέμπτη
12
Δεκέμβριος
TOP

Eκ περιτροπής μαθήματα και μάσκες – Πώς θα ανοίξουν τα σχολειά στις 7 Σεπτέμβρη

Η έξαρση των κρουσμάτων που καταγράφεται τον Αύγουστο, έχει θορυβήσει την κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας και τους λοιμωξιολόγους και ήδη υπάρχουν διάφορα σενάρια για το καθεστώς λειτουργίας των σχολείων, τα οποία έχει προγραμματιστεί να ανοίξουν μία εβδομάδα νωρίτερα σε σχέση με τις υπόλοιπες χρονιές

Για άνοιγμα των σχολικών μονάδων στις 7 Σεπτεμβρίου με μάσκες και εκ περιτροπής μαθήματα, προετοιμάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές όλων των βαθμίδων.

Η έξαρση των κρουσμάτων που καταγράφεται τον Αύγουστο, έχει θορυβήσει την κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας και τους λοιμωξιολόγους και ήδη υπάρχουν διάφορα σενάρια για το καθεστώς λειτουργίας των σχολείων, τα οποία έχει προγραμματιστεί να ανοίξουν μία εβδομάδα νωρίτερα σε σχέση με τις υπόλοιπες χρονιές.

Αν συνεχιστεί ο αυξημένος αριθμός κρουσμάτων και τις επόμενες ημέρες, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα επιτραπεί να πραγματοποιούνται μαθήματα μέχρι 15 μαθητές ανά τάξη, ενώ οι μάσκες θα είναι υποχρεωτικές για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αν και ακόμη οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, το ένα σενάριο μιλά για εκ περιτροπής μαθήματα για όσες τάξεις  έχουν πάνω από 15 μαθητές ενώ έχει αρχίσει να προτείνεται από μερίδα λοιμωξιολόγων η χρήση μάσκας για μαθητές άνω των 10 ετών ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος της διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός ή μαθητής νοσεί.

Η Μαρία Τσολιά, καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας (ΕΡΤ) αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων, τονίζοντας  ότι ο αριθμός των κρουσμάτων είναι ανησυχητικός γιατί υπάρχει και μια δυναμική αύξησης. «Δεν είναι υπερβολικά μεγάλος για να πούμε αυτή τη στιγμή ότι δεν θα ανοίξουν τα σχολεία. Όμως θα πρέπει να σταματήσει να αυξάνεται και αν είναι δυνατόν να αρχίσει να μειώνεται, ώστε τα παιδιά να πάνε στο σχολείο» σημείωσε.

Τα σχολεία, είπε, πρέπει να ανοίξουν, αν είναι δυνατόν με πλήρη συμμετοχή των μαθητών αλλά βέβαια πρέπει να δούμε τα επιδημιολογικά δεδομένα πώς θα διαμορφωθούν τις επόμενες μέρες πλησιάζοντας προς το τέλος του μηνός.

Αν έχουμε πολύ μεγάλη αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων, πρόσθεσε, σίγουρα οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να φορούν μάσκα και θα απαιτηθεί εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων.

Ωστόσο, υπογράμμισε ότι για κάθε ενδεχόμενο, θα πρέπει να υπάρχει προετοιμασία στα σχολεία ώστε να μπορεί να γίνει ηλεκτρονική διδασκαλία.

«Πολλά μπορούν να ανατραπούν»

«Απέχουμε 22 ημέρες από την ημέρα έναρξης των μαθημάτων, και μπορούν να ανατραπούν πολλά πράγματα. Πριν από 23 ημέρες τα κρούσματα στην Ελλάδα ήταν γύρω στα 40, τώρα έχουν παγιωθεί στα πάνω από 200. Δεν μπορώ να πω τώρα τι πρέπει να γίνει. Σε κάθε περίπτωση τα σχολεία θέλουμε να ανοίξουν. Για να λειτουργούν τα πάντα πρέπει να δούμε τη μάσκα σαν εργαλείο» τόνισε χθες, μιλώντας στο MEGA ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλο.

«Ο αριθμός των θετικών δεν θα παραμείνει σταθερός. Ή θα ανέβει ή θα κατέβει. Αν αρχίσουν οι αριθμοί να ανεβαίνουν θα πρέπει να αλλάξουν οι όροι που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Αν αρχίζουν να κατεβαίνουν τότε θα πάμε στα σχολεία κανονικά όπως προβλέψαμε με μάσκα και αποστάσεις. Τα παιδιά από το καλοκαίρι όταν λειτούργησε το σχολείο, η συμπεριφορά τους και η προσαρμογή τους ήταν καλύτερες από το αναμενόμενο. Οι νέοι και τα παιδιά συμπεριφέρονται καλά», πρόσθεσε στο ίδιο θέμα.

Υπ. Παιδείας: Ετοιμαζόμαστε για το άνοιγμα των σχολείων

Στο επικείμενο άνοιγμα των σχολείων αναφέρθηκε και η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα μιλώντας στο MEGA.

«Ετοιμαζόμαστε σιγά – σιγά. Είναι μια διαδικασία καθημερινή. Έχουμε ξεκινήσει τις τοποθετήσεις των νεοδιορισμένων. Σε λίγες ημέρες θα καλέσουμε και τους αναπληρωτές για να λάβουν θέση. Οι εκπαιδευτικοί θα είναι την 1η Σεπτέμβρη τα σχολεία, ώστε το σχολείο να ξεκινήσει στις 7 του μήνα. Έχουμε δύο σενάρια που είναι τα επικρατέστερα, τα οποία συζητήσαμε πριν από δύο περίπου εβδομάδες με τους ειδικούς, σε τηλεδιάσκεψη.

Το πρώτο σενάριο είναι της πλήρους κανονικότητας, δηλαδή να πάνε κανονικά τα παιδιά στα σχολεία με τα αυξημένα τα μέτρα προστασίας, έχουμε συζητήσει το ενδεχόμενο της χρήσης μάσκας από όλους και φυσικά την τήρηση της αποστασιοποίησης που τα παιδιά μας την ενστερνίστηκαν.

Το δεύτερο σενάριο είναι να ξεκινήσουμε όπως ξεκινήσαμε και τον Μάιο και τον Ιούνιο, με λιγότερα από 15 παιδιά στην τάξη και εκ περιτροπής. Θα γίνουν και άλλες συζητήσεις ως την τελική απόφαση. Οι τελικές αποφάσεις για να φτάσουμε να ανοίξουμε τα σχολεία τον Μάιο ελήφθησαν μια βδομάδα πριν, ώστε ένα λάβουμε υπόψιν κάθε λεπτομέρεια σε ό,τι αφορά στα επιδημιολογικά δεδομένα», ανέφερε η κ. Γκίκα.

Όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας

Όπως  πάντως έχουν αναφέρει επανειλημμένα  οι λοιμωξιολόγοι, όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας. Το επόμενο δεκαήμερο θεωρείται ιδιαιτέρως κρίσιμο καθώς θα διαφανεί εάν η χώρα καταφέρνει να ελέγχει την πανδημία ή η κατάσταση θα ξεφύγει, οπότε και πρέπει να ληφθούν αποφάσεις με πιο αυστηρά μέτρα, εξέλιξη που ενδεχομένως επηρεάσει και τα σχολεία.

Ένα από τα σενάρια – το πιο αισιόδοξο – είναι να ξεκινήσουν τα μαθήματα κανονικά, με όλους τους μαθητές στη θέση τους.

Για να γίνει βέβαια αυτά, θα πρέπει ο αριθμός των καθημερινών νέων κρουσμάτων να είναι σε χαμηλά επίπεδα ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος διασποράς του ιού στα σχολεία. Η εξέλιξη της πανδημίας μέχρι και σήμερα ωστόσο, δείχνει ότι αυτό το σενάριο απομακρύνεται.

Το δεύτερο σενάριο αφορά την εκ περιτροπής διδασκαλία, μοντέλο που ακολουθήθηκε προς τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, προκειμένου να γίνουν οι αναπληρώσεις των χαμένων διδακτικών ωρών. Είναι ένα από τα πιο πιθανά σενάρια με δεδομένο ότι εφαρμόστηκε για περίπου ένα μήνα για τις τάξεις οι οποίες είχαν πάνω από 15 μαθητές.

Το τρίτο σενάριο που έχει αρχίσει να συζητείται και να προτείνεται και από λοιμωξιολόγους είναι η χρήση μάσκας από τους μαθητές στις τάξεις ώστε να διεξαχθούν απρόσκοπτα τα μαθήματα. Αν και πέρυσι δεν υπήρχε υποχρεωτική χρήση μάσκας για τους μαθητές, είναι πιθανό να γίνει το Σεπτέμβρη πραγματικότητα ειδικά για τους μαθητές μεγαλύτερων ηλικιών.
Πηγή:in.gr