Πέμπτη
21
Νοέμβριος
TOP

Εκπαιδευτική ημερίδα της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» στη Βαλύρα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μια ωραία αλλαγή προγράμματος είχε κατά την τελευταίαν, εκπαιδευτικήν ημερίδα της η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» όταν ο τοπικός Ιππαγωγός του σχολικού Ίππου, Συνασκούμενος Κωνσταντίνος, ως Εκπαιδευτής του Wing Tsun θα έπρεπε να μεταβεί στην Αθήνα για να συμμετάσχει σε αγώνες. Έτσι, την ημέρα αυτή οι “Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας” απεφάσισαν να αξιοποιήσουν την πρόσκληση που είχαν από τους “Σταύλους Μανιάτη”, στη κοντινή Βαλύρα, Ιθώμης Μεσσηνίας και να πραγματοποιήσουν εκεί την προγραμματισμένη εκπαιδευτικήν ημερίδα τους. 

Παναγιώτης Μανιάτης, ο Οικοδεσπότης μας, τον οποίο και ευχαριστούμε για την εξαιρετική φιλοξενία!

Ευγενέστατος νέος και ικανότατος αλογατάρης από παιδί, ο Οικοδεσπότης Παναγιώτης Μανιάτης, συγγενής του Ιππαγωγού μας Κωνσταντίνου, επισκεπτόμενος προ καιρού την έδρα των “Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας” είχε προσκαλέσει τους Συνασκουμένους μας στον χώρο του και τούτη την μέρα υλοποιήθηκε αυτή η πρόσκληση!

Ο Οικοδεσπότης μας, εκπαιδεύει τον Ίππο του 

στους δρόμους της  Βαλύρας

     Και με δεδομένη την ικανότητά του να εκπαιδεύει ο ίδιος τους Ίππους του, είχε την καλοσύνη να διαθέσει στους επισκέπτες του έναν ιδανικόν Ίππο, επαληθεύοντας ότι η βαθμολογία ενός Σταύλου δεν εξαρτάται από τις εγκαταστάσεις του όσο από την ποιότητα της εκπαιδεύσεως των Ίππων του.

     Σε έναν χώρο 23 στρεμμάτων μιας περιοχής με υψηλή αρχαιολογική σημασία, ένας θαυμάσιος Σταύλος, καλά οργανωμένος και με εξαιρετικό ζωικό “περιεχόμενο”, ο Παναγιώτης με την Εκπαιδεύτριά του κ. Ιωάννα Μανωλακάκη έκαναν ευτυχείς, επί ώρες, τους “Έλληνες Κενταύρους Καλαμάτας” οι οποίοι, αυθωρεί και παραχρήμα, μετέτρεψαν ένα ήδη εξαιρετικό τετράποδο σε Ίππο …Έφιππης Τοξοβολίας με τον τρόπο που ο Αρχηγός της τοπικής Σχολής, Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης γνωρίζει να αποενοχοποιεί τους φυσικούς φόβους των Ίππων για το Τόξο και την χρήση του.

     Κι έτσι, σε λίγη ώρα, ένας Ίππος κατέστη ασφαλής για την εκπαίδευση τριών, εντελώς αρχαρίων μαθητών, οι οποίοι έφτασαν, μάλιστα, από την Τρίπολη  να ασκηθούν στην Έφιππη Τοξοβολία. 

     Με την υπευθυνότητα που τον διακρίνει ο Αθανάσιος ξεκίνησε να βεβαιώνεται για την συνεργασιμότητα του σχολικού  Ίππου, μιας και στη Σχολή μας δεν ισχύουν τα “νόμιζα”, “υπέθεσα’ και “μου είπαν”, ανεξαρτήτως της δεδομένης φερεγγυότητος των συνεργατών μας! 

      Μη παραλείποντας και την επαλήθευση της “ανθρώπινης βαλβίδος” , ο Αθανάσιος μας θυμίζει ότι κανένα μέτρο ελέγχου δεν είναι περιττό όταν διαχειρίζεσαι την ευθύνη ενός μαθήματος Ιππασίας και, πολύ περισσότερο, Έφιππης Τοξοβολίας!

     Πράγματι, όσοι εκπαιδεύθηκαν κοντά μας και, πολύ περισσότερο, όσοι απέκτησαν διαπίστευση Εκπαιδευτή επικυρώνουν με τον μηδενικό δείκτη ατυχημάτων της Σχολής μας, την εγκυρότητα της διαπιστεύσεώς τους!

     Όπως πάντοτε, μετά από κάθε εκπαιδευτικήν ημερίδα, η προσεκτική μελέτη του οπτικοακουστικού υλικού του προγράμματος, έδειξε και το αποτέλεσμα, με κορυφαία, αυτή την φορά, την διαδικασία εξοικειώσεως του Ίππου με το Τόξο και την τόξευση την οποία, κατά τρόπον υποδειγματικότατο, διεκπεραίωσε ο Αθανάσιος με βοηθό του τον εξαιρετικό Χρύσανθο.

     Καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα που ξεκίνησε, όπως πρέπει, από το έδαφος, με “στρογγυλή κίνηση” και στοχευμένη “επίδειξη υλικού”, χωρίς κανέναν βιασμό του Ίππου και με σεβασμό στις επιφυλάξεις του.

     Με την τακτικήν αυτή, ο πάντοτε επιφυλακτικός Ίππος …μαγνητίσθηκε σε ένα ενδιαφέρον με τον καινούργιον εξοπλισμό (Τόξο και βέλη), προσεγγίζοντάς τον ώστε να καλύψει την περιέργειά του!  

 

     Και μετά την σιωπηρή “επίδειξη υλικού” άρχισαν οι τοξεύσεις όπου η κίνηση του βέλους και οι θόρυβοι από την χορδή αλλά και την διάσχιση του αέρος από το βέλος, προξενούν ενοχλήσεις στον Ίππο ο οποίος όμως, εν προκειμένω, έχοντας εμπιστευθεί τους χειριστές του έδειξε ικανοποιητικήν ανοχή στις νέες προκλήσεις. 

 

     Μεγάλη η συμβολή και του Χρύσανθου στην επιτυχή εξοικείωση που επετεύχθη, με το σωστό “κάθισμά” του, την ηρεμία του και, βεβαίως, τους σωστούς χειρισμούς του που “κράτησαν” υψηλή την αυτοπεποίθηση και αυτοσυγκέντρωση του Ίππου, αποτρέποντας αντιδράσεις.

     Και όλα τούτα τα αρμονικότατα είναι που μας κάνουν ολβίους στη Σχολή των “Ελλήνων Κενταύρων” όταν επαληθεύεται η αποτελσματικότητα μιας διδασκαλίας η οποία είναι προϊόν μελέτης, ασκήσεως και βασάνου μέσα στον χρόνο.

     Μετά από όλα τα “επίγεια” ο Χρύσανθος ανέλαβε την διαδικασία της έφιππης εξοικειώσεως κι απ΄ ό,τι φάνηκε τα κατάφερε, όπως πάντοτε, άριστα!

     Και όταν ήρθε και η σειρά της έφιππης τοξεύσεως, ήδη είχαν μπει τα σωστά “θεμέλια” για την Έφιππη Τοξοβολία με τον Ίππο ακόμη ηρεμότερο και πιο συνεργάσιμο με τον Άνθρωπο, απ’ όσο στην αρχή της ημερίδος και, η βελτίωση του Ίππου, είναι το κέρδος για τον Εκπαιδευτή, τον Ιππαγωγό και τους μαθητές!

     Αν μάλιστα φανταστούμε ότι ο Χρύσανθος ο οποίος, πέραν του ότι, από καιρό, καλπάζει και τοξεύει, ασκεί επιτυχώς και καθήκοντα Εκπαιδευτή, χωρίς καν να έχει διαπιστευθεί ως απλός Εφιπποτοξότης, θα πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως ευτυχείς για το επίπεδο διδασκαλίας και εργασίας στους “Έλληνες Κενταύρους Καλαμάτας” όπως τα σχεδιάζει ο Αρχηγός τους Αθανάσιος Ψωρομύτης!

     Κι όταν όλα τα προκαταρκτικά με έναν νεόλεκτο σχολικόν Ίππο πάνε κατ΄ ευχήν και τόσο σύντομα, τότε και μόνον μπορεί να αρχίσει ένα ασφαλές μάθημα Έφιππης Τοξοβολίας στο οποίο παρεμβάλλεται το Τόξο και η χρήση του που προξενούν εύλογην ανησυχία σε ένα ζώο φυγής, όπως ο Ίππος. 

      Τα σημερινά μαθήματα Έφιππης Τοξοβολίας στους “Σταύλους Μανιάτη” με έναν πρωτοείσακτον Ίππο δεν αφορούσαν μόνον στους αρχάριους μαθητές τους αλλά και στον ίδιο τον Εκπαιδευτήν Αθανάσιο και στον βοηθό του Χρύσανθο διότι, όπως είναι γνωστό, κάθε μάθημα πρέπει να προάγει, αρχικώς, τον ίδιο τον Εκπαιδευτή, τον σχολικόν Ίππο και, βεβαίως, τους μαθητές.

     Και οι μαθητές της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος έδειξαν ακόμη περισσότερη πρόοδο “ξεκλειδώνοντας” πιο πολύ, όπως απεκάλυψε το οπτικοακουστικό υλικό!

     Βεβαίως, η ημέρα περιελάμβανε και πολύ περισσότερα, όπως και άσκηση στην Ενστικτώδη Τοξοβολία.

     Πάντοτε φροντίζουμε στους “Έλληνες Κενταύρους” για ένα συζυγώς ισορροπημένο προπονητικό πρόγραμμα σε κάθε ημερίδα μιας και οι δύο συνιστώσες της πολεμικής τέχνης μας, η Ιππική και η Τοξοβολία, παραμένουν αδιαίρετες!

     Επίσης, αυτή τη φορά δεν παραλείψαμε να δώσουμε την χαρά της επαφής με τον Ίππο και στους μικρούς επισκέπτες μας που παρευρέθησαν στην ημερίδα.

     Πάντοτε, σ΄ αυτά τα παιδιά στηρίζεται το μέλλον της Ιππικής κι έτσι δεν μπορούν να βρίσκονται παρά στις προτεραιότητές μας, όποτε τα συναντάμε, κάτι που μας δίνει ιδιαίτερη χαρά!

     Τέλος, οι μαθητές μας είχαν την χαρά να βιώσουν την “καρδιά” της Ιππικής που είναι η σταυλική εργασία.

     Οι εξαιρετικοί εκπαιδευόμενοί μας ανταπέδωσαν στους Ίππους τα όσα εκείνοι μας προσφέρουν, ταίζοντάς τους μετά το πέρας της εργασίας και ο συμβολισμός αυτής της προσφοράς είναι ό,τι βαθύτερο στη σχέση μας με τον ευγενή Ίππο!

     Αυτό το “αντίδωρο” του Ανθρώπου προς τον Ίππο είναι και το επιστέγασμα μια προαιώνιας σχέσεως που ομολογεί ευγνωμοσύνη για όσα το τετράποδο μας προσέφερε, μας προσφέρει και θα μας προσφέρει!

     Αυτή η εκπαιδευτική ημερίδα ήταν ακόμη μία προσωπική διαπίστευση για τον Αρχηγό της Σχολής των “Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας”, Εκπαιδευτή  Αθανάσιο Ψωρομύτη, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να συνεργασθεί με έναν οιονδήποτε Ίππο ώστε, με ευγένεια και ποιότητα εκπαιδεύσεως, να τον αναδείξει ως έναν ασφαλή Ίππο Έφιππης Τοξοβολίας και αυτό ακριβώς είναι και το όραμα των “Ελλήνων Κενταύρων”, δηλαδή, όχι η “κονσερβαρισμένη” συνεργασία με συγκεκριμένους ιδιόκτητους σχολικούς Ίππους, αλλά η ικανότητα ευγενούς υποχειριάσεως  ο ι ο υ δ ή π ο τ ε  Ίππου, προκειμένου να αναδειχθεί τάχιστα ως συνεργάτης του Ανθρώπου, όπως απαιτείται υπό συνθήκες Πολέμου (…πατρός πάντων…!) και όπως νοείται σε μία πολεμική Ομάδα, όπως οι “Έλληνες Κένταυροι”!