Τετάρτη
12
Ιούνιος
TOP

Η οικονομική κρίση έφερε «κίνημα νηφαλιότητας» – Μειώθηκε η κατανάλωση αλκοόλ από τους νέους

Η ευρωπαϊκή οικονομία διανύει μια ιστορικά δύσκολη περίοδο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζονται όλες οι πτυχές της καθημερινότητας, με την διασκέδαση βεβαίως να μην μένει ανεπηρέαστη.

Ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται τα πρώτα σημάδια ότι οι δυσχερείς οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι επιλέγουν τι ψωνίζουν ή ακόμα και τι πίνουν.

Οι νέοι της Ευρώπης αρχίζουν να ξοδεύουν λιγότερα για αλκοόλ και δεν φαίνεται ότι θα επιστρέψουν στην έντονη κοινωνική ζωή σύντομα, σύμφωνα με το Fortune.

Αλλά είναι πιθανό να είναι η ύφεση, όχι οι επιλογές του τρόπου ζωής, που ξεκινά μια νέα τάση για νηφαλιότητα.

Πώς η κρίση στην Ευρώπη επηρεάσει την κατανάλωση αλκοόλ

Μια έρευνα σε 3.500 άτομα σε επτά ευρωπαϊκές χώρες δείχνει ότι ο ιστορικά υψηλός πληθωρισμός, η αύξηση των επιτοκίων και η ενεργειακή κρίση οδήγησαν σε μαζική πτώση των εξόδων.

Ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό των Ευρωπαίων Gen Z και των millennials σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα για αλκοόλ τόσο μέσα όσο και έξω από το σπίτι τους επόμενους τρεις μήνες

Η έκθεση Consumer Compass της Savanta δείχνει ότι οι Βρετανοί και οι Γάλλοι πιστεύουν ότι έχουν περίπου ένα τρίτο λιγότερα να ξοδέψουν σε μη βασικά προϊόντα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, ενώ το αντιληπτό διαθέσιμο εισόδημα μειώθηκε κατά ένα τέταρτο στη Γερμανία και την Ιταλία.

Ακόμη και στις τυπικά καλά μονωμένες σκανδιναβικές χώρες, παρατηρείται μείωση των προϋπολογισμών κατά 21%.

Αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες βρίσκονται στα πρόθυρα μιας ύφεσης, με τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τη Γερμανία, να συρρικνώνεται κατά 0,3% το 2023.

Οι νέοι σταματούν το ποτό

Η ανάλυση της Savanta είναι μια υπενθύμιση όχι μόνο των δύσκολων επιλογών που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά αλλά και της αυξανόμενης τάσης των νέων να αποστασιοποιούνται από το αλκοόλ.

Το Gen Z και οι millennials ξεκινούν ένα εκτεταμένο κίνημα νηφαλιότητας σε όλο τον κόσμο, ένα κίνημα που θεωρείται ευρέως ως πολιτιστικό φαινόμενο που καθοδηγείται από τάσεις ευεξίας, υψηλότερα επίπεδα εσωστρέφειας και περισσότερες εναλλακτικές επιλογές όπως ποτά χωρίς και χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Μια έρευνα των καταναλωτών των ΗΠΑ από το NCSolutions διαπίστωσε ότι το 61% των Gen Zers σχεδίαζε να περιορίσει τις δαπάνες για αλκοόλ φέτος, ενώ οι μεγαλύτεροι, πλουσιότεροι ενήλικες αναμενόταν να ακολουθήσουν το αντίθετο.

Φαίνεται επίσης ότι οι νέοι της Ευρώπης μπορεί να έχουν συνηθίσει στη μείωση του αλκοόλ λόγω του προϋπολογισμού τους, ή τουλάχιστον να προετοιμάζονται για έναν μακρύ χειμώνα μακριά από το ποτό.

Η Savanta αναφέρει ότι ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό των Ευρωπαίων Gen Z και των millennials σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα για αλκοόλ τόσο μέσα όσο και έξω από το σπίτι τους επόμενους τρεις μήνες.

ΠΗΓΗ in.gr