Πέμπτη
25
Απρίλιος
TOP

Κινητό, ταχύτητα και υπνηλία βάζουν σε κίνδυνο τους οδηγούς καθημερινά

Σε ποσοστό 42% οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν καθημερινά αυτοκίνητο, και το 82% αυτών σε πρόσφατη έρευνα παραδέχθηκε ότι επιδεικνύει επικίνδυνη οδική συμπεριφορά – κυρίως λόγω της χρήσης του τηλεφώνου.

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από πρόσφατη έρευνα του διακεκριμένου γαλλικού Ινστιτούτου IFOP, που έγινε για λογαριασμό μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας. Και έρχεται σε συνέχεια άλλης πρόσφατης, και εξίσου ανησυχητικής, έρευνας για τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.

Από το 2014 που διεξάγεται η συγκεκριμένη έρευνα, για την οδική ασφάλεια εν ώρα εργασίας, το συμπέρασμα παραμένει το ίδιο: οι εργαζόμενοι πολύ συχνά εκθέτουν τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν σε ποσοστό 71% ότι δεν σέβονται πάντοτε τα όρια ταχύτητας, και σε ποσοστό 56% παραδέχθηκαν ότι χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο εν κινήσει. Ακόμη, σε ποσοστό 32% δεν αρνήθηκαν ότι έχουν συνεχίσει να οδηγούν ακόμα και σε περιπτώσεις που αισθάνονται έντονη υπνηλία.

Κατά συνέπεια, οι τρεις πιο επικίνδυνοι παράγοντες που θέτουν καθημερινά σε σοβαρό κίνδυνο τους εργαζόμενους που οδηγούν, είναι κατά σειρά η ταχύτητα, η χρήση του κινητού τηλεφώνου, και η κούραση στα όρια της εξάντλησης. Και όπως η υψηλή ταχύτητα, έτσι και η αφαίρεση του βλέμματος από το δρόμο -είτε λόγω ύπνου είτε λόγω χρήσης του smartphone- έστω και για ελάχιστα δευτερόλεπτα, μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα.

Βεβαίως, τα πράγματα επιδεινώνονται ακόμη περισσότερο τα τελευταία χρόνια λόγω της τοποθέτησης όλο και περισσότερων, και μεγαλύτερων ψηφιακών οθονών στα αυτοκίνητα. Συνεπώς, και αυτές θα πρέπει να θεωρούνται σοβαρές πηγές κινδύνου για την ασφάλεια όλων των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το δρόμο – είτε οδηγούν, είτε είναι πεζοί.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η χρήση του τηλεφώνου στην οδήγηση πολλαπλασιάζει επί 4 το ρίσκο ατυχήματος. Και έρευνες επίσημων αρχών οδικής ασφάλειας έχουν φτάσει στο συμπέρασμα ότι η έλλειψη προσοχής και η χρήση του smartphone κατά την οδήγηση ευθύνονται για το 13% όλων των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων.

Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς που συμμετείχαν στην έρευνα του IFOP, στο μεταξύ, παραδέχθηκαν ότι κατάφεραν να αποτρέψουν την τελευταία στιγμή ένα ατύχημα, κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους.

Κατά συνέπεια: παρά την πρόοδο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας των αυτοκινήτων και την κατασκευή όλο και πιο σύγχρονων αυτοκινητόδρμων, μόνο η συμπεριφορά του οδηγού μπορεί να βελτιώσει τα δεδομέμα της οδικής ασφάλειας – συμπεριφορά που πρέπει να γίνει συνείδηση για τους οδηγούς, και όχι να επιβάλλεται απλά με το φόβο ενός χρηματικού προστίμου.

πηγη:carandmotor.gr