Δευτέρα
4
Ιούλιος
TOP

Κόκκινα δάνεια: Ξεμπλοκάρει ο εξωδικαστικός μηχανισμός

Μαζί με τη 13η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τους θεσμούς, ολοκληρώθηκε η 6η έκθεση προόδου του νέου πτωχευτικού που ξεκίνησε τον περασμένο Ιούνιο.

Ενώ ξεκίνησε με χιλιάδες αιτήσεις να εκκρεμούν, χωρίς να προχωρά καμία ρύθμιση μέχρι το Νοέμβριο, τεχνικές και ενημερωτικές παρεμβάσεις ξεμπλόκαραν το σύστημα. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος πτωχευτικός κώδικας (ως νομοθεσία) και ως ηλεκτρονικό σύστημα με πλήρη αυτοματοποίηση συλλογής στοιχείων και αντικειμενικό αλγόριθμο προτεινόμενων ρυθμίσεων, θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες πανευρωπαϊκά, κάτι το οποίο θα επισημανθεί στην επόμενη έκθεση του ΔΝΤ για την Ελλάδα.

Επίλυση τεχνικών ζητημάτων

Το πρώτο βασικό πρόβλημα της καθυστέρησης είχε σχέση με τεχνικά ζητήματα, τα οποία λύθηκαν, καθώς προχωρούσε ταυτόχρονα η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Δημοσίου.

Η αρχική καθυστέρηση θα έπρεπε ίσως να ήταν αναμενόμενη, καθώς ο νόμος ψηφίστηκε το 2020 που αποτελεί πανευρωπαϊκή καινοτομία και ταυτόχρονα χτίστηκε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που συνδέει τράπεζες, εφορίες, Ταμεία και άλλες υπηρεσίες για την άντληση στοιχείων, ενώ δημιουργήθηκε αλγόριθμος που δίνει αντικειμενικές προτάσεις για ρύθμιση, λαμβάνοντας συγκεκριμένα κριτήρια.

Όλα αυτά στην Ελλάδα χτίστηκαν από το μηδέν και θα έπρεπε να διασυνδεθούν ψηφιακά πολλοί φορείς, να ψηφιοποιηθούν ενδιάμεσες υπηρεσίες, να εισέλθουν χειροκίνητα διάφορα έγγραφα που δεν μπορούσαν να αντληθούν αυτόματα από το σύστημα, ενώ ο αλγόριθμος με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ήθελε κάποιες βελτιώσεις. Στόχος ήταν η αντικειμενική αξιολόγηση και διευθέτηση του συνολικού χρέους (προς τράπεζες και δημόσιο) χωρίς να παρεμβαίνει η προσωπική ή υποκειμενική κρίση.

Ταυτόχρονα, οφειλέτες, εγγυητές, συνοφειλέτες, συνδικαιούχοι, επιμελητήρια, επιχειρήσεις, λογιστές και δικηγόροι δεν ήταν εξοικειωμένοι από την πρώτη ημέρα λειτουργίας. Υπήρχαν και ανθρώπινα θέματα, όπως για παράδειγμα, ο οφειλέτης δεχόταν άρση του απορρήτου και προχωρούσε η αίτηση, αλλά κάποιος εγγυητής δεν δεχόταν, με αποτέλεσμα να ακυρώνεται και να αναζητάται εναλλακτική ή να χρειάζεται περισσότερος χρόνος μεταξύ του οφειλέτη και του εγγυητή αλλά και η συνδρομή ειδικών για το τι σημαίνει ο οφειλέτης να θέλει να ρυθμίσει και ο τριτεγγυητής να αρνείται.

Ενημέρωση-Help Desk

Το δεύτερο μεγάλο βήμα που έδωσε ώθηση στον εξωδικαστικό μηχανισμό ήταν η επένδυση που έκαναν οι ίδιες οι εταιρείες διαχείρισης δανείων, δημιουργώντας help desk, όπου ενημέρωσαν και έλυναν απορίες οφειλετών, λογιστών, δικηγόρων, κ.ά. Αυτό ολοκληρώθηκε προς τις αρχές του έτους, όταν φάνηκε και η πρώτη αύξηση του ρυθμού οριστικοποίησης αιτήσεων και τελικών ρυθμίσεων.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Πηγή: capital.gr