Δευτέρα
26
Ιούλιος
TOP

Magos: To μοναδικό ελληνικό γάντι με αίσθηση αφής για εικονική πραγματικότητα

O τελικός χρήστης μιας VR εφαρμογής δύναται να απολαύσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς πλέον μπορεί να αλληλοεπιδράσει μέσω των δακτύλων του με τον ψηφιακό κόσμο, όπως θα μπορούσε να κάνει αντίστοιχα στον πραγματικό κόσμο.

Ο εικονικός κόσμος αναδύεται όλο και περισσότερο στην ψυχαγωγία και την εργασία. Όλα ξεκίνησαν με την εικονική πραγματικότητα (VR), όπως τα headsets της Oculus. Στην συνέχεια ακολούθησε η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), χρησιμοποιώντας λύσεις όπως τα Microsoft HoloLens, και έπειτα η μικτή πραγματικότητα (MR) που ενσωματώνει και τις δύο προηγούμενες τεχνολογίες. Οι διαφορετικές αυτές ‘πραγματικότητες’ συνθέτουν την επονομαζόμενη εκτεταμένη πραγματικότητα (XR).

Η εκτεταμένη πραγματικότητα πρόκειται για μια ιδιαιτέρως μεγάλη αγορά με έναν εξαιρετικά υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, έχοντας ήδη εκτιμηθεί στα 43 δισεκατομμύρια δολάρια. Μέχρι το 2027, η εν λόγω αγορά αναμένεται να φθάσει σχεδόν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, και σε αυτό το σημείο ο ρυθμός ανάπτυξης της πρόκειται μάλιστα να διπλασιαστεί.

Η εικονική πραγματικότητα έγινε τόσο δημοφιλής μέσω της εμπειρίας αλληλεπίδρασης των αισθήσεων της όρασης και της ακοής, αλλά η αλληλεπίδραση μέσω της αίσθηση της αφής είναι πραγματικά πίσω εξαιτίας κυρίως των πιο διαδεδομένων VR controllers, οι οποίοι ουσιαστικά εμποδίζουν τη φυσική αλληλεπίδραση με τη χρήση των δακτύλων. Ωστόσο, χρειαζόμαστε και τις τρεις αισθήσεις για να απολαύσουμε πραγματικά την εικονική πραγματικότητα.

Αλλά γιατί κανείς δεν έχει βρει τη λύση μέχρι στιγμής; Το πρόβλημα είναι ότι η αίσθηση της αφής στην εικονική πραγματικότητα απαιτεί ψηφιοποίηση του χεριού, το οποίο έχει 16 αρθρώσεις και 27 βαθμούς ελευθερίας προκειμένου να μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε δυνατή κίνηση με τα δάχτυλα και τον καρπό μας. Οι VR controllers που αναφερθήκαμε παραπάνω μοντελοποιούν μόνο μια άρθρωση ενώ παρέχουν μόνο 6 βαθμούς ελευθερίας. Η λύση που αναπτύσσουμε, Magos, ψηφιοποιεί και τις 16 αρθρώσεις του ανθρώπινου χεριού παρέχοντας 22 βαθμούς ελευθερίας, κάτι το οποίο κανείς δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα.

Ως αποτέλεσμα, ο τελικός χρήστης μιας VR εφαρμογής δύναται να απολαύσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς πλέον μπορεί να αλληλοεπιδράσει μέσω των δακτύλων του με τον ψηφιακό κόσμο, όπως θα μπορούσε να κάνει αντίστοιχα στον πραγματικό κόσμο.

Μια τέτοια λύση είναι ένα σημαντικό και ουσιαστικό εργαλείο σε εφαρμογές εκπαίδευσης που προετοιμάζουν ανθρώπους να εκτελούν διάφορες διεργασίες σε ιδιαιτέρως απαιτητικά και αγχωτικά περιβάλλοντα. Φανταστείτε έναν εκπαιδευόμενο πιλότο ο οποίος θα μπορούσε να αλληλοεπιδράσει με κάθε κουμπί σε ένα πιλοτήριο εικονικής πραγματικότητας χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά του αντί να κρατάει ένα ζευγάρι από VR controllers. Ή έναν εργαζόμενο ο οποίος εκπαιδεύεται στον έλεγχο ασφαλείας σε ένα εικονικό διυλιστήριο, στον κλάδο πετρελαίου και φυσικού αερίου. Μια τέτοια λύση δεν θα άλλαζε ολοκληρωτικά την εμπειρία τους;

Αναμφισβήτητα δε θα είχαμε φτάσει μέχρι εδώ χωρίς την ομάδα μας. Είμαστε τυχεροί καθώς έχουμε μια πολύ έμπειρη ομάδα 7 ατόμων με σχεδόν πέντε δεκαετίες συμπληρωματικών καταρτίσεων και γνώσεων, όπως για παράδειγμα στον βιομηχανικό σχεδιασμό, τη ρομποτική, την ανάπτυξη λογισμικού, καθώς και στο μάρκετινγκ και την επιχειρηματικότητα. Η ομαδική προσπάθεια και δουλειά που ενστερνίζονται και υποστηρίζουν όλα τα μέλη της ομάδας έχει αποφέρει στην εταιρία συνολική χρηματοδότηση ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ, η οποία θα αξιοποιηθεί στην ολοκλήρωση της πρώτης εμπορικής έκδοσης των γαντιών Magos.

Ιδιαιτέρως σημαντική συνεισφορά στην μέχρι τώρα πορεία μας έχει το ACEin (Athens Center For Entrepreneurship And Innovation), το οποίο βρίσκεται πάντα δίπλα μας από το 2018 όποτε και εισήλθαμε στο πρόγραμμα επώασής του, υποστηρίζοντας μας μέσω του ευρύ δικτύου του σε οποιαδήποτε πρόκληση αντιμετωπίσαμε, αντιμετωπίζουμε και πρόκειται να αντιμετωπίσουμε.

ot.gr