Τετάρτη
11
Δεκέμβριος
TOP

Μάκαρης – Παπαγιαννοπούλου για παράκαμψη Σκάλας- Βλαχιώτη: Να λάμψει η αλήθεια άμεσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Παράκαμψη Σκάλας- Βλαχιώτη: Να λάμψει η αλήθεια άμεσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία από την κυβέρνηση, για την απαξίωση του έργου της παράκαμψης Σκάλας-Βλαχιώτη. Ενός έργου ιδιαίτερα σημαντικού για την ανάπτυξη της Νοτιοανατολικής Λακωνίας και της Ελαφονήσου, περιοχών με μεγάλη δυναμικότητα τόσο στην αγροτική παραγωγή, όσο και στον τουρισμό.

Επειδή λοιπόν επανέρχεται το θέμα και γίνεται πολύ λόγος για το έργο αυτό, για το οποίο έχουν δοθεί στοιχεία πολλές φορές, για μια ακόμα φορά ας θυμηθούμε λίγο τα γεγονότα, τα οποία σκόπιμα όλοι αποκρύπτουν:

Με απόφαση του πρώην Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη, (επισυνάπτεται με αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ/Β/Φ4/οικ.4852 από 18-6-2018 και ΑΔΑ ΨΨΨ465ΧΘΞ–ΦΛΟ ),  ανατίθεται στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» η εκπόνηση προκαταρκτικών μελετών γα την παράκαμψη  των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη Λακωνίας.  Το έργο είναι στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Λεύκτρο – Σπάρτη».

Ο τότε Υπουργός αποφάσισε δηλαδή την εκπόνηση αυτών των προκαταρκτικών μελετών  από την Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» προς το Ελληνικό Δημόσιο σαν δωρεά και χωρίς αντάλλαγμα, ώστε αυτές να χρησιμοποιηθούν χωρίς αντάλλαγμα για την δημοπράτηση ως δημοσίων έργων της παράκαμψης των οικισμών Βλαχιώτη και Σκάλας Λακωνίας και της κατασκευής νέας γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα, στην ίδια περιοχή, του Δήμου Ευρώτα.

Η εν λόγω εταιρεία με επιστολή της αρνήθηκε την εκπόνηση της μελέτης δωρεάν, διεκδικώντας το ποσό των 3.548.246,23 ευρώ.

Το εφετείο Αθηνών όμως, με την υπ’αρ. 1835/2018 απόφασή του, δικαίωσε  το Ελληνικό Δημόσιο. Επομένως, είναι φανερό ότι δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε τιμήματος στην εταιρεία για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης, και φυσικά ο ισχυρισμός της εν λόγω εταιρείας δεν ευσταθεί και είναι αβάσιμος.

Ο κ. Καραμανλής ως Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δεν
επέβαλε στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» να συμμορφωθεί με την απόφαση του εφετείου, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιηθούν οι μελέτες. Προκαλεί έτσι καθυστέρηση σε ένα έργο κομβικής σημασίας για την οικονομία και την ανάπτυξη της Λακωνίας!

Στην συνέχεια ο κ. Νίκας κάνει ανάθεση της μελέτης με κόστος για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, 372.000 ευρώ.

Οι πράξεις των ανωτέρω ζημιώνουν τόσο τον Ελληνικό λαό επιβαρύνοντάς τον με ένα αχρείαστο έξοδο, αφού η μελέτη θα μπορούσε να γίνει χωρίς κόστος, όσο και τον Λακωνικό λαό με μια αχρείαστη καθυστέρηση πολλών ετών.

Αυτά είναι τα έργα και οι ημέρες της ΝΔ για την Λακωνία και αυτή είναι η εκτίμηση στους Λάκωνες πολίτες, που την εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους.

Εκείνο για το οποίο πρέπει να απαντήσει ο κ. Περιφερειάρχης είναι, ποιες οι ενέργειες, που σκέφτεται για αυτό το έργο και κατά πόσο είναι διατεθειμένος να πιέσει και να έρθει ακόμα και σε σύγκρουση με την κυβέρνηση, προκειμένου αφενός μεν να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη μελέτη αλλά αφετέρου και να μην ζημιωθεί ο ελληνικός λαός.

Κατόπιν όλων αυτών ζητούμε από την Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου να φέρει το συγκεκριμένο θέμα στην επόμενη τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για να τοποθετηθούν όλες οι παρατάξεις επ΄ αυτού.

 

Παναγιώτα Παπαγιαννοπούλου

Υπεύθυνη ΠΕ Λακωνίας της Περιφερειακής Παράταξης «Πρώτα η Πελοπόννησος»

Μανώλης Μάκαρης

Επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Πρώτα η Πελοπόννησος»

Παράκαμψη Σκάλας- Βλαχιώτη