Το νέο Market Pass σχεδιάζει η κυβέρνηση καθώς ο πληθωρισμός ανεβαίνει και συνεχίζει να πλήττει τους καταναλωτές. Η καταπολέμηση της ακρίβειας και η στήριξη των πιο ευάλωτων νοικοκυριών βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης.
Σήμερα, αναμένεται να «κλειδώσουν» οι τελευταίες λεπτομέρειες του σχεδίου για την επέκταση του Market Pass, το οποίο έλαβε και επίσημα παράταση τουλάχιστον μέχρι τέλος του χρόνου, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων.
Το Market Pass
Μέχρι στιγμής, έχει κλειδώσει η επέκταση του μέτρου για τρεις ακόμη μήνες (Αύγουστος – Σεπτέμβριος και Οκτώβριος) του μέτρου (22 έως 72 ευρώ τον μήνα) με στόχο να περιοριστούν οι αρνητικές συνέπειες από την συνέχιση της ακρίβειας, ειδικά στο βασικά είδη διαστροφής.
Τα κριτήρια, εισοδηματικά και περιουσιακά, όπως και τα ποσά του Market Pass παραμένουν τα ίδια.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, για την καταβολή της ενίσχυσης θα ληφθούν υπόψη τα εισοδήματα του 2022 τα οποία θα έχουν αποτυπωθεί στις φετινές φορολογικές δηλώσεις.
Τα εισοδήματα
Οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα, λαμβάνουν εκρηκτικές διαστάσεις δημιουργούν νέες απώλειες στα εισοδήματα των πολιτών, οι οποίοι έρχονται καθημερινά σε επαφή με το «τέρας» της ακρίβειας τόσο στα ράφια σούπερ μάρκετ όσο και στους πάγκους των λαϊκών αγορών.
Πλέον, πολλοί αναλυτές κάνουν λόγο για φαινόμενα αισχροκέρδειας στην ελληνική αγορά, καθότι την ώρα που ο γενικός πληθωρισμός «έπεσε» στο 1,8% τον Ιούνιο, ο αντίστοιχος δείκτης των τροφίμων αυξήθηκε κατά 12,2%. Αξίζει να σημειωθεί πως με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής η ομάδα ‘Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά’ αυξάνεται με 2ψήφια ποσοστά για 15 συνεχόμενους μήνες, ενώ συνολικά κινείται ανοδικά για 25 συνεχόμενους μήνες, ήτοι από τον Ιούνιο του 2021.
Ακόμη και σε επίπεδο ενός μήνα (Μάιος-Ιούνιος 2023) η άνοδος της συγκεκριμένης κατηγορίας έφτασε το 2,1%, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στην αύξηση τιμών σε: χοιρινό, νωπά ψάρια, τυριά, νωπά φρούτα, πατάτες.
Η ανυποχώρητη ακρίβεια στα τρόφιμα δημιουργεί έναν ασφυκτικό κλοιό στα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς δαπανούν πάνω από το 20% του εισοδήματός τους για είδη διατροφής, ενώ για το φτωχότερο 20% του πληθυσμού η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη μιας και το ποσοστό του εισοδήματός τους που αντιστοιχεί στις αγορές βασικών προϊόντων πρώτης ανάγκης αγγίζει το 30%.
πηγή: www.in.gr