TOP

Μελέτη του Χάρβαρντ: Μία και μόνο λέξη μπορεί να σας κάνει πιο πειστικούς

Μερικές φορές, χρειάζεται μια μόνο λέξη για να αλλάξει η γνώμη κάποιου. Αυτό λέει ο Jonah Berger, καθηγητής μάρκετινγκ στη Σχολή Wharton του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, ο οποίος έχει συντάξει μια λίστα με «μαγικές λέξεις» που μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που επικοινωνεί κανείς. 

Χρησιμοποιώντας τη λέξη «επειδή», όταν προσπαθεί να πείσει κάποιον να κάνει κάτι, έχει ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα, λέει ο ίδιος στο CNBC.

«Περισσότερα άτομα θα με ακούσουν και θα κάνουν αυτό που θέλω», υπογραμμίζει.

Ο Berger επισημαίνει μια μελέτη σχεδόν 50 ετών από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, όπου οι ερευνητές κάθονταν σε μια πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη και περίμεναν κάποιον να χρησιμοποιήσει το φωτοτυπικό. Στη συνέχεια, πήγαν προς το μέρος του και του ζήτησαν να σταματήσει για να το χρησιμοποιήσουν εκείνοι.

Διατύπωσαν το αίτημά τους με τρεις διαφορετικούς τρόπους:

  • «Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό;»
  • «Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό επειδή πρέπει να βγάλω φωτοτυπίες;»
  • «Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό επειδή βιάζομαι;»

Και τα δύο αιτήματα που περιείχαν τη λέξη «επειδή» έκαναν τα άτομα που ήδη χρησιμοποιούσαν το μηχάνημα, περισσότερο από 50% πιο πιθανό να παραχωρήσουν τη θέση τους, διαπίστωσαν οι ερευνητές. Ακόμη και η δεύτερη φράση – η οποία θα μπορούσε να ερμηνευτεί εκ νέου ως «Μπορώ να μπω μπροστά σου για να σου πάρω τη θέση;» — ήταν αποτελεσματική, επειδή έδειχνε ότι ο άγνωστος που ζητούσε μια χάρη είχε τουλάχιστον τρόπους.

Άλλες «μαγικές λέξεις» και πώς να τις χρησιμοποιήσετε

Λέγοντας και γράφοντας τη λέξη «συνιστώ» αντί για «μου αρέσει» οι άλλοι έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να ακολουθήσουν τις προτάσεις σας, σύμφωνα με τον Berger.

Το ίδιο ισχύει όταν κάνετε μια ανεπαίσθητη αλλαγή στη σύνταξη.  Οι άνθρωποι είναι έως και 30% πιο πιθανό να σας δώσουν αυτό που επιθυμείτε όταν ζητάτε για παράδειγμα βοηθούς αντί για βοήθεια ή ψηφοφόρους αντί για ψήφους.

πηγη moneyreview.gr