Πέμπτη
25
Ιούνιος
TOP

Ο απολογισμός των πεπραγμένων της δημοτικής αρχής για το 2025 στο επίκεντρο της ειδικής συνεδρίασης (video)

Με θετικό πρόσημο ο απολογισμός των πεπραγμένων της δημοτικής αρχής Καλαμάτας για το 2025. Πολλά τα ζητήματα που τέθηκαν επί τάπητος με αναφορές στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης και σε έργα που αφήνουν ένα ουσιαστικό αποτύπωμα. Διαφορετική η προσέγγιση από τις παρατάξεις της μειοψηφίας.

Θ. Βασιλόπουλος: «Συνεχίζουμε να χτίζουμε μια πόλη πιο σύγχρονη, πιο πράσινη, πιο λειτουργική και πιο ανθρώπινη»

Ακολουθεί όλη η τοποθέτηση του Δημάρχου Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλου:

«Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Αγαπητοί συνδημότες,

Ο απολογισμός μιας Δημοτικής Αρχής δεν είναι μια τυπική διαδικασία.

Δεν είναι μια παράθεση αριθμών και έργων. Είναι η στιγμή της λογοδοσίας. Η στιγμή που απαντάμε με ειλικρίνεια σε ένα βασικό ερώτημα:

Προχώρησε η πόλη μπροστά; Βελτιώθηκε η καθημερινότητα των πολιτών; Μπήκαν οι βάσεις για το μέλλον;

Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για να δώσουμε αυτές τις απαντήσεις. Με διαφάνεια. Με στοιχεία. Με σεβασμό στους πολίτες που μας εμπιστεύτηκαν.

Γιατί από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου Καλαμάτας, θέσαμε μια ξεκάθαρη αρχή: Να λειτουργούμε με σχέδιο, με συνέπεια και με διαρκή λογοδοσία απέναντι στην κοινωνία.

Για εμάς η εμπιστοσύνη δεν είναι δεδομένη. Κερδίζεται καθημερινά.

Και κερδίζεται, Με δουλειά. Με αποτέλεσμα. Με πράξεις.

Η Αυτοδιοίκηση είναι ο θεσμός που βρίσκεται πιο κοντά στον πολίτη.

Εδώ τα προβλήματα δεν είναι θεωρητικά.

Είναι ο δρόμος που πρέπει να επισκευαστεί.

Το σχολείο που χρειάζεται συντήρηση.

Η γειτονιά που χρειάζεται φροντίδα.

Η κοινωνική ανάγκη που ζητά άμεση ανταπόκριση.

Γι’ αυτό και η ευθύνη μας είναι μεγάλη.

Γιατί κάθε απόφαση επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.

Κυρίες και κύριοι,

Η Καλαμάτα σήμερα βρίσκεται σε μια σταθερή αναπτυξιακή τροχιά.

Τα τελευταία χρόνια η πόλη μας ενισχύει τον ρόλο της ως διοικητικό, οικονομικό, πολιτιστικό και αναπτυξιακό κέντρο της Νότιας Ελλάδας.

Η τελευταία απογραφή επιβεβαίωσε αυτό που όλοι βλέπουμε καθημερινά.

Η Καλαμάτα μεγαλώνει.

Αναπτύσσεται.

Προσελκύει ανθρώπους, επενδύσεις και νέες ευκαιρίες.

Γίνεται πιο ελκυστική ως τόπος κατοικίας, εργασίας και δημιουργίας.

Και αυτό δεν είναι αποτέλεσμα συγκυρίας.

Είναι αποτέλεσμα στρατηγικής.

Είναι αποτέλεσμα ενός σχεδίου που υλοποιείται με συνέπεια και επιμονή.

Το 2025 συνεχίσαμε αυτή την προσπάθεια μέσα σε ένα απαιτητικό περιβάλλον.

Με αυξημένο κόστος λειτουργίας.

Με περισσότερες ανάγκες.

Με νέες προκλήσεις που δημιουργεί η κλιματική κρίση.

Με την απαίτηση των πολιτών για πιο γρήγορες και πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες.

Απαντήσαμε με τον τρόπο που γνωρίζουμε να δουλεύουμε.

Με σχέδιο. Με διεκδίκηση.  Με έργο.

Με αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου πόρου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Καμία πολιτική δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς ισχυρά οικονομικά θεμέλια.

Γι’ αυτό δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στη χρηστή διαχείριση και στην οικονομική σταθερότητα του Δήμου.

Το 2025 συνεχίσαμε μια υπεύθυνη οικονομική πολιτική που βασίζεται στην αποτελεσματικότητα, στη διαφάνεια και στην αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης χρηματοδοτικής δυνατότητας.

Τα έσοδα του Δήμου χωρίς χρηματικό υπόλοιπο ανήλθαν περίπου στα 52,7 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα τιμολόγια που πληρώθηκαν ξεπέρασαν τα 30 εκατομμύρια ευρώ.

Οι επενδυτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 60,16% σε σχέση με το 2024, φτάνοντας τα 9,5 εκατομμύρια ευρώ.

Αριθμοί που αποτυπώνουν μια πραγματικότητα.

Έναν Δήμο οικονομικά αξιόπιστο.

Έναν Δήμο που μπορεί να σχεδιάζει και να υλοποιεί μεγάλα έργα.

Έναν Δήμο που μετατρέπει τους διαθέσιμους πόρους σε χειροπιαστό αποτέλεσμα για τους πολίτες.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το 2025 ήταν χρονιά έργων.

Έργων που αλλάζουν την εικόνα της πόλης.

Έργων που βελτιώνουν την καθημερινότητα.

Έργων που δημιουργούν προοπτική για το μέλλον.

Η ολοκλήρωση της Πλατείας 23ης Μαρτίου απέδωσε στην πόλη έναν αναβαθμισμένο δημόσιο χώρο με ιδιαίτερο συμβολισμό.

Οι κεντρικές αστικές αναπλάσεις σε δρόμους όπως η Ψαρών, η Αριστοδήμου, η Σιδηροδρομικού Σταθμού, η Φραντζή και σε πολλές ακόμη περιοχές άλλαξαν ουσιαστικά τον τρόπο που κινούμαστε και βιώνουμε την πόλη.

Δεν πρόκειται απλώς για νέα πεζοδρόμια ή ασφαλτοστρώσεις.

Πρόκειται για παρεμβάσεις που ενισχύουν την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής.

Παράλληλα προχώρησαν σημαντικά έργα πολιτισμού, όπως η αναβάθμιση του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου, αλλά και έργα περιβάλλοντος όπως η βιοκλιματική ανάπλαση της Πλατείας Φυτείας και το Υπαίθριο Πάρκο Ελιάς.

Στον αθλητισμό συνεχίζουμε να επενδύουμε σε σύγχρονες υποδομές.

Η κατασκευή του νέου προπονητηρίου στο Δημοτικό Στάδιο Παραλίας και οι δεκάδες παρεμβάσεις σε αθλητικούς χώρους δημιουργούν καλύτερες συνθήκες άθλησης για όλους.

Όμως το έργο ενός Δήμου δεν είναι μόνο τα μεγάλα έργα.

Είναι και η καθημερινότητα.

Είναι οι παρεμβάσεις που πολλές φορές περνούν απαρατήρητες αλλά κάνουν τη διαφορά.

Η συντήρηση των σχολείων.

Η αποκατάσταση βλαβών.

Η φροντίδα των κοινόχρηστων χώρων.

Οι παρεμβάσεις στις γειτονιές.

Οι εργασίες που κρατούν την πόλη λειτουργική κάθε μέρα.

Πίσω από όλα αυτά βρίσκονται οι εργαζόμενοι του Δήμου.

Οι άνθρωποι που καθημερινά δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της πόλης.

Και τους αξίζει η αναγνώριση όλων μας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η Καλαμάτα δεν σχεδιάζει μόνο το σήμερα.

Σχεδιάζει το αύριο.

Γι’ αυτό συνεχίζουμε με συνέπεια τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τις πράξεις εφαρμογής, την ψηφιοποίηση διαδικασιών και την οργάνωση των υπηρεσιών.

Γι’ αυτό επενδύουμε στην καινοτομία.

Στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Στις έξυπνες εφαρμογές.

Στις νέες τεχνολογίες.

Η συμμετοχή της Καλαμάτας στην Ευρωπαϊκή Αποστολή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων και Έξυπνων Πόλεων δεν αποτελεί έναν τίτλο τιμής.

Αποτελεί μια στρατηγική επιλογή.

Ένα σχέδιο για μια πόλη πιο ανθεκτική.

Πιο βιώσιμη.

Πιο έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των επόμενων δεκαετιών.

Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια η Καλαμάτα έχει εξασφαλίσει δέκα ευρωπαϊκά προγράμματα, έχει αναγνωριστεί για δύο συνεχόμενες χρονιές ως Smart Town of the Year και έχει μετατρέψει τη στρατηγική της σε συγκεκριμένα έργα και δράσεις.

Γιατί στόχος μας δεν είναι να ακολουθούμε μόνο τις εξελίξεις.

Στόχος μας είναι να τις διαμορφώνουμε.

Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε και στους νέους ανθρώπους.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας απέδειξε ότι όταν δίνεις χώρο στους νέους, μπορούν να γίνουν δύναμη δημιουργίας και αλλαγής.

Το Κέντρο Νεολαίας και το Φεστιβάλ Νεολαίας αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα προτάσεων που έγιναν πράξη.

Γιατί πιστεύουμε ότι το μέλλον της πόλης πρέπει να σχεδιάζεται μαζί με τη νέα γενιά.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η κοινωνική συνοχή αποτελεί βασική προτεραιότητα.

Το 2025 περισσότεροι από 19.000 συμπολίτες μας εξυπηρετήθηκαν από τις κοινωνικές δομές του Δήμου.

Συνεχίσαμε να στεκόμαστε δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη.

Με υπηρεσίες για όλες τις ηλικίες.

Με νέες δομές όπως το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων.

Με πολιτικές που βάζουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο.

Παράλληλα συνεχίσαμε να πρωτοπορούμε στην ανακύκλωση, να ενισχύουμε το αστικό πράσινο, να φροντίζουμε τα αδέσποτα ζώα και να επενδύουμε στην προστασία του περιβάλλοντος.

Στον πολιτισμό, στον αθλητισμό στον τουρισμό.

Συνεχίσαμε να ενισχύουμε θεσμούς που προβάλλουν την Καλαμάτα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γιατί μια σύγχρονη πόλη δεν είναι μόνο οι υποδομές της. Είναι η ταυτότητά της.

Ο πολιτισμός της. Οι άνθρωποί της.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν. Δεν ισχυριζόμαστε ότι όλα έχουν λυθεί. Δεν υπάρχει πόλη χωρίς προβλήματα.

Υπάρχει όμως πόλη που αντιμετωπίζει τα προβλήματά της. Που σχεδιάζει. Που διεκδικεί. Που προχωρά. Αυτό κάνουμε στην Καλαμάτα.

Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Με περισσότερη δουλειά. Με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. Με καθαρό σχέδιο για το μέλλον.

Η Καλαμάτα δεν είναι απλώς μια πόλη που αναπτύσσεται.

Είναι μια πόλη που αλλάζει. Μια πόλη που αποκτά αυτοπεποίθηση.

Που αξιοποιεί τις δυνατότητές της. Που διεκδικεί τη θέση που της αξίζει.

Συνεχίζουμε να επενδύουμε στις υποδομές. Συνεχίζουμε να στηρίζουμε την κοινωνία.

Συνεχίζουμε να δημιουργούμε ευκαιρίες. Συνεχίζουμε να χτίζουμε μια πόλη πιο σύγχρονη, πιο πράσινη, πιο λειτουργική και πιο ανθρώπινη.

Γιατί η Καλαμάτα έχει μέλλον. Και το μέλλον αυτό το χτίζουμε όλοι μαζί.

Με συνεργασία. Με ευθύνη. Με έργο στην πράξη. Σας ευχαριστώ».