Παρασκευή
13
Δεκέμβριος
TOP

Ο δρόμος καρμανιόλα “Πύργος – Καλό Νερό -Τσακώνα”

Του Μανώλη Μάκαρη
Για να υλοποιηθεί ένα έργο θα πρέπει να είναι ενταγμένο στο προγραμματισμό της κυβέρνησης ή της αντίστοιχης περιφέρειας, να υπάρχει η δέουσα πολιτική βούληση και να ανευρεθεί η πηγή χρηματοδότησης. Το 2019 είχαν δημιουργηθεί όλες οι προϋποθέσεις και είχε επιτευχθεί η προέγκριση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Δυστυχώς αυτή η προέγκριση δεν αξιοποιήθηκε και  η κατασκευή του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου βρίσκεται στην σφαίρα των ευχολογίων και έχει παραπεμφθεί στις “ελληνικές καλένδες”.
  Συγκεκριμένα το ΠΕΠ Πελοποννήσου (2021-2025) θεωρεί αυτοκινητόδρομο  τον δρόμο καρμανιόλα “Πύργος -Καλό Νερό -Τσακώνα” και δεν αναφέρει πουθενά οποιαδήποτε αναγκαιότητα για οποιαδήποτε αναβάθμισή του.
  Το 2022 ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό κο Μητσοτάκη παρουσία του τότε περιφερειάρχη κ.Νίκα το πρόγραμμα Πελοπόννησος 2030 στο οποίο ΔΕΝ περιελάμβανε το έργο “Πύργος -Καλό Νερό -Τσακώνα”.
  Πρόσφατα μάλιστα τον Μάιο του 2024 δημοσιεύματα φέρουν τον κο Μητσοτάκη να σκέφτεται για την αναγκαιότητα για την κατασκευή του “Πύργος – Καλό Νερό”. Συγκεκριμένα είπε σε προεκλογική συγκέντρωση στον Πύργο: «Σκεφτόμαστε την επέκταση της Ολυμπίας Οδού προς την Τσακώνα» .
  Η τωρινή κατάσταση είναι πραγματικά δραματική. Ο δρόμος αυτός έχει εκατέρωθεν εικονοστάσια αψευδείς μάρτυρες των ανθρώπινων δραμάτων που έχουν εκτυλιχθεί.
  Η περιφερειακή αρχή λοιπόν παρόλο που ποτέ δεν είχε ασχοληθεί με το θέμα μας στέλνει στις 11μμ της Παρασκευής ως τακτικό θέμα τον συγκεκριμένο δρόμο χωρίς καμία εισήγηση απλά και μόνο για επικοινωνιακούς λόγους έτσι ώστε να προλάβει τις εύλογες ερωτήσεις της αντιπολίτευσης μετά το πρόσφατο πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα.
  Είναι δυνατόν να έχουμε αυτό τον επικίνδυνο δρόμο ως εθνική οδό που ενώνει την Μεσσηνία με την Ηλεία , την Περιφέρεια Πελοποννήσου με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας;
  Ποιες παρεμβάσεις έχουν γίνει έτσι ώστε να υπάρχει στοιχειώδης  οδική ασφάλεια σε αυτόν τον δρόμο (όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση πλαστικών κολονακίων , η τοποθέτηση ραντάρ ταχύτητας κλπ).
  Η παράταξή μας έχει θέσει ως πρώτη προτεραιότητα το σοβαρό θέμα οδικής ασφάλειας στους δρόμους της Πελοποννήσου. Σύμφωνα με την Eurostat “η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι πρωταθλήτρια στα θανατηφόρα ατυχήματα στην Ελλάδα, ενώ είναι, μέσα στις 20 πιο επικίνδυνες Περιφέρειες της Ευρώπης”.
 Αυτό που χρειάζεται ο λαός της Πελοποννήσου είναι ασφαλείς δρόμοι και θα πρέπει να υιοθετήσουμε την στρατηγική των μηδενικών ατυχημάτων γιατί κανένα ατύχημα δεν μπορεί να είναι αποδεκτό κανένας θάνατος στην άσφαλτο δεν μπορεί να είναι αποδεκτός .
 Σημαντικό θέμα επίσης είναι που πηγαίνουν τα κονδύλια τα προοριζόμενα για την οδική ασφάλεια; Μήπως σε άχρηστα έργα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και χρησιμότητας όπως οι ηλεκτρονικές πινακίδες στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου;
  Τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα :
1.Εξασφάλιση των προϋποθέσεων ασφάλειας του υπάρχοντος δρόμου μέχρι την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου
2.Όχι άλλα πισωγυρίσματα για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο  ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας καταρχάς  για την ασφάλεια των πολιτών αλλά και για την τοπική ανάπτυξη. Επείγει λοιπόν  η ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης ή στο ΠΕΠ Πελοποννήσου ή στο ΠΔΕ. Απαραίτητο επίσης και ένα ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου.
Όχι άλλοι νεκροί στην άσφαλτο!
*Επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης “Πρώτα η Πελοπόννησος”