TOP

Όχι πια μόνο χύμα: Πώς το ελληνικό ελαιόλαδο έφτασε να καταναλώνεται σε… κολωνάτο ποτήρι

Μία μίξη φρούτων και λαχανικών, με νότες ελιάς και ίσως και λίγο χορτάρι, αποπνέοντας φρεσκάδα και καθαριότητα. Αυτή είναι η μυρωδιά του ποιοτικού ελαιολάδου, το οποίο παρότι παράγει η Ελλάδα σε αφθονία, πολλές φορές δεν αξιοποιείται με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποκομίσουν εξ΄ολοκλήρου τα οφέλη οι Έλληνες παραγωγοί.

Αντιθέτως είναι σύνηθες φαινόμενο να εξάγεται χύμα σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, οι οποίες το αναμειγνύουν με κατώτερης ποιότητας έλαια, έτσι ώστε να τα προάγουν σε ένα καλύτερο, τελικό προϊόν.

Ο κ. Γιώργος Κολλιόπουλος συμβάλλει στο να αλλάξει αυτό, όντας ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Speiron, της εταιρείας που παράγει το λ /λάμδα/, το πρώτο πολυτελές ελαιόλαδο στον κόσμο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, το οποίο πωλείται σε μικρά γυάλινα μπουκαλάκια.

Είναι τόσο μεγάλη η βάση που δίνει η εταιρεία στην ποιότητα του προϊόντος, που μιλώντας στο moneyreview, o κ. Κολλιόπουλος συνιστά στους καταναλωτές, να το γεύονται σκέτο, σε κολωνάτο ποτήρι κρασιού, για να το εκτιμήσουν αλλιώς.

Η ποιότητα του ελαιολάδου εξαρτάται από μια σειρά διαδικασιών οι οποίες θα πρέπει να γίνουν με ορθές πρακτικές, στο σωστό χρόνο και με τις κατάλληλες συνθήκες. Μία από αυτές είναι η εμφιάλωση, η οποία πρέπει να γίνει με πολύ προσοχή.

Το μυστικό βρίσκεται στην τυποποίηση

Ο κ. Κολλιόπουλος τονίζει πως «δίνεται απόλυτη αξία στο χειροποίητο της τυποποίησης, αφού έτσι, μεγιστοποιείται η σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια».

Ιδιαίτερη μνεία στην εμφιάλωση, κάνει και ο κ. Γιάννης Κουτρουμάνης, manager της Nostalgaia, ο οποίος σημειώνει στο MR πως «για λόγους διατήρησης της ποιότητας -καθώς το προϊόν ίσως μείνει για αρκετό διάστημα στη συσκευασία-, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος, έχουμε αποκλείσει τις πλαστικές συσκευασίες. Τα προϊόντα μας εμφιαλώνονται σε σκούρες γυάλινες φιάλες (uvac) από 100 ml έως 750 ml και δοχεία λευκοσιδήρου (τενεκές) 3 λίτρων».

Αναφορικά με το πώς μπορεί να επωφεληθεί η χώρα μας και το brand name του ελληνικού ελαιολάδου, ο κ. Κουτρουμάνης υπογραμμίζει «πως το προϊόν θα πρέπει να εξάγεται τυποποιημένο και όχι χύμα».

«Το όφελος της τυποποίησης είναι η προστιθέμενη αξία που φιλοδοξούμε να δημιουργηθεί μέσω της ταυτότητας των προϊόντων μας. Η ταυτότητα, εκτός από το σχεδιαστικό μέρος της ετικέτας, αφορά τις πιστοποιήσεις, τις αναλύσεις, τα βραβεία και γενικότερα ότι σχετίζεται με την σταθερά υψηλή ποιότητα. Όλα τα παραπάνω δεν είναι εφικτά χωρίς τις απαραίτητες σύγχρονες εγκαταστάσεις αποθήκευσης και τυποποίησης», προσθέτει, ο manager της Nostalgaia, η οποία έχει βραβευτεί για τα ποιοτικά της προϊόντα.

Δεν είναι όλα ρόδινα, αλλά υπάρχει τρόπος

Ερωτώμενος για το πώς και άλλες επιχειρήσεις μπορούν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Nostalgaia, o κ. Κουτρουμάνης σημειώνει πως «τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες από ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να ενισχυθούν με κίνητρα από την πολιτεία, επιδοτώντας δράσεις εξωστρέφειας και προβολής των προϊόντων στο εξωτερικό, όπως συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις ή επιχειρηματικές αποστολές, ώστε να ισχυροποιηθεί το brand name του ελληνικού ελαιολάδου και να γίνει συνώνυμο της ποιότητας».

«Είμαστε νέα εταιρεία και αντιμετωπίζουμε καθημερινά αρκετά εμπόδια. Δεν είναι όλα ρόδινα. Όμως θεωρώ ότι για να πετύχει κάθε προσπάθεια, στην προκειμένη εμφιάλωσης ποιοτικού ελαιολάδου, χρειάζεται μεράκι και αγάπη για το προϊόν. Σε κάθε νέα προσπάθεια απαιτείται ξεκάθαρος στόχος, υπομονή κι επιμονή,» καταλήγει.

Την ίδια άποψη έχει και ο κ. Κολλιόπουλος ο οποίος επισημαίνει πως «ο δρόμος της δημιουργίας brand υψηλής προστιθέμενης αξίας είναι ανοιχτός για όποιον έχει διακριτό όραμα και αυτοπεποίθηση».

«Είμαστε εδώ για να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα, να εξάγουμε και να απογειώσουμε την αντίληψη του ξένου καταναλωτή,» τονίζει ο Founder και CEO του -επίσης- βραβευμένου ελαιολάδου εξαιρετικής ποιότητας.

πηγη  moneyreview.gr