• ΘΕΜΑΤΑ:
  • ΜΕΣΣΗΝΙΑ
  • ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
  • ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Τελευταία Νέα
BEST TV Καλαμάτα
97.3best
Δευτέρα
5
Οκτώβριος
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
  • OFF THE RECORD
  • CITY GUIDE
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • Bestάκια
  • LIVE TV
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • OFF THE RECORD
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • BESTAKIA
  • LIFESTYLE
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
  • CITY GUIDE
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
  • ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • BEST LIVE TV
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Best TV - Kalamata
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
  • OFF THE RECORD
  • CITY GUIDE
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • Bestάκια
  • LIVE TV
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
TOP
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Παγίδα» της Εφορίας στα εμβάσματα: Φόρος 40% ακόμη και όταν τα χρήματα επιστρέφονται

Share
Τι αποκαλύπτει απόφαση της ΔΕΔ για μεταφορά 51.801 ευρώ μεταξύ φίλων – Γιατί η αυθημερόν επιστροφή δεν έσβησε φόρο 20.720 ευρώ και ποιες τραπεζικές κινήσεις χρειάζονται ισχυρή τεκμηρίωση

Μια τραπεζική μεταφορά που χαρακτηρίστηκε εκ των υστέρων ως λάθος οδήγησε σε φόρο 20.720 ευρώ, αναδεικνύοντας μια σοβαρή παγίδα για όσους διακινούν μεγάλα ποσά μέσω εμβασμάτων μεταξύ φίλων, γνωστών ή άλλων προσώπων χωρίς να μπορούν να αποδείξουν με σαφήνεια γιατί έγινε η συναλλαγή.

Η υπόθεση αφορά μεταφορά 51.801 ευρώ, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2025 από τραπεζικό λογαριασμό προς τον λογαριασμό μιας γυναίκας, οδηγώντας σε φόρο 40%. Η φορολογούμενη υποστήριξε ότι τα χρήματα προέρχονταν από επιστήθια φίλη της και πιστώθηκαν εκ παραδρομής, λόγω λανθασμένης συνεννόησης με τραπεζικό υπάλληλο. Το ποσό του εμβάσματος, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, επιστράφηκε την ίδια ημέρα και επομένως δεν υπήρξε πραγματική δωρεά ούτε πρόθεση να αυξηθεί η περιουσία της.

Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, όμως, απέρριψε την προσφυγή της και διατήρησε τον φόρο δωρεάς, ο οποίος υπολογίστηκε σε 20.720,40 ευρώ. Το ποσό αντιστοιχεί σε συντελεστή 40%, καθώς οι χρηματικές δωρεές μεταξύ φίλων ή άλλων προσώπων που εντάσσονται στην τρίτη φορολογική κατηγορία επιβαρύνονται αυτοτελώς με τον συγκεκριμένο συντελεστή.

Η αυθημερόν επιστροφή δεν έσβησε τον φόρο

Το κρίσιμο σημείο της απόφασης είναι ότι η φορολογική υποχρέωση θεωρείται ότι γεννιέται κατά τον χρόνο που τα χρήματα παραδίδονται στον δωρεοδόχο. Στις τραπεζικές μεταφορές, πρακτικά, αυτός είναι ο χρόνος κατά τον οποίο το ποσό πιστώνεται στον λογαριασμό του παραλήπτη.

Κατά τη ΔΕΔ, η μεταγενέστερη επιστροφή των χρημάτων δεν εξαφανίζει αυτομάτως την αρχική πράξη. Ακόμη και όταν μια δωρεά ανακαλείται με συμφωνία των δύο πλευρών, η αρχική μεταφορά εξακολουθεί να φορολογείται. Αυτό που δεν φορολογείται ως δεύτερη δωρεά είναι η επιστροφή του ίδιου ποσού στον αρχικό κάτοχο, εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις.

Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του newsit.gr πατώντας ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το Best-TV στο Google News.
28 Ιουλίου 2026 12:22 μμ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΕΦΟΡΙΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
  • Συμβούλιο της Επικρατείας: Υποχρεωτική άρση της δέσμευσης λογαριασμών από την Εφορία μετά την πενταετία

    26.07.2026
  • Χρέη στην Εφορία: Ποιοι μπαίνουν στις 72 δόσεις και πότε χάνεται η ρύθμιση

    11.07.2026
  • Εφορία: Ελεγκτικό «κόσκινο» φορολογικές δηλώσεις μισθωτών – συνταξιούχων – Τι ψάχνουν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ

    17.06.2026
Array

Διαβάστε Επίσης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς μπορεί να γίνει μείωση των προστίμων της Εφορίας ακόμα και έως 50% – Τα 4 στάδια

5 Οκτωβρίου 2026 10:37 πμ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

ΑΑΔΕ – Gov.gr: Προβλήματα στη διαθεσιμότητα από Παρασκευή ως Κυριακή, λόγω εργασιών αναβάθμισης

3 Οκτωβρίου 2026 2:36 μμ
ΑΓΡΟΤΙΚΑ, ΠΛΗΡΩΜΕΣ

Τι πληρώνει η ΑΑΔΕ μέχρι τέλος του έτους, πρώτα δίνει εξοφλήσεις παλαιότερων ετών και μετά προκαταβολές και εξοφλήσεις 2026

30 Σεπτεμβρίου 2026 3:37 μμ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ποιοι πρέπει να υποβάλουν δήλωση για τα ηλεκτρονικά τιμολόγια έως 12 Οκτωβρίου

27 Σεπτεμβρίου 2026 10:09 μμ
ΑΓΡΟΤΙΚΑ, ΑΠΟΨΕΙΣ

Έκθεση βόμβα της DG Agri για ΑΑΔΕ-ΟΠΕΚΕΠΕ & ΕΛΓΟ Δήμητρα

27 Σεπτεμβρίου 2026 9:56 μμ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Τι ισχύει από 1η Οκτωβρίου

23 Σεπτεμβρίου 2026 11:08 πμ
BEST TV Καλαμάτας

Η ενημέρωση με επίκεντρο εσένα... Ειδήσεις από τη Μεσσηνία, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο

Επικοινωνία: info@best-tv.gr , +30 27210 63264

ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΙΔΙΟΚΤΗΣΤΗΣ: Μεσσηνιακή Τηλεόραση Ραδιοφωνία Α.Ε.
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: Best-tv.gr
ΕΔΡΑ: Καλαμάτα, Ηρώων Πολυτεχνείου 0, 24134
ΑΦΜ: 801227730
ΔΟΥ: Καλαμάτα
ΤΗΛ – EMAIL: 2721063264 / info@best-tv.gr
ΒΑΣΙΚΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ: Μπελογιάννης Χρήστος, Μπελογιάννης Γιώργος
ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ / ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Μπελογιάννης Χρήστος
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Θέμης Κανελλόπουλος
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ / ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN: Μεσσηνιακή Τηλεόραση Ραδιοφωνία Α.Ε.
Copyright © 2020 BEST MEDIA | Designed & Powered By nxcode
  • ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
  • BEST LIVE TV
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ