Παρασκευή
26
Απρίλιος
TOP

Πανελλαδικές 2022: Έως 249 βαθμολογίες για κάθε υποψήφιο – «Λαβύρινθος» η εισαγωγή στα ΑΕΙ

Ενας υποψήφιος μπορεί να έχει έως και 249 διαφορετικές βαθμολογίες για να διεκδικήσει μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέτος. Για να υπολογιστεί η βαθμολογία των υποψηφίων για κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ξεχωριστά, έχουν οριστεί συνολικά 5.611 συντελεστές βαρύτητας. Πρόκειται για δύο από τους γρίφους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η αυλαία των οποίων άνοιξε σήμερα για τους υποψηφίους των επαγγελματικών λυκείων και αύριο για τη μεγαλύτερη κατηγορία, των γενικών λυκείων. Για όλους πρώτο μάθημα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας, περίπου 100.000 μαθητές έχουν κάνει αίτηση συμμετοχής στις φετινές Πανελλαδικές. Οπως συμβαίνει ετησίως, ο αριθμός όσων προσέλθουν στα εξεταστικά κέντρα θα είναι μικρότερος. Για αυτούς για το ακαδημαϊκό έτος 2022-23 διατίθενται 68.394 θέσεις στα πανεπιστήμια. Σε αυτές τις θέσεις θα προστεθούν οι περίπου 2.000 στις παραγωγικές σχολές (Στρατού, Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Λιμενικού, Εμπορικού Ναυτικού). Ωστόσο, εκτιμάται ότι λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής θα καλυφθούν λίγο περισσότερες από τις 60.000 θέσεις.

Βέβαια, τα ύδατα των φετινών Πανελλαδικών είναι… αχαρτογράφητα. Και αυτό διότι με το προηγούμενο σύστημα σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπήρχαν δύο μαθήματα βαρύτητας, οι βαθμοί στα οποία πολλαπλασιάζονταν με 1,3 και 0,7, ενώ στα άλλα δύο δεν υπήρχαν συντελεστές. Ωστόσο, φέτος κάθε πανεπιστημιακό τμήμα όρισε τους συντελεστές βάσει των οποίων θα πολλαπλασιαστούν οι επιδόσεις των υποψηφίων σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ετσι, το σύνολο των 461 τμημάτων όρισε συνολικά 5.611 συντελεστές ανά μάθημα, χωρίς τους συντελεστές των ειδικών μαθημάτων, καθιστώντας το σύστημα υπολογισμού των μονάδων εξαιρετικά πολύπλοκο. Χάος αναμένεται να προκύψει στο 2ο επιστημονικό πεδίο, των θετικών επιστημών, όπου υποψήφιοι ενδέχεται να έχουν έως και 249 διαφορετικές βαθμολογίες για να εισαχθούν σε ένα από τα τμήματα του πεδίου (Φυσικής, Μαθηματικών, Χημείας, Γεωπονίας κ.ά.). Μάλιστα θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ακόμη και ανάμεσα σε τμήματα και σχολές με ίδιο αντικείμενο. Για παράδειγμα, διαφορετικούς συντελεστές σε Αρχαία, Γλώσσα, Ιστορία και Λατινικά όρισαν τα τμήματα της Φιλολογίας και της Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ. Το ίδιο συνέβη και με τα τμήματα της Θεολογίας και της Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας του ΕΚΠΑ. Η αλλαγή αυτή θα προκαλέσει απίθανες καραμπόλες στο μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων, η συμπλήρωση του οποίου μπορεί και να εξελιχθεί στο δυσκολότερο μάθημα.

Μία ακόμη σημαντική αλλαγή φέτος είναι πως οι υποψήφιοι του 1ου επιστ. πεδίου (ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών) θα εξετασθούν, αντί της Κοινωνιολογίας, στα Λατινικά, με ιδιαίτερα αυξημένη ύλη σε σχέση με ό,τι ίσχυε πριν η Κοινωνιολογία αντικαταστήσει τα Λατινικά το 2020.

Για τη σημερινή έναρξη ο μηχανισμός του υπ. Παιδείας δηλώνει σε ετοιμότητα. Ωστόσο, χθες το υπουργείο πρόλαβε μια… γκάφα στο παρά ένα. Τι συνέβη; Δεν είχε προβλεφθεί ότι επί υπουργίας Κ. Γαβρόγλου άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού των βαθμών των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων. Ετσι, με απόφαση του υπουργείου προς τους διευθυντές των γενικών λυκείων «πάγωσε» η έκδοση των αποτελεσμάτων και απολυτήριων τίτλων. Την ίδια στιγμή ετέθη εκτός λειτουργίας η εφαρμογή My School, στην οποία τα λύκεια θα έπρεπε να «περάσουν» τη βαθμολογία των μαθητών. Εξηγήσεις για το θέμα ζήτησε ο τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη: kathimerini.gr