Από το click away, δηλαδή τις αγορές με ραντεβού εκτός του καταστήματος, στις αγορές με ραντεβού εντός του καταστήματος, προσανατολίζεται η Κυβέρνηση. Το πότε όμως θα λειτουργήσει αυτό το μοντέλο στην Ελλάδα, το οποίο είχαν εφαρμόσει κάποια καταστήματα πριν το δεύτερο lockdown, θα εξαρτηθεί από τα επιδημιολογικά δεδομένα και από το πότε, η επιτροπή των λοιμωξιολόγων, θα ανάψει το “πράσινο φως”.
Στόχος είναι αυτό να γίνει μέσα στον Ιανουάριο, ιδανικά το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα, δηλαδή να συμπέσει με τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο που ξεκινά στις 11/1/2021, προκειμένου να τονωθεί η αγορά η οποία μόνο τον Δεκέμβριο εκτιμάται ότι έχασε πάνω από 2 δισ. ευρώ ή το 70% του τζίρου που πραγματοποιούσε τον αντίστοιχο μήνα τα προηγούμενα χρόνια.
Αν επιτραπεί η λειτουργία των εμπορικών με το νέο σύστημα, ο καταναλωτής θα κλείνει ραντεβού, είτε μέσω τηλεφώνου, είτε μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, και θα μπορεί να επισκέπτεται το κατάστημα σε προκαθορισμένο χρόνο και για περιορισμένη χρονική διάρκεια προκειμένου να δοκιμάσει τα προϊόντα, να επιλέξει νούμερο ή χρώμα και να αλλάξει προϊόντα που έχει ήδη προμηθευτεί.
Όπως ισχύει ήδη στις αγορές εντός του σούπερ μάρκετ και στις αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού θα ισχύουν περιορισμοί στον μέγιστο αριθμό των καταναλωτών που επιτρέπεται να είναι εντός του καταστήματος την ίδια στιγμή.
Το συγκεκριμένο μοντέλο λειτουργίας δεν αποτελεί νέα ιδέα. Κατά το παρελθόν, όχι το μακρινό, έτσι λειτουργούσε ο τομέας λιανικής πώλησης πολυτελών ειδών ενώ αυτό το μοντέλο εφαρμόζεται ήδη σε κάποιες αγορές στο εξωτερικό. Στο Έντμοντον του Καναδά κατά τη διάρκεια της Boxing Day -έτσι ονομάζεται η 26η Δεκεμβρίου και είναι κάτι σαν την Black Friday για την Κοινοπολιτεία- τα καταστήματα λειτούργησαν με ραντεβού και ο χρόνος παραμονής των καταναλωτών ήταν μισή ώρα.
Το αν και πότε θα εφαρμοστεί η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων με ραντεβού και τι αποδοχή θα έχει από τους καταναλωτές μένει να φανεί στην πράξη. Βέβαια ότι η ενδεχόμενη λειτουργία των εμπορικών με ραντεβού θα συμπέσει με τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο σίγουρα αποτελεί ισχυρό δέλεαρ για τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους με ή χωρίς το ποντίκι τους εντός ή εκτός του καταστήματος και για τους εμπόρους μια ευκαιρία να ξεστοκάρουν μέρος των προμηθειών τους.
www.capital.gr