Σάββατο
13
Αύγουστος
TOP

Προϊόντα που ακρίβυναν έως και 30% από την αρχή του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου

Αυξήσεις τιµών ακόµη και κατά 30% βλέπουν πλέον οι καταναλωτές σε βασικά είδη σούπερ μάρκετ από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία μέχρι σήμερα.

Οι ανατιμήσεις μάλιστα δεν εντοπίζονται μόνο σε προϊόντα που έχουν άμεση σχέση με τις εισαγωγές πρώτων υλών από Ρωσία και Ουκρανία, όπως είναι το αλεύρι και το ηλιέλαιο, αλλά πλέον αφορούν σειρά αγαθών που επηρεάζονται από τη δραστική αύξηση του κόστους παραγωγής, όπως είναι για παράδειγμα το γάλα και εν γένει τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Με τον κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη, επικεφαλής της METRO AEBE, να εκτιμά ότι «ακόμη δεν έχουμε δει το “ταβάνι’” στις ανατιμήσεις», η συνέχεια κάθε άλλο παρά προμηνύεται ευχάριστη για τους καταναλωτές και το είσοδημά τους.

Η συνέχιση των αυξήσεων στα είδη διατροφής που στην Ελλάδα υστέρησε χρονικά σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και η εκτόξευση των τιμών των καυσίμων σε δυσθεώρητα ύψη αναμένεται να διατηρήσουν τον πληθωρισμό σε πολύ υψηλά επίπεδα και τον Μάιο. Μια πρώτη γεύση θα δώσει η Eurostat την προσεχή Τρίτη με την εκτίμησή της για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή, ενώ τα στοιχεία για τον εθνικό δείκτη τιμών καταναλωτή του Μαΐου θα ανακοινωθούν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή στις 9 Ιουνίου.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη: moneyreview.gr