TOP

Σούπερ μάρκετ: Οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις ανάγκες τους στις συνθήκες της ακρίβειας

Στα 6,2 δισ. ευρώ έχει διαμορφωθεί ο τζίρος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ καταγράφοντας αύξηση 9,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι που είχε ανέλθει σε 5,7 δισ. ευρώ.

Ωστόσο δεν είναι η αύξηση της κατανάλωσης που τονώνει τον τζίρο των επιχειρήσεων αλλά οι αυξήσεις των τιμών στα τρόφιμα οι οποίες παραμένουν  παρά την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού το τελευταίο διάστημα.

Οι  καταναλωτές προσπαθούν με κάθε τρόπο να προσαρμόσουν τις ανάγκες τους στις συνθήκες που δημιουργεί η ακρίβεια και σύμφωνα με στοιχεία πολύπλευρης έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για το ECR Hellas, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2023, έχουν αλλάξει την αγοραστική τους συμπεριφορά για να αντιμετωπίσουν τις ανατιμήσεις και την πληθωριστική κρίση.

Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε προσφορές και προωθητικές ενέργειες, σε  ιεράρχηση των πολύ βασικών  αναγκών και προτεραιοποίηση  στις πιο σημαντικές αγορές ενώ συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές στο ράφι τόσο μεταξύ  εταιρειών όσο και  αλυσίδων σουπερμάρκετ. Μάλιστα δεν κρύβουν ότι αγοράζουν μικρότερες συσκευασίες λόγω χαμηλότερης απόλυτης τιμής.

Παράλληλα εντείνουν το κυνήγι τους σε κατηγορίες προϊόντων προσφοράς και εκπτώσεις με τις κατηγορίες που βρίσκονται στις πρώτες επιλογές είναι να είναι  τα απορρυπαντικά και καθαριστικά (58,3%), τα είδη προσωπικής καθαριότητας και φροντίδας (56,1%), τα χαρτικά (46,5%), τα είδη νοικοκυριού (45,1%), τα συσκευασμένα προϊόντα πρωινού (41,0%), ο καφές (38,0%) τα συσκευασμένα τυποποιημένα τρόφιμα (36,9%), τα κατεψυγμένα λαχανικά (34,0%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (33,2%), τα αναψυκτικά, χυμοί, και τα νερά (31,0%).