Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Στα σκαριά πρόγραμμα για 8.000 νέους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων

Τη δυναμική τής ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, τις προοπτικές αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει με την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών εξέτασε το σχετικό πάνελ στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26-29 Απριλίου και τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου

Ειδικότερα, ανοίγοντας τη συζήτηση, η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προανήγγειλε την έναρξη νέου προγράμματος, τις επόμενες ημέρες, για την επιδότηση της εγκατάστασης δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο να εγκατασταθούν συνολικά 8.000 φορτιστές. Το πρόγραμμα θα προβλέπει ειδική επιδότηση έως 70% ανάλογα με μέγεθος της επιχείρησης και την περιφέρεια. Η κυρία Σδούκου ανακοίνωσε επίσης ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

«Σε αυτή τη δεύτερη φάση του προγράμματος, δηλαδή στο πρώτο 8μηνο, έχουμε λάβει τόσες χιλιάδες αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα (περίπου 17 χιλιάδες) όσες ήταν συνολικά οι αντίστοιχες αιτήσεις σε όλο το προηγούμενο πρόγραμμα που διήρκησε 18 μήνες. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πάνω από 30% των αιτήσεων είναι για ηλεκτρικά οχήματα, περίπου 32% είναι για “μικρο-κινητικότητα” δηλαδή για δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ το 36% αφορά σε ηλεκτρικά ποδήλατα», ανέφερε η κυρία Σδούκου προσθέτοντας ότι τον προηγούμενο μήνα το 11% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικά. «Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος έχει ωριμάσει και έχει αγκαλιάσει αυτή την τεχνολογία» σημείωσε.

Στους περιορισμούς εγκατάστασης σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης αναφέρθηκε ο Ιωάννης Ξιφαράς , γενικός γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Υπάρχει το θέμα διασφάλισης της απαραίτητης ασφάλειας και για αυτό σταθμοί δεν έχουν εγκατασταθεί σε μεγάλα κομμάτια των εθνικών οδικών οδών, όπως η Εγνατία Οδός, καθώς εκεί δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες στην Ευρώπη» σημείωσε. Ο κ Ξιφαράς διευκρίνισε ότι στα εθνικά δίκτυα της Ελλάδας η ευρωπαϊκή υποχρέωση για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα καλύπτεται στο 65% των δικτύων. «Φέτος έχουμε διπλασιάσει τους φορτιστές, είναι εμφανής η πρόοδος» τόνισε.

«Δεν τίθεται κανένα θέμα επάρκειας του δικτύου διανομής, ούτε για τους νέους στόχους ούτε για μελλοντικούς αυξημένους στόχους» ξεκαθάρισε ο Τάσος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, που ανακοίνωσε ότι οι σχετικές αρχικές επενδύσεις του ΔΕΔΔΗΕ ήταν 150 εκ ευρώ και τώρα ανέρχονται σε 300-400 εκ. ευρώ. «Με τις επενδύσεις μας θα προσθέσουμε στην Αττική 1,0-1,2 GW καλύπτοντας οποιαδήποτε ανάγκη της περιοχής» είπε και συμπλήρωσε ότι 1,5 εκατομμύριο συνδέσεις είναι ήδη διαθέσιμες για φορτιστές.

«Μία νέα εποχή ξεκινά για την ηλεκτροκίνηση, πρέπει όμως να είναι ηλεκτροκίνηση που βασίζεται σε ΑΠΕ και όχι σε λιγνίτη» σημείωσε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, που προσέθεσε ότι οι διαδικαστικές εκκρεμότητες έχουν επιλυθεί και θα ακολουθήσει η προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ – ypodomes.com