O Χρήστος Σταϊκούρας κάνει τον απολογισμό της χρονιάς, αλλά και τις προτεραιότητες σε υποδομές και μεταφορές για το 2025.
Μάλιστα, όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας: «Η ελληνική οικονομία -παρά την αστάθεια που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο- αναβαθμίζεται, μεγεθύνεται και ισχυροποιείται, καθώς τα δημόσια οικονομικά έχουν βελτιωθεί ουσιωδώς. Σ’ αυτή τη συλλογική στόχευση και προσπάθεια, καίριας σημασίας είναι ο ρόλος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Απολογισμός του 2024
Ειδικότερα, μέσα στο 2024, σε απόλυτη προτεραιότητα τέθηκε ο εκσυγχρονισμός υποδομών και μεταφορών με ταυτόχρονη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Έτσι, τη χρονιά που φεύγει, παραδόθηκαν το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της τελευταίας δεκαετίας, ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία, σημαντικό τμήμα του Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο. Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση της Αττικής Οδού, ξεκίνησε η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, υπογράφηκε η σύμβαση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.
Τα έργα που θα ολοκληρωθούν μέσα στον επόμενο χρόνο
Το 2025 θα ολοκληρωθούν η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος καθώς επίσης και ο οδικός άξονας Βόνιτσα – Λευκάδα
Επίσης, η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας συνεχίζει την κατασκευή της, με τους μετροπόντικες να ολοκληρώνουν το έργο τους το 2026, η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026, η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης προχωρά. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης προχωρά, με τη συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο να αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2025, ενώ ι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 40%.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, το Υπουργείο Υποδομών, προχώρησε στην υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών και αντιπλημμυρικών έργων και τη βελτίωση των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης, ανά την επικράτεια, ενώ το 2025 θα ολοκληρωθούν, αντίστοιχα έργα.
Μάλιστα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε η υλοποίηση μικρότερων -σε προϋπολογισμό- κτιριακών υποδομών, με την αναβάθμιση -πρωτίστως- σχολείων, νοσοκομείων και δικαστικών μεγάρων, αλλά και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής. Μεταξύ άλλων, υπογράφηκε σύμβαση για την κατασκευή 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ υλοποιούνται τα έργα αποκατάστασης των σχολικών μονάδων σε περιοχές που επλήγησαν από καταστροφικές πλημμύρες.
Όσον αφορά τις μεταφορές, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο νέος, ενιαίος φορέας που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το σκέλος της ΓΑΙΑΟΣΕ που αφορά το τροχαίο υλικό, θα αντικαταστήσει το πολυδαίδαλο σχήμα που υπάρχει για την ουσιαστική αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου.
Σημαντική δέσμη πολιτικών εφαρμόζονται επίσης για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, καθώς τα τελευταία 2 χρόνια, έχει επιδοτηθεί με το ποσό των 60 εκατ. ευρώ η αγορά 20.000 ηλεκτρικών οχημάτων.
Διαβάστε την συνέχεια στο iefimerida.gr