Με την κατάθεση ένστασης αντισυνταγματικότητας από το ΠΑΣΟΚ επί των διατάξεων που προβλέπουν την κατάργηση του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών, ξεκίνησε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης βρίσκεται η αλλαγή του εκλογικού συστήματος για την ανάδειξη δημάρχων και περιφερειαρχών, με την κυβέρνηση να προωθεί την εκλογή των αιρετών αρχών σε έναν μόνο γύρο.
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Δουδωνής, εξαπέλυσε δριμεία κριτική κατά της κυβερνητικής πρότασης, χαρακτηρίζοντας το νέο σύστημα «αλαμπουρνέζικο» και κάνοντας λόγο για «καλπονοθευτικά χαρακτηριστικά». Όπως υποστήριξε, η κυβέρνηση επιχειρεί να χειραγωγήσει την ψήφο των πολιτών ώστε να αποφύγει δυσάρεστες πολιτικές εκπλήξεις, όπως αυτές που κατέγραψε στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. όπως δημοσίευσε το airetos.gr
Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Επί της αρχής, η Νέα Δημοκρατία τάχθηκε υπέρ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν το σχέδιο νόμου όπως αναλύθηκε στο airetos.gr . ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και Νίκη επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν οριστικά κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια.
Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του airetos.gr πατώντας ΕΔΩ.