Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Σύλλογος Εστίασης: «Τα τεκμήρια είναι μία «τσουβαλοποίηση» που εξυπηρετεί μόνο την εισπραξιμότητα φόρων»

Για στοχοποίηση κλάδων και “τσουβαλοποίηση” που «εξυπηρετεί μόνο την εισπραξιμότητα φόρων και όχι την αντικειμενικότερη φορολόγηση των επιχειρήσεων» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας αναφορικά με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

Όπως, τονίζεται στη σχετική του ανακοίνωση το Φορολογικό Νομοσχέδιο «η Φορολογική Συμμόρφωση δεν επιτυγχάνετε με οριζόντια μέτρα» και καλεί την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να λάβει μέτρα που θα κρατήσουν «ζωντανή» την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Καλαμάτα, 6.11.2023

To Σάββατο και την Κυριακή ο κ. Χατζηδάκης Υπουργός Οικονομικών βγήκε σχεδόν σε όλα τα κανάλια για να υπερασπιστεί το Φορολογικό Νομοσχέδιο που ετοιμάζει. Μάλιστα ήταν σίγουρος και αποφασιστικώς ότι είναι μελετημένο και θα επιφέρει αποτελέσματα στην φοροεισπραξιμότητα.

Δεν ξέρουμε αν γνωρίζει οικονομικά ή απλά εκτελεί «συστημένη» αποστολή. Υποστήριξε χωρίς δισταγμό ότι τα τεκμήρια είναι ο μόνος τρόπος για να περιορίσει την φοροδιαφυγή στη χώρα μας. Επικαλέστηκε αστεία παραδείγματα για να δημιουργήσει απλά εντυπώσεις.

Παράδειγμα πρώτο δεν μπορεί ένας δημόσιος Υπάλληλος να πληρώνει 1.100 ευρώ φόρους ενώ ένας ελεύθερος Επαγγελματίας 800 ευρώ. Μάλλον ζει και μεγαλώνει σε άλλη χώρα. Δεν γίνεται να μην γνωρίζει ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος και η αιτία που όλοι οι Έλληνες προσπαθούν να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι. Η υπερασπιστική του γραμμή συνεχίσθηκε με το παράδειγμα των μπαρ. Προφανώς η χρησιμοποίηση των μπαρ δεν έγινε τυχαία. Η στοχοποίηση των κλάδων τροφοδοτεί αυτόματα ταξικές διαφορές και στρώνει το δρόμο για αντιπαράθεση μεταξύ μας εξυπηρετώντας τους σκοπούς του εγχειρήματος του. κ. Υπουργέ δεν θα πέσουμε στην παγίδα σας, δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με τους συναδέλφους Δικηγόρους, λογιστές, υδραυλικούς και όποιους άλλους επικαλεστείτε σε επόμενες συνεντεύξεις σας.

Αυτό που πρέπει να καταλάβετε είναι ότι δεν είμαστε «όλοι ίδιοι» και τα τεκμήρια είναι μία «τσουβαλοποίηση» που εξυπηρετεί μόνο την εισπραξιμότητα φόρων και όχι την αντικειμενικότερη φορολόγηση των επιχειρήσεων μας.

Ναι υπάρχουν επιχειρήσεις που βγάζουν καθαρά έσοδα λιγότερα από ότι ένας δημόσιος υπάλληλος. Ο Δημόσιος Υπάλληλος για εσάς είναι η βάση για εμάς είναι το ταβάνι. Δεν έχετε νιώσει ποτέ την αγωνία ενός ελεύθερου επαγγελματία όταν έρχεται τέλος του μήνα και πρέπει να πληρώσει τις υποχρεώσεις, δεν έχετε νιώσει ποτέ την αγωνία του αν θα έχει αύριο πελάτες στο μαγαζί του για να εισπράξει, δεν έχετε βιώσει την αγωνία του αν θα έχει σύνταξη.

Παράδειγμα δεύτερο αναφέρατε ότι η ΕΛΣΤΑΤ έδωσε στη δημοσιότητα πίνακα που λέει ότι η μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη συνεισφέρουν σε φόρους ποσοστό περίπου 2,1% ενώ στην Ελλάδα μόλις 0,8% με τα τεκμήρια θα βοηθήσετε να πάει στο 1,1%  τονίζοντας ότι δεν είναι και τεράστια η μεταβολή. Δεν μας είπατε όμως πόσο είναι η μέση αναλογία των αντίστοιχων λειτουργικών εξόδων των Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων με τις αντίστοιχες Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις?  Το ψάξατε ή σας διέφυγε?  Επίσης δεν μας είπατε τι ποσοστό καταλαμβάνει το σύνολο των φόρων τους σε σχέση με το τζίρο τους. Είναι το ίδιο στην Ελλάδα και το ίδιο στην Ευρώπη? Τα νούμερα είπαμε διαβάζονται από πολλές πλευρές. Μην τα διαβάζετε μονόπλευρα και μην δίνετε την πιο εύκολη λύση. Ψάξτε λίγο περισσότερο και υπάρχουν τρόποι για να γίνει πιο αναλογικότερο το φορολογικό περιβάλλον.

Τέλος επειδή υπαινιχθήκατε ότι αν δεν βγάζουν οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες το ελάχιστο για εσάς του Δημοσίου Υπαλλήλου είναι καλύτερο να κλείσουν δεν θα διαφωνήσουμε απλά πείτε μας αν έχετε σκεφτεί που θα απασχολήσετε τόσο κόσμο γιατί αυτές οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Ελλάδος συνεισφέρουν το 57% της προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία και το 83,5% των θέσεων εργασίας. Συγκριτικά ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 52%

Δηλαδή οι μικρομεσαίοι Έλληνες επιχειρηματίες που βάζουν ψωμί στο τραπέζι του 83,5% των νοικοκυριών της χώρας, παρότι είναι σε ίδιο ποσοστό των επιχειρήσεων της ΕΕ, συνεισφέρουν ολόκληρες 10 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω προστιθέμενη αξία από τις μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, από ότι προσφέρουν οι Ευρωπαίοι μικρομεσαίοι έναντι των δικών τους μεγάλων εταιρειών.

Αν μιλάμε για καρό και άλογο, στην Ελλάδα το άλογο είναι οι μικρομεσαίοι. Δεν το λέμε εμείς το λένε οι αριθμοί.

Οι δε φόροι που πληρώνουν όλοι αυτοί είναι πολύ παραπάνω από τους φόρους όλων των υπολοίπων. Απλώς ΔΕΝ είναι σε φόρο εισοδήματος που είναι αμελητέος σε σύγκριση με π.χ. τις εισφορές των 83,5% των θέσεων εργασίας της χώρας ή το ΦΠΑ της κατανάλωσης όλων αυτών των νοικοκυριών.

Σήμερα το ΚΕΦΙΜ (Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών) δημοσίευσε το δείκτη Φορολογικής ανταγωνιστικότητας στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ η χώρα μας βρίσκεται στην 25η θέση. Αν προσέξουμε την ανάλυση με τους επιμέρους δείκτες θα δούμε ότι η χώρα μας βρίσκεται στην 8η θέση στη φορολόγηση φυσικών προσώπων ενώ υστερεί σημαντικά στους υπόλοιπους δείκτες.

Για άλλη μία φορά τα νούμερα και οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι ο υπουργός των Οικονομικών εστιάζει λάθος. Η ολοκλήρωση του λάθους θα γίνει με την εφαρμογή του μέτρου και το κλείσιμο χιλιάδων μικρών, πολύ μικρών επιχειρήσεων.

Κύριε Υπουργέ σας θέτουμε κάποιες ακόμα παραμέτρους που πρέπει να λάβετε υπόψη σας πριν τις τελικές σας αποφάσεις.

  • Κανένας ελεύθερος επαγγελματίας δεν εξασφαλίζεται ότι θα έχει επί 40 χρόνια εισόδημα.
  • Κανένας επιχειρηματίας δεν βιώνει σταθερότητα στην επιχείρηση του. Που σημαίνει ότι υπάρχουν και χρήσεις με ζημιά όπως και χρήσεις με κέρδη.
  • Εκατοντάδες επιχειρήσεις είναι σε αδράνεια ή τις διατηρούν απλά για να συμπληρώσουν τα συντάξιμα χρόνια
  • Υπάρχουν νέες επιχειρήσεις που τα πρώτα χρόνια δεν έχουν εισόδημα ή έχουν πολύ μικρό εισόδημα.
  • Υπάρχουν ελεύθεροι επαγγελματίες που παράλληλα έχουν και μισθωτή σχέση εργασίας, διατηρούν το ελεύθερο επάγγελμα ως ασφάλεια σε περίπτωση απόλυσης.
  • Πολλοί με χαμηλό εισόδημα ελεύθεροι επαγγελματίες καλύπτουν και μάλιστα πολύ άνετα τα τεκμήρια διαβίωσης που ισχύουν με εισοδήματα από άλλες πηγές όπως μισθώματα, μερίσματα, κέρδη από συμμετοχές.
  • Η οριζόντια φορολόγηση εξισώνει ένα Λογιστή ή ένα γιατρό με ένα συνοικιακό ψιλικατζίδικο, ένα γιατρό στο Κολωνάκι με ένα γιατρό στην Καλαμάτα, ένα κατάστημα στην Ερμού με ένα κατάστημα στην Μεσσήνη, Ένα καφέ 300 τ.μ. με ένα καφέ 30 τ.μ. δεν λαμβάνει υπόψη το τεκμήριο της διαφορετικότητας, της εποχικότητας, του μεγέθους καταστήματος ή της περιοχής δραστηριότητας
  • Ως προς τη φορολογική συνέπεια των ελεύθερων επαγγελματιών σε σχέση με τους υπαλλήλους μας καλό θα ήταν να αναρωτηθείτε τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε η παρακράτηση του ΦΜΥ. Ο φόρος τους πληρώνεται από τις επιχειρήσεις μας. Άρα η φορολογική τους υποχρέωση είναι και αυτή δική μας υπόθεση.

Κύριε Υπουργέ η Φορολογική Συμμόρφωση δεν επιτυγχάνετε με οριζόντια μέτρα. Οι ταμειακές ανάγκες δεν προηγούνται τον ανθρώπων. Εξασφαλίστε μας καθημερινά πελάτες για τα καταστήματα μας και σας υποσχόμαστε ότι θα εκδίδουμε όλες τις αποδείξεις και με το παραπάνω. Δεν είναι «ούτε ηθικόν ούτε νόμιμον» να κατηγορείται εμμέσως πλην σαφώς για φοροδιαφυγή μια ομάδα επαγγελματιών με μοναδικό κριτήριο τα δηλωθέντα στη φορολογική δήλωση. Υπάρχουν νομοθετημένοι τρόποι αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής: «πόθεν έσχες» «follow the money» «ηλεκτρονικές συναλλαγές» «πλαστικό χρήμα» κλπ.

Σταματήστε να διυλίζεται τον κώνωπα.

Μη συνεχίζεται τη βίαιη αναδιανομή του πλούτου από τα χαμηλά στα υψηλά!

Με εκτίμηση,

Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας (Σ.Κ.Ε.Α.Κ.)