Το πρώτο μεγάλο deal και μάλιστα εν μέσω πανδημίας για τη μεγάλη επένδυση του Ελληνικού σηματοδοτεί η χθεσινή ανακοίνωση για τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των ομίλων Lamda και ΤΕΜΕΣ, ύψους 300 εκατ. ευρώ για δύο πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.
Από την πλευρά της, η Lamda και δή ο διευθύνων σύμβουλος κ. Οδυσσέας Αθανασίου είχε ήδη προαναγγείλει από το περασμένο καλοκαίρι ότι ο όμιλος θα επιδιώξει στρατηγικές συνεργασίες για το μεγάλο έργο, που θα απορροφήσει την πρώτη πενταετία, κεφάλαια ύψους 2 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των υποδομών. Ωστόσο, το γεγονός ότι η πρώτη, μεγάλη συνεργασία της θυγατρικής του ομίλου Λάτση και μάλιστα εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού, έρχεται για τμήμα από το ξενοδοχειακό κομμάτι της επένδυσης, προσλαμβάνει μεγαλύτερη αξία τη δεδομένη συγκυρία.
Όπως εξηγούν στο Newmoney κορυφαία στελέχη της αγοράς, η ενίσχυση της θέσης ενός ‘’δυνατού’’ παίκτη όπως η ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino, Ηilton Aθηνών) στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας δίνει ψήφο εμπιστοσύνης όχι μόνο στο ίδιο το έργο του Ελληνικού αλλά και συνολικά στον τουρισμό της πρωτεύουσας σε μία περίοδο συνολικής και πλήρους κατάρρευσης του ελληνικού τουρισμού, με συρρίκνωση εσόδων στο 1/5 για φέτος. Η φιλοξενία και ιδιαίτερα ο τουρισμός πολυτελείας με όρους αειφορίας, όπου εστιάζει η ΤΕΜΕΣ (αντίστοιχα με το μοντέλο που ακολουθεί η εταιρεία στο τουριστικό συγκρότημα της Costa Navarino στη Μεσσηνία), είναι ένα από τα μεγάλα ζητούμενα για την επόμενη, μετά Covid -19 περίοδο για τον ελληνικό τουρισμό, στο πλαίσιο της επανατοθέτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στη διεθνή αγορά και προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης μεγαλύτερων εσόδων.
Mε βάση τη συμφωνία της Lamda με την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου αλλά και τη συμμετοχή του Olayan Group, προβλέπεται η ανάπτυξη ενός «μοναδικής αρχιτεκτονικής ξενοδοχείου πέντε αστέρων εντός του χώρου της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά και ενός δεύτερου παραθαλάσσιου, πολυτελούς ξενοδοχείου πέντε αστέρων κατά μήκος του παραλιακού μετώπου». Και τα δύο ξενοδοχεία θα πλαισιώνονται από οικιστικά συγκροτήματα. Η συνολική επένδυση για τη δημιουργία των δύο ξενοδοχείων με τα αντίστοιχα τουριστικά-οικιστικά συγκροτήματα ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ και εντάσσεται στα έργα της πρώτης πενταετίας. Η ανάπτυξη των μονάδων, η οποία τελεί υπό την αίρεση, μεταξύ άλλων, της απόκτησης της Ελληνικό Α.Ε. από τη Lamda Development (σ.σ. κάτι το οποίο ο διευθύνων σύμβουλςο της Lamda τοποθετεί εντός του πρώτου διμήνου του 2021), θα γίνει μέσω δύο εταιρειών ειδικού σκοπού, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων θα συμμετέχουν οι όμιλοι της ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino – Hilton Αθηνών) και της Lamda Development, σε ποσοστό 70% και 30% αντίστοιχα. O σχεδιασμός των μονάδων θα ανατεθεί σε κορυφαία διεθνή αρχιτεκτονικά γραφεία, ενώ η διαχείρισή τους θα ανατεθεί σε διεθνούς φήμης εταιρείες διαχείρισης (hotel operators).
Υπενθυμίζεται ότι ειδικά όσον αφορά το τουριστικό κομμάτι του μεγάλου project του Ελληνικού προβλέπεται και η δημιουργία του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος με Καζίνο (IRC), που μπορεί να φτάσει ακόμη και το 1 δισ. ευρώ από το σχήμα των Mohegan- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού για την παραχώρηση της άδειας του καζίνο και αναμένει τις σχετικές εγκρίσεις.
Oι προσδοκίες από το ‘’αποτύπωμα’’ της επένδυσης στον τουρισμό της Αθήνας είναι μεγάλες αν ληφθεί υπόψη ότι στόχος των επενδυτών είναι το έργο να «προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να αναβαθμιστεί η εικόνα της Αθήνας, και να γίνει ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Το έργο θα περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό νέων τουριστικών καταλυμάτων, αρχιτεκτονικών τοπόσημων, καθώς και χρήσεων θεματικού τουρισμού, που εκτιμάται πως θα προσελκύσει 1 εκατομμύριο νέους τουρίστες διευρύνοντας σημαντικά την τουριστική περίοδο – μειώνοντας ταυτόχρονα την εποχικότητα – και αυξάνοντας τη μέση διαμονή και δαπάνη τους στην Αθήνα», όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Υψηλές είναι οι προσδοκίες και του επικεφαλής της Mohegan για το IRC: Ο επικεφαλής της κ. Μάριο Κοντομέρκος στοχεύει να δημιουργηθεί ένας προορισμός για όλες τις εποχές του χρόνου και για όλη τη διάρκεια της ημέρας. Πέραν του τομέα της αναψυχής και της ψυχαγωγίας, ο όμιλος θα εστιάσει, όπως δηλώνει στο να δημιουργήσει έναν προορισμό 365 ημερών και 24 ωρών, με επαγγελματικό και συνεδριακό τουρισμό τουρισμό κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, συναυλίες και πολιτιστικές εκδηλώσεις τα Σαββατοκύριακα κ.ο.κ., ενώ σε μακρόθεσμο ορίζοντα προβλέπεται ότι θα αυξηθεί ο τουρισμός της Αθήνας τουλάχιστον κατά 10%.
πηγή: www.newmoney.gr