TOP

Το 2025 η παράδοση του “Πάτρα-Πύργος” – Άνω του 40% η πρόοδος των εργασιών

Με ταχείς ρυθμούς τρέχει η υλοποίηση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, του πιο επικίνδυνου και αιματοβαμμένου δρόμου στη χώρα. Αυτήν τη στιγμή η πρόοδος των εργασιών αγγίζει το 42% και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Ο άξονας μετρά 74,8 χλμ. συνολικά, εκ των οποίων μόνο τα 13 χλμ. αφορούν βελτιώσεις της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ τα υπόλοιπα κατασκευάζονται σε νέα χάραξη. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο υψηλών προδιαγραφών, που θα βελτιστοποιεί την οδική ασφάλεια και θα μειώνει τον χρόνο μετακίνησης, διευκολύνοντας παράλληλα και τις τοπικές κοινότητες.

Ο οδικός άξονας θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.

Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων, με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά. Συνολικά θα λειτουργήσουν 2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί.

Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.

Το έργο υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό, ενώ η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 23 χρόνια ή περίοδος λήξης στα τέλη του 2044. Το Δημόσιο, με βάση τη σύμβαση, θα καταβάλει στον παραχωρησιούχο χρηματοδοτική συμβολή ύψους 216,6 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, άμεσα θα καταβληθούν 31,23 εκατ. ευρώ και κατόπιν, σταδιακά, και με την επίτευξη του αντίστοιχου χρονικού οροσήμου, η Ολυμπία Οδός θα λάβει για τα πέντε πρώτα ορόσημα 27,56 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια 23,79 εκατ. ευρώ, 15,86 εκατ. ευρώ και η εξόφληση θα γίνει με 7,93 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της, η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να καταβάλει συνολικά 116 εκατ. ευρώ.

Στο έργο συμμετέχουν, μετά και την αποχώρηση από το κατασκευαστικό αντικείμενο των δύο ξένων ομίλων (Vinci και Hochtief), η Άκτωρ με 36%, η Άβαξ με 36% και η ΓΕΚ Τέρνα με 28%.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Πηγή: www.capital.gr