Τρίτη
3
Δεκέμβριος
TOP

Υπερταμείο: Τι έρχεται για αεροδρόμιο Καλαμάτας

Μέσα στο 2023 αναμένεται να έχουμε σημαντικές εξελίξεις που θα οδηγήσουν στον «νικητή» του μεγάλου διαγωνισμού που προωθεί το Υπερταμείο για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας έως 40 έτη, ένα project που συνδέεται και με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και διεκδικείται από 4 ισχυρά σχήματα.

Την ίδια ώρα, στο fund προωθούν τις διαδικασίες για έναν άλλο διαγωνισμό που επίσης σχετίζεται με την αξιοποίηση αεροδρομίων, αυτή τη φορά των 22 περιφερειακών που είναι στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου και μάλλον θα «βγούνε» ως ενιαίο πακέτο, με την ολοκλήρωση των διαδικασιών για τον σύμβουλο. Μάλιστα, κατά πληροφορίες ενδέχεται ένα από αυτά, το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, να έχει χρήση cargo.

Ολοκληρώνονται οι έλεγχοι των φακέλων συμμετοχής για αεροδρόμιο Καλαμάτας

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες μέσα στις επόμενες 10 με 15 ημέρες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των φακέλων και των δικαιολογητικών συμμετοχής που κατέθεσαν τα 4 σχήματα που είχαν δώσει το παρών στην αρχική φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση, μέσω παραχώρησης, του αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος» που μάλιστα αναμένεται να έχει «πράσινα» χαρακτηριστικά. Η ολοκλήρωση του σταδίου θα οδηγήσει σταδιακά στην επόμενη β’ φάση του διαγωνισμού με την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, λογικά από το φθινόπωρο, με τη διοίκηση του Υπερταμείου, υπό τον Γρ. Δ. Δημητριάδη, να ευελπιστεί, εφόσον δεν έχουμε ανατροπές ή ενστάσεις, να έχουμε στη συνέχεια τον ανάδοχο. Υπενθυμίζεται ότι στις 15 Δεκεμβρίου 2022, η ΕΕΣΥΠ παρέλαβε τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από τέσσερις ενδιαφερόμενους επενδυτές για την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένος Καλαμάτας.

Έπονται οι προσφορές από τους ισχυρούς διεκδικητές

Το ενδιαφέρον τους εκδήλωσαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά): ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – GMR Airports Limited (οι Ινδοί εταίροι από το Καστέλι Κρήτης), ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A., Egis Airport Operation – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. – ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (οι τελευταίες των Κοπελούζου, Κωνσταντακόπουλου που συνεργάζονται με την Fraport Greece).

Δηλαδή, συμμετέχουν μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα του τομέα υποδομών (και τουρισμού), διεθνή σχήματα που διαχειρίζονται αεροδρόμια. Ο διαγωνισμός για το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί το πρώτο πολύ μεγάλο βήμα για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων του χαρτοφυλακίου του Υπερταμείου. Η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα αλλάξει άρδην την εικόνα της χώρας στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος είναι κρίσιμος για τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Τα έργα θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του κτηρίου των επιβατών καθώς, τους χώρους στάθμευσης των αεροσκαφών κ.α.

Η αναβάθμιση και τα οφέλη

Ο βασικός στόχος του Υπερταμείου, μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας, είναι η αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός και επέκταση των υποδομών του αεροδρομίου και ιδίως του κτιρίου επιβατών (terminal). Η επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών (terminal, χώρος στάθμευσης αεροσκαφών) αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση λόγω της αλματώδους ανάπτυξης του εν λόγω αεροδρομίου. Μέσα από αυτές τις επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Ο αυξημένος αυτός αριθμός επιβατών σε συνδυασμό με τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο και βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στο νομό Μεσσηνίας αλλά και την ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου. Σημειώνεται ότι το Υπερταμείο δύναται, κατά την απόλυτη διακριτική του ευχέρεια, να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του Παραχωρησιούχου με μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, το οποίο δεν θα ξεπερνάει το 15% του μετοχικού του κεφαλαίου.

πηγή: www.insider.gr