“Απελευθερώθηκαν” οι 5 από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών στο ypodomes.com οι εργολαβίες 4,5,6,7 και 8 συνολικού μήκους 48,5χλμ μέχρι την Δευτέρα-Τρίτη παίρνουν το πράσινο φως για την ανακήρυξη των προσωρινών αναδόχων και οι συμβάσεις αυτών να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Οι εργολαβίες είναι οι Κυλλήνη-Βάρδα: Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 50,39%, Βάρδα-Σαγαίικα: Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά: GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%, Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας: Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99% και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι: GD Infrastrutture με έκπτωση 52,40%.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ην δυσαρέσκεια της ηγεσίας του Υπουργείου καθώς όπως σημειώνουν, η διαδικασία θα είχε προχωρήσει πολύ πιο γρήγορα αν δεν είχε κολλήσει στην απουσία μελών του ΤΕΕ και του συνδέσμου των εργοληπτών προκειμένου για την τελική έγκριση αυτών των εργολαβιών από την Επιτροπή των Διαγωνισμών.
Τώρα, μεγάλα νέα βγαίνουν από αυτή την είδηση. Το ένα είναι ότι ένα μεγάλο κομμάτι του έργου από την Κυλλήνη μέχρι το Μιντιλόγλι (την ένωση με το τέλος της Ολυμπίας Οδού δηλαδή) προχωρά προς την ολοκλήρωση της προσυμβατικής περιόδου. Το δεύτερο νέο είναι πως με την έγκριση της 4ης εργολαβίας, έχουμε για πρώτη φορά προσωρινό ανάδοχο τον όμιλο Καλογρίτσα (Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών) που επίσης έχει μειοδοτήσει και στις 3 πρώτες εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος και είναι άλλωστε το πλέον πολυσυζητημένο πρόσωπο σε αυτό το έργο.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της διαδικασίας και γιατί οι 5 εργολαβίες είναι συνεχόμενες, οπότε επιτρέπει και ουσιαστικά την προώθηση τους ενώ στη Βουλή μπορούν να περάσουν ακόμα και ατομικά (χωρίς να χρειαστεί δηλαδή να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και για τις οκτώ). Αν στο Ελεγκτικό Συνέδριο δεν υπάρξει κάποιο κόλλημα αυτές οι 5 εργολαβίες μπορούν μέχρι το τέλος του έτους να υπογραφούν και να ξεκινήσουν.
ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΤΡΕΙΣ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
Για τις άλλες τρεις εργολαβίες, είμαστε στο στάδιο της ανταλλαγής εγγράφων για την δικαιολόγηση της έκπτωσης, εφαρμόζωντας τη διαδικασία που προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Πρόκειται για τις εργολαβίες 1-2-3 οι οποίες αντιπροσωπεύουν το τμήμα Πύργος-Κυλλήνη μήκους 28χλμ. και έχουν μειοδότη όπως είπαμε την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών.
Το έργο του Πάτρα-Πύργος μήκος 75χλμ έχει απασχολήσει πολύ την περιοχή της Αχαϊας και της Ηλείας καθώς αρχικά αποτελούσε τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού που αποσχίστηκε οριστικά το 2013 με την αναθεώρηση των συμβάσεων. Στην συνέχεια επιχειρήθηκε να δημοπρατηθεί με μία ενιαία εργολαβία η οποία διακόπηκε πριν γίνει καθώς αποφασίστηκε να γίνει το σπάσιμο του έργου σε 8 διακριτά τμήματα. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν.
Θα χρειαστούν σύμφωνα με τις διακηρύξεις 42 μήνες για να ολοκληρωθούν και το 2022, φαντάζει ως η χρονιά που ο δρόμος θα λειτουργήσει.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com