Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η χθεσινή δημοπράτηση για την υλοποίηση απαραίτητων παρεμβάσεων, για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα από τη διαδικασία μειοδότησε η εταιρεία ΟΔΟΣ ΑΤΕ με ποσοστό που έφτασε το 53,65%. Το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει κόστος με ΦΠΑ 30 εκατ. ευρώ. Συνολικά κατέθεσαν 13 εταιρείες τις προσφορές τους.
Η Ε.Ο. Πατρών-Πύργου χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας με πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος.
Από το περασμένο καλοκαίρι ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, είχε εξαγγείλει την υλοποίηση αυτού του έργου, για να διορθωθούν, στα μέτρα του εφικτού, οι κακές συνθήκες οδήγησης στον άξονα των 80 συνολικά χιλιομέτρων.
Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Στόχος είναι η θωράκιση του δρόμου να έχει επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2022.
Η ΟΔΟΣ ΑΤΕ έχει επίσης αναλάβει και τα έργα οδικής ασφάλειας του υπουργείου ΥΠΟΜΕ στον άξονα Πύργος-Καλό Νερό.
Τι πρόκειται για γίνει
Ο υφιστάμενος οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου (πριν από το αστικό τμήμα Πύργου), έχει μήκος περί τα 80 χλμ.. Το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ. είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο, ενώ το υπόλοιπο τμήμα της οδού μέχρι το αστικοποιημένο τμήμα του Πύργου με τις διαμορφωμένες παράπλευρες οδούς έχει μήκος 66,70 χλμ..
Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας, είναι τα ακόλουθα:
— κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού,
— εκσκαφή – φρεαζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε πάχος 0,01μ έως 0,06μ σε όλο το μήκος της οδού,
— διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού,
— διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού,
— διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης,
— αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων,
— τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 χλμ., συνολικά και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας,
— φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους,
— κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους,
— κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών,
— λειτουργία του έργου κατά τον χρόνο συντήρησής.
Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος που τελικά θα συνδέει τον Πύργο με την Αθήνα σε χρόνο μικρότερο από 3 ώρες.