Η δυναμική που έχει αναπτύξει η πόλη της Καλαμάτας στον τουρισμό και οι αλματώδεις ρυθμοί με τους οποίους… καλπάζει προς την ανάπτυξη, βασίζονται σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό στα πολλά χιλιόμετρα παραλίας, η οποία είναι σε όλα της τα σημεία μέχρι και τις αρχές του Δήμου Δυτικής Μάνης, εύκολα προσβάσιμη.
Το απίστευτο αυτό, συγκριτικό πλεονέκτημα, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του δρόμου που εδώ και χρόνια έχει καταστήσει… εύκολη και γρήγορη υπόθεση την επίσκεψη στην μεσσηνιακή πρωτεύουσα, είναι εκείνο που πρέπει να εκμεταλλευτούν περαιτέρω, οι φορείς για την αύξηση της επισκεψιμότητας, ειδικά αυτήν τη δύσκολη περίοδο της νέας κρίσης, η οποία αρχίζει να εδραιώνεται μετά τον ερχομό του κορωνοϊού.
Για την παραλιακή λοιπόν, την οδό Ναυαρίνου, έχει γίνει πολύς λόγος και έχει χυθεί πολλή μελάνη, όπως και πρόσφατα… Αναφορές για μονοδρόμηση, πεζοδρόμηση, στο τάδε τμήμα, τις δείνα ημέρες, εκείνες τις ώρες…
Κάποιες μάλιστα, από αυτές τις προτάσεις, επιχειρήθηκε στο παρελθόν να εφαρμοστούν έστω για λίγο, με την εικόνα σήμερα όμως, να μας… γυρίζει χρόνια πίσω, αφού η πόλη, μοιάζει να είναι «εχθρική» απέναντι στον ίδιο, υπέροχο εαυτό της και να παραμένει… επιμελώς ατημέλητη!
Στο φόντο όλων όσα οραματιζόμαστε για την πόλη της καρδιάς μας και φυσικά και οι φορείς, ξεχωριστή είναι η εμπεριστατωμένη πρόταση μιας ομάδας διακεκριμένων αρχιτεκτόνων, των M. Gonzalez, Χ. Μάλαμα και Μ. Μαραμπέα, η οποία σχεδιάζεται από το 2015!
Μια αρχιτεκτονική πρόταση υπέροχη, με αναφορές στο κύριο και δευτερεύον οδικό δίκτυο, σε πεζοδρόμους, δημοτικούς χώρους στάθμευσης, στάσεις λεωφορείου και taxi. Χαρακτηριστικές δε, είναι οι αναφορές που γίνονται τόσο στην ανάπλαση στη νέα παραλία Θεσσαλονίκης, όσο ακόμη σε εκείνη της Βαρκελώνης από το 1987, αλλά και τον παραλιακό πεζόδρομο Hollywood beach στη Florida των ΗΠΑ.
Ας ευχηθούμε, όσο πιο σύντομα γίνεται, αυτή ή μια οποιαδήποτε καλή πρόταση, να εφαρμοστεί στην πράξη και να δώσει στην παραλιακή, αυτό που της αξίζει…