Την διαδικασία ανάκτησης κονδυλίων ύψους 180 εκατ. ευρώ ξεκίνησε η Κομισιόν για τις καθυστερήσεις στα έργα στο Θριάσιο Πεδίο. Πρόκειται για πόρους με τους οποίους είχε χρηματοδοτήσει τα έργα αυτά, με την προϋπόθεση πως το Θριάσιο θα παραχωρηθεί μέχρι τον περασμένο Μάρτιο σε ιδιώτη επενδυτή.
Ανάδοχος για το εμπορευματικό κέντρο υπάρχει (ΕΤΒΑ-Goldair) αλλά η σύμβαση δεν έχει εγκριθεί ακόμη από την DG COMP ενώ έχει παραταθεί ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση της υπόλοιπης έκτασης.
H σκλήρυνση της στάσης της ΕΕ προκύπτει από την έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας που δημοσιεύτηκε σήμερα και στην οποία αναφέρεται ότι η μη αξιοποίηση του εμπορευματικού συγκροτήματος στο Θριάσιο καθυστερεί την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και την ανταγωνιστικότητα της χώρας.
Στην έκθεση, οι Βρυξέλλες μας «τραβούν» το αυτί και για τις καθυστερήσεις στα μεγάλα δημόσια έργα, μεταξύ των οποίων είναι η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, το Πάτρα – Πύργος, το τμήμα Άκτιο – Αμβρακία και η προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι καθυστερήσεις οφείλονται μεταξύ άλλων στις παράλογα υψηλές εκπτώσεις ενώ αποτελεί έκπληξη ότι επιρρίπτονται ευθύνες και στις τεχνικές εταιρείες, κάνοντας λόγο για περιορισμένες δυνατότητες των κατασκευαστών!
Στην έκθεση επισημαίνεται, επίσης, πως η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση σχεδίων κινητικότητας εντός των μεγάλων αστικών κέντρων καθώς έτσι θα ενισχυθούν οι επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα των μεταφορών. Τονίζουν πως δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος στην προσβασιμότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Το τελευταίο, όπως επισημαίνουν, ιδιωτικοποιήθηκε και έχει μεγάλες προοπτικές ώστε να αποτελέσει πύλη προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, αλλά η προσπάθεια τορπιλίζεται από την απουσία σιδηροδρομικής και οδικής σύνδεσης με την ενδοχώρα.
Από την λίστα των προβληματικών σημείων δεν απουσιάζει ούτε ο ΟΑΣΘ. Όπως αναφέρεται, μετά την κρατικοποίηση της εταιρείας το 2017, ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν περιορίστηκε στο μισό (από 550 σε 215 ημερησίως), ενώ όλα τα λεωφορεία είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, με την ποιότητα των υπηρεσιών να είναι αρνητική. Το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης προέβλεπε πως μέχρι τα τέλη του 2019 θα είχε δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Επισημαίνεται πως ο ΟΑΣΘ είχε το 2019 έσοδα 24 εκατ. Ευρώ ενώ μόνο οι δαπάνες μισθοδοσίας είναι 66 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται, πάντως, η πρόθεση της σημερινής κυβέρνησης για εκπόνηση σχεδίου αναδιάρθρωσης.
www.newmoney.gr