Με πρωταγωνιστές τον Jean–Guihen Queyras, έναν από τους πιο εμβληματικούς βιολοντσελίστες της εποχής μας, τον ανερχόμενο βιολονίστα- φαινόμενο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα και πολλούς αναγνωρισμένους Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας πραγματοποιούνται φέτος για τέταρτη χρονιά, από 25 μέχρι και 29 Σεπτεμβρίου. Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας ιδρύθηκαν το 2017 από την τη βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla, τον συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας Στάθη Γυφτάκη και τον βιολοντσελίστα Δημήτρη Λάμπο και οργανώνονται από την Κοινωφελή Επιχείρηση Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας. Φέτος πραγματοποιούνται σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Όπως αναφέρει ο Στάθης Γυφτάκης: «Η φετινή χρονιά είναι αναμφισβήτητα εξαιρετικά δύσκολη για τον τομέα της τέχνης γενικά, για τη μουσική και για όλους τους καλλιτέχνες. Μετά την ακύρωση των θερινών masterclasses του Φεστιβάλ λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καταφέραμε να παρουσιάσουμε ένα τμήμα του συναυλιακού μας προγράμματος με ελληνικές και διεθνείς συμμετοχές,τηρώντας όλα τα μέτρα υγιεινής για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της νόσου.»
Μεγάλος πρωταγωνιστής στο φετινό Φεστιβάλ είναι αναμφισβήτητα ο γάλλος τσελίστας Jean-Guihen Queyras, ένας από τους πλέον πολυδιάστατους και δημοφιλείς βιολοντσελίστες της εποχής μας, γνωστός για «τη μουσική του ευελιξία». Ο Queyras έχει εμφανιστεί δύο φορές στην Ελλάδα, μία φορά στο Ηρώδειο το 2019, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, όπου μαζί με την Αν Τερέζα Ντε Κεερσμάκερ, τη σημαντικότερη ίσως χορογράφο της εποχής μας και την ομάδα Rosas παρουσίασαν τις 6 Σουίτες για τσέλο του Μπαχ, και μία φορά το 2005 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με το Κουαρτέτο Arcanto.
15 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του στην Ελλάδα επιστρέφει στην πόλη της Καλαμάτας μαζί με τον γιο του και εξαιρετικά ταλαντούχο ζωγράφο, Jérémie Queyras για να ερμηνεύσουν «Τα Χρώματα του Ηχου», μια παράσταση με έργα μπαρόκ μέχρι σύγχρονο ρεπερτόριο, με ταυτόχρονο ζωγραφικό αυτοσχεδιασμό. Η παράσταση εξερευνά τις ατελείωτες δυνατότητες της μουσικής και της ζωγραφικής, αλλά και τα όριά τους. Πώς επηρεάζει αυτό που ακούμε αυτό που βλέπουμε, αλλά και αντίστροφα, πώς επηρεάζει αυτό που βλέπουμε, αυτό που ακούμε; Αν η μουσική είναι η τέχνη της στιγμής, τότε η ζωγραφική θα πρέπει να είναι η τέχνη της διαιώνισής της. Από τον J. S. Bach μέχρι τον B. Britten, μέσω των G. Kurtág και H. Dutilleux, η ζωγραφική και η μουσική θα ανοίξουν έναν διάλογο με επίκεντρο σημαντικά έργα αυτών των συνθετών. Στο τέλος, θα αφεθεί στην κρίση ακροατών να οριοθετήσουν τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της ζωντανής στιγμής και του τι τελικά απομένει από το βίωμά της. (Κυριακή, 27.09.2020, ώρα 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας)
Μία ακόμη κορυφαία στιγμή του φετινού προγράμματος αποτελεί η παρουσία του διεθνούς φήμης βιολονίστα Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα και του συνόλου Caerus. Με ποικίλους συνδυασμούς οργάνων, αλλά και με έργα για σόλο βιολί, η συναυλία θα επικεντρωθεί στη μουσική δωματίου του 20ου αιώνα και στη σύγχρονη δημιουργία, με συνθέσεις των H. Winkelman, J. S. Bach, A. Schnittke, I. Ξενάκη, B. Bartok και B. Britten. Παιδί μεταναστών που γεννήθηκε στην Αθήνα, με πολλές περγαμηνές, διεθνείς εμφανίσεις και ηχογραφήσεις, έχει συνεργαστεί ως σολίστ με την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Μονάχου, τη φιλαρμονική του Λύμπεκ, τη Νέα Φιλαρμόνια της Φρανκφούρτης, τη Φιλαρμονική του Μπαντ Ράιχενχαλ, την Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης κ.ά (Σάββατο, 26.09.2020 ώρα 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας)
Τις υπόλοιπες μέρες του Φεστιβάλ, ο πιανίστας Μάνος Κιτσικόπουλος θα ερμηνεύσει έργα για σόλο πιάνο των Liszt, Chopin και Κωνσταντινίδη αλλά και δύο δικές του μεταγραφές σε έργα των Beatles. (Παρασκευή, 25.09.2020 ώρα 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας )
Ο Αρίωνας Γυφτάκης και το Τζαζ Τρίο του θα παρουσιάσουν, μέσα από έναν διάλογο με το φιλμ Δάφνις και Χλόη (1931) του ποιητή και πρωτοπόρου του Ελληνικού Κινηματογράφου Ορέστη Λάσκου, μια φρέσκια προσέγγιση στη μουσική συνοδεία κινούμενης εικόνας. Η προβολή είναι μία συμπαραγωγή με τη Filmhouse – Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας και την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Βασισμένο στο ομώνυμο ειδύλλιο του Λόγγου (2ος αιώνας μ.Χ.), το φιλμ Δάφνις και Χλόη θεωρείται συχνά ως το πρώτο ευρωπαϊκό φιλμ με γυμνές σκηνές, γεγονός που συζητήθηκε αρκετά με την προβολή του το 1931. Η πλοκή τοποθετείται στη Λέσβο της ύστερης αρχαιότητάς και περιγράφει τη σεξουαλική αφύπνιση ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ο Δάφνις και η Χλόη εγκαταλείπονται στην ύπαιθρο μετά τη γέννησή τους και υιοθετούνται και ανατρέφονται από δύο βοσκούς, τον Λάμονα και τον Δρύα. Τα δύο παιδιά μεγαλώνουν μαζί βόσκοντας τα κοπάδια των θετών γονέων τους και ερωτεύονται. Η πρωτότυπη μουσική του Αρίωνα Γυφτάκη θα συνοδεύσει, μέσα από την αρμονία, τον ρυθμό και τον αυτοσχεδιασμό, τη βουκολική διάθεση του φιλμ αναπτύσσοντας ταυτόχρονα έναν αισθητικό διάλογο με το κλασικό έργο του Λάσκου. Με επιρροές από μουσικούς όπως οι Steve Lacy, Alban Berg, Sam Rivers και Paul Bley, η μουσική θα ακολουθήσει την ερωτική αφύπνιση, αγωνία και απόγνωση των δύο νέων, χωρίς να περιορίζεται ωστόσο σε απλό συνοδό της κινούμενης εικόνας. (Δευτέρα, 28.09.2020, ώρα 20:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας)
Τέλος, η πιανίστα Αλεξία Μουζά, ο βιολονίστας Felix Froschhammer και η βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla θα επιστρέψουν στην Καλαμάτα ερμηνεύοντας έργα των Beethoven και Shostakovich. (Τρίτη, 29.09.2020, ώρα 20:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας )
Το πλήρες πρόγραμμα στο https://kalamatamusicdays.com
Όλες οι συναυλίες θα πραγματοποιηθούν στο αμφιθέατρο του Κάστρου της Καλαμάτας. Καθώς πρωταρχικός στόχος είναι η διεξαγωγή ενός ασφαλούς Φεστιβάλ, με όλα τα μέτρα προστασίας για το κοινό, τους καλλιτέχνες και τους εργαζόμενους, θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Υπουργείου Πολιτισμού και των αρμόδιων υγειονομικών αρχών.
Διεθνείς Μουσικές ημέρες Καλαμάτας
25-29 Σεπτεμβρίου
Είσοδος: 5 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων: Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας
https://kalamatamusicdays.com/
Τι είναι οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας
Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας είναι ένα ετήσιο φεστιβάλ κλασικής μουσικής στην πόλη της Καλαμάτας που ξεκίνησε το 2017. Το φεστιβάλ διοργανώνεται από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και την Κοινωφελή Επιχείρηση Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» και ιδρύθηκε από τη βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla, η οποία έχει αναλάβει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση, τον συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, Στάθη Γυφτάκη, και τον βιολοντσελίστα Δημήτρη Λάμπο. Από το καλοκαίρι του 2017 πήρε τη μορφή ενός διεθνούς φεστιβάλ που εστιάζει στην καλλιτεχνική δημιουργία και το παιδαγωγικό/διδακτικό έργο.
Το φεστιβάλ Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας αποτελεί πλέον ένα από τα πιο επιτυχημένα φεστιβάλ κλασικής μουσικής στην Ελλάδα και, σύμφωνα με κριτικές, η καλλιτεχνική ορμή, αλλά και αρτιότητα, με τις οποίες το φεστιβάλ γεννήθηκε και εδραιώθηκε μέσα σε μόλις 3 χρόνια είναι εντυπωσιακές. Ταυτόχρονα, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας στοχεύουν με τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές τους δράσεις, καθώς και με τις καινοτόμες τους παραγωγές που συνδυάζουν συχνά τη μουσική με άλλες τέχνες (χορός, κινηματογράφος κ.α.), στην εκπαίδευση του κοινού, αλλά και στη βελτίωση των μουσικών εκπαιδευτικών υποδομών της πόλης. Προς την κατεύθυνση αυτή το φεστιβάλ πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολεία, υποτροφίες σε διακεκριμένους μουσικούς της πόλης για συμμετοχή τους στα masterclasses αλλά και άλλες δημιουργικές δράσεις όπως την επισκευή των εγχόρδων μουσικών οργάνων του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας που συντελέστηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ το 2018 από τον Artur Rahmatulla.
Tί είναι η ΦΑΡΙΣ
Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Καλαμάτας ΦΑΡΙΣ ιδρύθηκε το 2008 ως ο επίσημος φορέας της πολιτικής του Δήμου στον άξονα του πολιτισμού και της κοινωνικής πολιτικής. Ο άξονας πολιτισμού περιλαμβάνει τους τομείς της μουσικής, του χορού, των εικαστικών, του θεάτρου και των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων της πόλης ενώ ο τομέας της κοινωνικής πολιτικής περιλαμβάνει την κοινωνική αλληλεγγύη. Στην ΦΑΡΙΣ υπάγονται το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, το Δημοτικό Ωδείο, η Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας, το Εικαστικό Εργαστήρι, η Δημοτική Πινακοθήκη Καλαμάτας «Α. Τάσσος», το Κέντρο Τέχνης Καλαμάτας και το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας καθώς επίσης και το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας, το Φεστιβάλ Χορωδιών Καλαμάτας, το Φεστιβάλ Κιθάρας Καλαμάτας και το Θεατρικό Φεστιβάλ Καλαμάτας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Jean–Guihen Queyras
Τα χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού έργου του Jean-Guihen Queyras είναι η περιέργεια, η ποικιλομορφία και η σταθερή προσήλωση στη μουσική. Ο ακροατής βιώνει επί της σκηνής ή μέσω ηχογράφησης έναν καλλιτέχνη αφοσιωμένο ολοκληρωτικά και ένθερμα στη μουσική, του οποίου η ταπεινή και ιδιαίτερα ανεπιτήδευτη μεταχείριση του μουσικού κειμένου φανερώνει την καθαρή και απαραμόρφωτη φύση της πρωτότυπης μουσικής σύλληψης του δημιουργού της. Ο Jean-Guihen Queyras έμαθε την ερμηνευτική του προσέγγιση από τον Pierre Boulez, με τον οποίο καθιέρωσε μια μακρά καλλιτεχνική συνεργασία. Αυτή η οπτική γωνία, μαζί με μια αψεγάδιαστη τεχνική και έναν καθαρό, συναρπαστικό ήχο, μορφοποιούν την προσέγγιση του Jean-Guihen Queyras σε κάθε παράσταση και την απόλυτη προσήλωσή του στη μουσική.
Η ενασχόλησή του με την παλαιά μουσική – όπως στις συνεργασίες του με την Μπαρόκ Ορχήστρα του Φράιμπουργκ (Freiburger Barockorchester) και την Ακαδημία Παλαιάς Μουσικής του Βερολίνου (Akademie für Alte Musik Berlin) – και με τη σύγχρονη δημιουργία είναι ισοβαρείς. Έχει ερμηνεύσει σε παγκόσμια πρεμιέρα έργα, μεταξύ άλλων, των: Ivan Fedele, Gilbert Amy, Bruno Mantovani, Michael Jarrell, Johannes-Maria Staud, Thomas Larcher και Tristan Murail. Τον Νοέμβριο του 2014 ηχογράφησε το κονσέρτο για βιολοντσέλο του Peter Eötvös υπό την μπαγκέτα και για τους εορτασμούς των εβδομηκοστών γενεθλίων του συνθέτη.
Ο Jean-Guihen Queyras ήταν ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Κουαρτέτου Εγχόρδων Arcanto και σχηματίζει ένα περίφημο τρίο μαζί με τους Isabelle Faust και Alexander Melnikov· ο τελευταίος είναι, μαζί με τον Alexandre Tharaud, ένας σταθερός συνοδός πιανίστας του. Έχει επίσης συνεργαστεί με τους ερμηνευτές ζαρμπ (περσικό μεβρανόφωνο κρουστό όργανο) Bijan και Keyvan Chemirani για ένα πρόγραμμα με μεσογειακή μουσική.
Η ευελιξία της μουσικής του έχει οδηγήσει πολλές αίθουσες συναυλιών, φεστιβάλ και ορχήστρες να τον προσκαλέσουν ως Artist in Residence. Μεταξύ αυτών βρίσκονται: το Concertgebouw Άμστερνταμ και το Festival d’Aix-en-Provence, το Vredenburg Utrecht, το De Bijloke Ghent, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Στρασβούργου (Orchestre Philharmonique de Strasbourg) και η Wigmore Hall του Λονδίνου.
Ο Jean-Guihen Queyras εμφανίζεται συχνά με καταξιωμένες ορχήστρες, όπως η Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, η Ορχήστρα Δωματίου Mahler, η Ορχήστρα του Παρισιού, η Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, η Gewandhausorchester στη Λειψία και η Tonhalle Orchestra στη Ζυρίχη, δουλεύοντας με μαέστρους όπως οι Iván Fischer, Philippe Herreweghe, Yannick Nézet-Séguin, François-Xavier Roth, Sir John Eliot Gardiner και Sir Roger Norrington.
Η δισκογραφία του Jean-Guihen Queyras είναι εντυπωσιακή. Οι ηχογραφήσεις του από τα κονσέρτα για βιολοντσέλο των Edward Elgar, Antonín Dvořák, Philippe Schoeller και Gilbert Amy έχουν στεφθεί με την επιδοκιμασία των κριτικών. Μέσω ενός πρότζεκτ της harmonia mundi αφιερωμένο στον Schumann, έχει ηχογραφήσει το σύνολο των πιάνο τρίο με την Isabelle Faust και τον Alexander Melnikov ταυτόχρονα με το κονσέρτο για βιολοντσέλο του ίδιου συνθέτη με την Μπαρόκ Ορχήστρα του Φράιμπουργκ υπό τον Pablo Heras-Casado. Η ηχογράφηση “THRACE – Sunday Morning Sessions” εξερευνά, σε συνεργασία με τους αδερφούς Chemirani και τον Σωκράτη Σινόπουλο, τον διάλογο μεταξύ της σύγχρονης δημιουργίας, του αυτοσχεδιασμού και της μεσογειακής παράδοσης. Το 2018 κυκλοφόρησαν δύο ηχογραφήσεις με έργα των by Carl Philipp Emanuel Bach and Antonio Vivaldi που έλαβαν λαμπρές κριτικές.
Ο Jean-Guihen Queyras είναι καθηγητής στο Μουσικό Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ (Hochschule für Musik Freiburg) και είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Rencontres Musicales de Haute-Provence στο Forcalquier. Παίζει ένα βιολοντσέλο του Gioffredo Cappa από το έτος 1696, το οποίο του έχει διατεθεί από την Mécénat Musical Société Générale.
BΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα
Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα έχει ελληνοαλβανικές ρίζες και ζει στο Βερολίνο. Ο νεαρός μουσικός όχι μόνο μιλάει Ελληνικά, Αλβανικά, Γερμανικά και Αγγλικά, αλλά τρέφει και ένα έντονο ενδιαφέρον για τη φιλοσοφία και τη ρητορική. Στην ερμηνεία παλαιάς και σύγχρονης μουσικής, το παίξιμό του χαρακτηρίζεται από στιλιστική ορθότητα και ακρίβεια στην άρθρωση. Με απεριόριστη δημιουργική φαντασία, ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα βρίσκεται πάντοτε στην αναζήτηση νέων καλλιτεχνικών οριζόντων.
Έχει διακριθεί στους μουσικούς διαγωνισμούς Deutscher Musikwettbewerb, Windsor International και στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού «Leopold Mozart» (Άουγκσμπουργκ, Γερμανία).
Ο νεαρός βιολονίστας ολοκλήρωσε πρόσφατα τα ντεμπούτα του με την Ορχήστρα Δωματίου της Σκωτίας στο Τίβολι της Κοπεγχάγης, με την Ορχήστρα της Ιρλανδικής Ραδιοφωνίας (RTE Orchestra) στην Εθνική Αίθουσα Συναυλιών στο Δουβλίνο, με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα (Λονδίνο), τη Νέα Κρατική Ορχήστρα της Ρωσίας υπό τον Yuri Bashmet και την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης στο Φεστιβάλ Kronberg. Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα εμφανίστηκε για πρώτη φορά επί σκηνής με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το φθινόπωρο του 2019 ερμηνεύοντας το κονσέρτο για βιολί του Σκαλκώτα, του οποίου τις «Μικρές Σουίτες» για βιολί και πιάνο τις έχει ηχογραφήσει για τη CAvi–music μαζί με έργα των Enescu και Ravel.
Η καινούργια δισκογραφική του δουλειά μαζί με τη βιολοντσελίστα Vashti Hunter και σε συνεργασία με την κρατική ραδιοφωνία Deutschlandradio κυκλοφόρησε από τη CAvi–music την άνοιξη του 2020 και είναι αφιερωμένη σε έργα για βιολί και βιολοντσέλο των Honegger, Σκαλκώτα, Ξενάκη και Kodaly.
Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα εμφανίζεται ήδη σε σημαντικές αίθουσες συναυλιών, όπως Wigmore Hall (Λονδίνο), Handelsbeurs Concertzaal στη Γάνδη (Βέλγιο), Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι), Φιλαρμονική Βερολίνου, Salle Moliere στη Λυόν, Salle Garnier στο Μόντε Κάρλο και Goldener Saal στο Άουγκσμπουργκ, καθώς και σε γνωστά φεστιβάλ της Ευρώπης, όπως Schubertiade Schwarzenberg, Heidelberger Frühling, Festspiele Mecklenburg–Vorpommern, Boswiler Sommer, Mantua Chamber Music Festival και το Resonances Festival στο Βέλγιο, μεταξύ άλλων.
Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα έχει εμφανιστεί επί σκηνής με ορχήστρες όπως η Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Μονάχου, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λύμπεκ (Γερμανία), η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Κόμπουργκ (Γερμανία), καθώς και με τις ορχήστρες τις Αλβανικής και της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Οι μουσική δωματίου τον έχει οδηγήσει σε συνεργασίες με καταξιωμένους μουσικούς, όπως οι Martha Argerich, Steven Isserlis, Nicolas Altstaedt, Thomas Demenga, Gábor Takács-Nagy, Ilya Gringolts και Pekka Kuusisto. Έχει εμφανιστεί και στα Chamber Music Connects the World της Ακαδημίας Kronberg και Verbier Academy Festival. Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα είναι συνιδρυτής του διακεκριμένου Τρίο Gaspard, το οποίο εμφανίζεται τακτικά σε φεστιβάλ και σε μουσικά κέντρα της Ευρώπης και των Η.Π.Α.
Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα σπουδάζει με την Antje Weithaas στην Ακαδημία Kronberg. Στους προηγούμενους δάσκαλούς του συγκαταλέγονται οι Salvatore Accardo, Grigori Zhislin και Ulf Wallin. Σπούδασε μουσική δωματίου με τον Hatto Beyerle στο Αννόβερο και στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Μουσικής Δωματίου. Οι σπουδές του ολοκληρώνονται με masterclasses με τους Ferenc Rados, Steven Isserlis, Ivry Gitlis, Λεωνίδας Καβάκος και Eberhard Feltz. Από το 2018 ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα υποστηρίζεται από το Young Classical Artists Trust του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα παίζει ένα βιολί του Giovanni Battista Guadagnini (1749)· δάνειο από ιδιώτη.