Λίγο πάνω από τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια υπολογίζεται η συνολική αξία του ελληνικών συμφερόντων εμπορικού στόλου σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η VesselsValue, έως τον Απρίλιο του 2020.
Ο στόλος των Ελλήνων φθάνει τα 100,446 δισεκατομμύρια δολάρια και βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία η οποία είναι μεγάλη δύναμη της παγκόσμαις ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η αξία των γιαπωνέζικων συμφερόντων πλοίων φθάνει τα 108,065 δισ. μειωμένη κατά εννέα δισ. σε σύγκριση με το 2019. Η μείωση οφείλεται στην μείωση της τιμής των φορτηγών πλοίων, κλάδος στον οποίο η Ιαπωνία κυριαρχεί αφού έχει τον ακριβότερο στόλο bulkers αξίας 34,8 δισ. Η Κίνα ακολουθεί την Ελλάδα με συνολική αξία στόλου στα 98,5 δισ.
Η Ελλάδα παραμένει σταθερά πάνω από τα 100 δισ. τα τελευταία τρία χρόνια και σε αυτό διαδραμάτισε κομβικής σημασαίας ρόλο η άνοδος της αξίας των δεξαμενόπλοιων. Κλάδος που η ελληνόκτητη ναυτιλία κυριαρχεί αφού ελέγχει το 26% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.
Ελληνικές πρωτιές
Το 2020 η Ελλάδα κυριαρχεί σε δύο κατηγορίες επί των Γιαπωνέζων. Στα δεξανενόπλοια και στα LNG-πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Ο ελληνόκτητος στόλος των δεξαμενόπλοιων αξίζει 41,3 δισ. δολάρια έναντι 22,6 δισ. των Ιαπώνων και των LNG 19,8 δισ.δολάρια έναντι 14,2 δισ. των Ιαπώνων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες από τον Μάρτιο του 2019 έως τον Απρίλιο αγόρασαν συνολικά 320 πλοία εκ των οποίων το 50% είναι Bulkers.
H Κίνα στην τρίτη θέση του TOP 10 , με την αξία του στόλου της να είναι 98,548 δισ. τέταρτη είναι η Σιγκαπούρης με αξία 44,055 δισ.
Την χρυσή 10αδα δεκάδα συμπληρώνουν η Νορβηγία με στόλο αξίας 39,069 δισ., η Νότια Κορέα με 34,784 δισ., οι ΗΠΑ με 33 δισ., η Γερμανία με 27,937 δισ., το Ηνωμένο Βασίλειο με 23,409 δισ. και η Δανία με 20,885 δισ.
www.newmoney.gr