Κυριακή
24
Νοέμβριος
TOP

Πάτρα – Πύργος: Συνέχεια ανατροπών από την αδυναμία Καλογρίτσα να εκτελέσει τα έργα

Της Μαριάννας Τζάννε

Μεγάλες ανατροπές φέρνει η αδυναμία του ομίλου Καλογρίτσα να ανταποκριθεί στις εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος που έχει μειοδοτήσει, φέρνοντας στο προσκήνιο προσφορές αλλά και εταιρείες που ήταν δεύτερες ή ακόμη και τέταρτες κατά τη διαγωνιστική διαδικασία!

Με εξαίρεση το πρώτο τμήμα «Πύργος –Δουνέικα», το οποίο κατακυρώνεται στην τεχνική εταιρεία με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη αλλά και το τέταρτο «Κυλλήνη- Βάρδα» , για το οποίο επίσης η τεχνική εταιρεία κατάφερε να αιτιολογήσει την έκπτωση του 50,3% που είχε υποβάλλει, θολό παραμένει πλήρως το τοπίο στις άλλες δύο εργολαβίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το στάδιο της αιτιολόγησης της προσφοράς που έχει ζητήσει από όλους τους μειοδότες το υπουργείο Υποδομών, στο τρίτο κομμάτι του έργου που αφορά το τμήμα Αμαλιάδα –Κυλλήνη έχουν αποκλειστεί με την σειρά ο πρώτος (Καλογρίτσας), ο δεύτερος (η κυπριακή Cyfield Development) και ο τρίτος μειοδότης (Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή). Στην διαδικασία έχει προσκληθεί ο τέταρτος, η Ιταλική GD Infrastutture, η οποία υποστηρίζεται από την εταιρεία Μηχανική. Όμως και στο πρώτο κομμάτι που ανέλαβε πρόσφατα η εταιρεία του κ. Καλογρίτσα, ανέφελο δεν προδιαγράφεται το μέλλον καθώς η δεύτερη κοινοπραξία του διαγωνισμού (Cyfield Development-ΕΛΤΕΡ) ετοιμάζεται να προσφύγει στην δικαιοσύνη.

Για το τέταρτο τμήμα ο τεχνικός όμιλος, ο οποίος αντιμετωπίζει μεγάλες οικονομικές δυσκολίες έχει λάβει εγγυητική καλή εκτέλεσης από το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ). Για το πρώτο, η εγγυητική είναι από την Τράπεζα Αττικής η οποία υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Μάιο ασκεί ισχυρές πιέσεις στην εταιρεία, συνοδεία εξωδίκου για ρύθμιση χρεών άνω των 110 εκ. ευρώ.

Με δεδομένη την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο όμιλος Καλογρίτσα, στην αγορά έχουν αρχίσει να προεξοφλούν ότι οι δύο εργολαβίες θα αναζητήσουν χείρα βοήθειας, με κάποιους να δείχνουν τον κ. Δημήτρη Κούτρα, νέο μεγαλομέτοχο της Ιντρακάτ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την περίοδο που ο κ. Κούτρας ήταν στο τιμόνι του Άκτωρα, υπήρξε κατόπιν πιέσεων και της Τράπεζας Αττικής, ανάληψη προβληματικών έργων της τεχνικής εταιρείας για να μην καταπέσουν οι εγγυητικές.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα τέσσερα έργα του Πάτρα-Πύργος, οι διαδικασίες φαίνεται να προχωρούν ώστε να διαβιβαστούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προδικαστικό έλεγχο.

newmoney.gr