Τρίτη
24
Δεκέμβριος
TOP

Πάτρα-Πύργος: Τρεις εργολαβίες αλλάζουν μειοδότη, μεγάλη κερδισμένη η GD Infrastrutture

Οι πέντε εργολαβίες προχωρούν, οι 3 αλλάζουν ανάδοχο. Αυτό φαίνεται πως είναι το αποτέλεσμα της μέχρι τώρα μακράς διαγωνιστικής περιόδου για το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.

Όπως σας είχε αποκαλύψει το ypodomes.com την περασμένη εβδομάδα, οι 5 εργολαβίες έχουν “κλειδώσει”. Η  Επιτροπή των Διαγωνισμών έχει ολοκληρώσει με τις 3 και όπως αναφέρουν πηγες του ypodomes.com τις επόμενες δύο εβδομάδες θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και τις άλλες δύο καθώς ενέκρινε τις αιτιολογήσεις των εκπτώσεων. Οι εργολαβίες αυτές είναι το τμήμα Κυλλήνη-Μιντιλόγλι, δηλαδή το βόρειο τμήμα που ενώνεται με την Ολυμπία Οδό (εργολαβίες 4-5-6-7-8). Οι εργολαβίες είναι οι Κυλλήνη-Βάρδα: Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 50,39%, Βάρδα-Σαγαίικα: Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά: GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%, Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας: Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99% και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι: GD Infrastrutture με έκπτωση 52,40%.

Το κέντρο βάρους τώρα πέφτει στις άλλες τρεις εργολαβίες καθώς σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες είναι θέμα ημερών η διευθέτηση τους με τις μεγαλύτερες πιθανοτητες να είναι στην αλλαγή μειοδότη, ενώ και σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στο περιθώριο της ΔΕΘ, «Οσον αφορά τις άλλες τρεις εργολαβίες, η επιτροπή προτίθεται να καλέσει την εταιρεία με τη δεύτερη καλύτερη προσφορά λόγω προβλημάτων του προσωρινού μειοδότη. Σε κάθε περίπτωση, η καθυστέρηση θα είναι το πολύ δίμηνη, έως το τέλος Οκτωβρίου».

Αυτό βέβαια ανοίγει την κουβέντα για το ποιος θα πάρει αυτά τα εργα και αν όλα κυλήσουν όπως φαίνεται, μεγάλη κερδισμένη θα είναι η GD Infrastrutture οι οποία είναι η δεύτερη μειοδότρια σε δύο από τις τρεις εργολαβίες και συνολικά εφόσον τελικά έχουμε αλλαγή η Ιταλική εταιρεία που διοικείται από την οικογένεια Εμφιετζόγλου τελικά θα έχει πάρει τις 4 από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα -Πύργος κάνοντας την απόλυτη ανατροπή και από αοουτσάιντερ θα έχει μαζέψουν έργα 150εκατ.ευρώ, ενώ συνυπολογίζοντας το σιδ.έργο Ψαθόπυργος-Ρίο θα έχει ένα πορτφόλιο μεγάλων έργων 350εκατ.ευρώ. Επίσης κερδισμένη είναι η κυπριακή Cyfield που είναι δεύτερη μειοδότρια στην πρώτη εργολαβία. Όπως προβλέπει η διαδικασία εφόσον έχουμε την απόσυρση της Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα κατασκευών, θα καλεστεί ο αμέσως επόμενος μειοδότης και θα επαναληφθεί η διαδικασία αιτιολόγησης των εκπτώσεωνν. Για να δούμε όμως πως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα:

1η εργολαβία: ΠΥΡΓΟΣ-ΔΟΥΝΑΙΙΚΑ. Δημοπρατήθηκε την 12η Ιουνίου 2016 και αφορά την Χ.Θ.66+360 μέχρι και την Χ.Θ.74+500 με αρχικό κόστος 67,2εκατ.€. Προσωρινή μειοδότρια είναι η Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ με έκπτωση 53,05%. Δεύτερη ήρθε η εταιρεία Cyfield Dev.Lim. με 47,99% και τρίτη η GD Infrastrutture με 47,33%. Όπως αναφέρουν οι πληρφορίες του ypodomes.com η Cyfield έχει ανανεώσει την εγγυητική συμμετοχής της και μένει να δούμε αν πείσει ότι μπορεί να αναλάβει το έργο. Η GD Infrastrutture έχει αποχωρήσει από αυτή την εργολαβία.

2η εργολαβία: ΔΟΥΝΑΙΙΚΑ-ΑΜΑΛΙΑΔΑ. Δημοπρατήθηκε την 17η Μάη 2016 από το ΧΘ.57,4-ΧΘ.66,360 με αρχικό κόστος 54,5εκατ.€. Προσωρινός μειοδότης είναι η Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ με έκπτωση 55,32%. Δεύτερη ήρθε η GD Infrastrutture με 49,33 και τρίτη η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 45,50%. Η “Ιταλική” εταιρεία παραμένει δεύτερη μειοδότρια και είναι δυνητικά η μελλοντικά ανάδοχος της εργολαβιας.

3η εργολαβία: ΑΜΑΛΙΑΔΑ-ΚΥΛΛΗΝΗ. Δημοπρατήθηκε στις 14 Ιουλίου 2016 από το Χ.Θ.46+500 μέχρι Χ.Θ.57+400 με αρχικό κόστος 56,16εκατ.€. Προσωρινός μειοδότης είναι η Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝμε έκπτωση 57,45%. Δεύτερη μειοδότρια ήταν η Κυπριακή εταιρεία Cyfield Development Public Limited με 48,39% και τρίτη  μειοδότρια η Κ/Ξ Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή με 47,23%. Εδώ έχουμε την απόλυτη ανατροπή. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com  και σύμφωνα με το πρακτικό του διαγωνισμού η  δεύτεροη και τρίτη αποκλείστηκαν. Τέταρτη κατά σειρά μειοδότρια που γίνεται αυτόματα δεύτερη και δυνητικά μελλοντική ανάδοχος είναι η GD Infrastrutture με ποσοστό 46.40% που παίρνει συνολικά το μισό έργο του Πάτρα-Πύργος.

Επίσης μένει να ξεκαθαριστεί αν οι εργολαβίες θα προχωρήσουν προς υπογραφή μαζικά ή θα επιλεχθεί, η κάθε μία που θα ολοκληρώνει τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου να περνά από τη Βουλή και να υπογράφεται για να ξεκινήσει η 42μηνη κατασκευαστική περίοδος. Ακόμα ένα επεισόδιο στην μακρά ιστορία του Πάτρα-Πύργος φαίνεται ότι είναι μπροστά μας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com