Δευτέρα
25
Νοέμβριος
TOP

Προσωρινός μειοδότης για την ανάπλαση της οδού Αναγνωσταρά

Προσωρινός μειοδότης προέκυψε σε συνέχεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για το έργο «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΡΑ», Α.Μ. 83/2018 με προϋπολογισμό 685.483,87€ + 164.516,13€= 850.000,00€ . Το έργο είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης (ΒΑΑ) με τίτλο: «ΚΑΛΑΜΑΤΑ 2020 ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΗ ΠΟΛΗ», που έχει ενταχθεί στο Ε.Π. «Πελοπόννησος 2014 – 2020». Υποβλήθηκαν 8 προσφορές, ενώ από τη διαδικασία προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 47,23% αναδείχθηκε η Κ/ΞΙΑ Ι.ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ – Η. ΞΥΔΕΑΣ.

ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κύριο κριτήριο, την αναβάθμιση τόσο της συγκεκριμένης όσο και της ευρύτερης περιοχής ανάπλασης και την βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας τόσο των καταστημάτων, όσο και των λοιπών λειτουργιών, αλλά πρωτίστως την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο και σημαντικότερο κριτήριο, έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και επισκεπτών, της πόλης μας.

Η συνολική επιφάνεια της παραπάνω παρέμβασης στο συγκεκριμένο τμήμα του κέντρου της Καλαμάτας, ανέρχεται περίπου σε 5.000 μ2, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων επιφανειών οδοστρωμάτων,  όπως φαίνεται και στη γενική κάτοψη διαμόρφωσης του παραπάνω χώρου.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ

Σύμφωνα με την πρόταση, προβλέπεται η διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων με ταυτόχρονη δημιουργία ικανών σε μήκος εσοχών για στάθμευση οχημάτων ανάγκης, ή οχημάτων διανομής των παρακείμενων καταστημάτων, αφήνοντας έτσι καθαρό πλάτος κίνησης οχημάτων 3,20μ – πέραν του χώρου στάθμευσης – ενώ στο σημερινό οδόστρωμα, αφού πρώτα αποξηλωθεί η υπάρχουσα και όχι σε καλή κατάσταση άσφαλτος, προβλέπεται να τοποθετηθούν έγχρωμοι κυβόλιθοι τσιμέντου, στην ίδια στάθμη που βρίσκεται σήμερα ο δρόμος.

Για την δαπεδόστρωση των νέων πεζοδρομίων, προβλέπεται η χρήση των ίδιων κατά κύριο λόγο υλικών, με τον ίδιο τρόπο, σχέδιο και αρχιτεκτονικό κάνναβο με τα ήδη υφιστάμενα πεζοδρόμια της οδού Αριστομένους, διατηρώντας έτσι την ίδια ομοιομορφία, λόγω και του γεγονότος ότι η οδός Αναγνωσταρά είναι παράλληλη και σε μικρή απόσταση από την οδό Αριστομένους.

Επίσης προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου led, όπως και η διευθέτηση των ομβρίων υδάτων (τόσο των οδών όσο και των υδρορροών των παρακείμενων κατοικιών), είτε με την μετακίνηση των υφιστάμενων φρεατίων ομβρίων, είτε με την κατασκευή υπόγειου πλαστικού αγωγού που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς στους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, στην ευρύτερη περιοχή της παρέμβασης.

Ένα νέο στοιχείο που αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό, είναι ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην δημιουργία χώρων πρασίνου με τοποθέτηση ψηλών δέντρων σε γραμμική διάταξη και εναλλάξ στα δύο πεζοδρόμια, πράγμα που σήμερα απουσιάζει παντελώς, με εμφανή τα προβλήματα έλλειψης σκίασης, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Σε όλο το μήκος της οδού Αναγνωσταρά και σε ότι αφορά στην ασφαλή διακίνηση των πεζών και αμαξιδίων από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, έχει προβλεφθεί η κατασκευή κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών).

Στην παραπάνω οδό σήμερα, λόγω των πολύ μικρών πεζοδρομίων που απομένουν τελικά για την κυκλοφορία των πεζών, αποτελεί τελικά μονόδρομο η δημιουργία νέων πλατύτερων πεζοδρομίων, που θα βοηθήσουν στην καλυτέρευση της πορείας, τόσο των διερχομένων πεζών όσο και των κατοίκων της περιοχής, αναβαθμίζοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό, ένα σημαντικό τμήμα του ιστορικού κέντρου που μέχρι σήμερα μένει αναξιοποίητο, στο έλεος του αυτοκινήτου.