Δευτέρα
25
Νοέμβριος
TOP

Το 1/3 των καταναλωτών ψωνίζει τρόφιμα διαδικτυακά

Ψηφιακή διάσταση έδωσε η πανδημία του COVID-19 στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές εργάζονται, τρώνε, επικοινωνούν και φροντίζουν την υγεία τους. Μάλιστα, οι καταναλωτές, που έχουν αναπροσαρμόσει τον τρόπο των αγορών τους, θα συνεχίσουν να προτιμούν το online κανάλι μετά τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Μία από τις πιο ραγδαίες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες αφορά τις αγορές από το σουπερμάρκετ. Έτσι, ενώ τα ψώνια στο κατάστημα αποτελούν την κύρια επιλογή, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει, πλέον, τρόφιμα διαδικτυακά. Μάλιστα, το 86% αυτών σκοπεύει να συνεχίσει και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης τις online αγορές.

Για άλλα προϊόντα πέραν των τροφίμων, πριν από την πανδημία κυριαρχούσαν οι αγορές στο κατάστημα σε σύγκριση το Διαδίκτυο. Ποσοστό 47% των καταναλωτών ανέφερε αγορές σε φυσικά καταστήματα σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση, σε σύγκριση με τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου (30%), υπολογιστή (28%) και ψηφιακού βοηθού φωνής (15%). Από τότε, οι αγορές μέσω Διαδικτύου για προϊόντα εκτός τροφίμων έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση: κινητό 45%, υπολογιστής 41%, tablet 33%).

Η τάση αυτή είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, με 60% και 58% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι έχει  ξεκινήσει να ψωνίζει περισσότερο μέσω κινητών τηλεφώνων.

Η σημασία της σύνδεσης
Τις ταχύτατα μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές, τις οποίες επιτάχυνε η πανδημία, καταγράφει η 11η έκθεση της PwC “Global Consumer Insights Survey”. Σύμφωνα μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, το 59% των millennial και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζει περισσότερο στην ευεξία από άλλες ομάδες. Η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνεί ή να συμφωνεί πολύ, ότι επικεντρώνεται πλέον περισσότερο στη φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του COVID-19.

Οι κάτοικοι των πόλεων, που ερωτήθηκαν μετά την εμφάνιση του ιού, θεωρούν την ασφάλεια (49%) και τις υπηρεσίες υγείας (45%)  εξίσου σημαντικές με τις προοπτικές απασχόλησής τους (45%) για την ποιότητα της ζωής τους.

Η έρευνα έδειξε, επίσης, την ξεκάθαρη υιοθέτηση της βιωσιμότητας και την αίσθηση του καθήκοντος ως πολίτες. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε πριν την πανδημία, το 45% ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού, όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες.

Μάλιστα, όταν ρωτήθηκαν οι καταναλωτές ποιός έχει μεγαλύτερη ευθύνη να ενθαρρύνει βιώσιμες συμπεριφορές στην πόλη τους, σε ποσοστό 20% απάντησαν “εγώ ο καταναλωτής”, ενώ 15% επέλεξαν την απάντηση “ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής”. Όταν οι καταναλωτές ρωτήθηκαν σχετικά με την προθυμία τους να μοιραστούν δεδομένα, σε ποσοστό 49% απάντησαν ότι ήταν πρόθυμοι, εάν αυτό θα βοηθούσε στη βελτίωση της πόλης τους.