Στις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται με την ίδρυση και λειτουργία δικτύου υδατοδρομίων, τόσο για την Πελοπόννησο όσο και συνολικά για τη χώρα, αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Δέδες, κατά την ομιλία του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Λουτρακίου με θέμα: «ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ-ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ».
«Η Πελοπόννησος και ως διοικητική, αλλά και ως γεωγραφική περιφέρεια, για λόγους κλιματολογικούς, γεωμορφολογικούς, τουριστικούς και κοινωνικούς, με τη μακρά ακτογραμμή και με ένα πλήθος νησιών να την πλαισιώνουν, είναι πραγματικά μια ιδανική περιοχή για την ανάπτυξη τέτοιων δραστηριοτήτων», τόνισε ο Γιώργος Δέδες, χαρακτηρίζοντας ως μη τυχαίο το γεγονός ότι μέχρι σήμερα μία από τις τρεις αδειοδοτήσεις που έχουν δοθεί, έχει δοθεί στην Πάτρα, ενώ αίτηση έχει υποβληθεί από την Καλαμάτα και την Πύλο. Για τον Δήμο Λουτρακίου, είπε πως έχει ήδη ολοκληρώσει την περιβαλλοντική αδειοδότηση της δικής του πρότασης και αναμένεται την επόμενη εβδομάδα να καταθέσει τον σχετικό φάκελο στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ως ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των υδατοδρομίων, ο Γιώργος Δέδες ανέφερε το ότι δεν απαιτούν μακρές περιόδους αδειοδοτικής ωρίμανσης, ούτε υψηλό σε χρήμα και χρόνο υλοποίησης, κόστος υποδομών.
«Πρόκειται για ένα καινοτόμο, φιλικό και ευέλικτο μέσο μεταφοράς που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα υπάρχοντα μεταφορικά μέσα, προάγοντας τις συνδυασμένες μεταφορές και συνεπώς τη μεγιστοποίηση του τουριστικού προϊόντος. Έτσι, σε συνεργασία με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, δημιουργείται η δυνατότητα της καλύτερης εξυπηρέτησης, αλλά και της επισκεψιμότητας περισσότερων τουριστικών περιοχών που μέχρι σήμερα δεν ήταν εύκολα και γρήγορα προσβάσιμες, διευκολύνεται η χρονική επέκταση της τουριστικής περιόδου, ενώ παρέχεται παράλληλα η δυνατότητα για τη σύνδεση απομακρυσμένων νησιών και περιοχών όπου δεν έχουν, αλλά και που δεν υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής χερσαίου αεροδρομίου», επισήμανε κατά την ομιλία του ο Γιώργος Δέδες.
Υπογράμμισε δε ως ιδιαίτερα σημαντική, την προοπτική δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας τόσο άμεσα, στον κλάδο των αερομεταφορών, όσο και έμμεσα με την ενίσχυση της τουριστικής δυναμικής των τοπικών κοινωνιών.
Ως πολύ σημαντική παράμετρο που προκύπτει μετά τη θεσμοθέτηση του νέου νομικού πλαισίου, χαρακτήρισε τη δυνατότητα που δίνεται σε όλους του βαθμούς της Αυτοδιοίκησης να εμπλακούν στο εγχείρημα της ίδρυσης υδατοδρομίων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη η Περιφέρεια Πελοποννήσου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να αναλάβουν πρωταγωνιστικό και πιλοτικό, για τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας, ρόλο καταθέτοντας τις προτάσεις τους για την χωροθέτηση υδατοδρομίων με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετείται ένας συνολικός αναπτυξιακός σχεδιασμός ενταγμένος σε ένα στρατηγικό σχέδιο. Έτσι, ανέφερε, μπορούν να καταστούν τα υδατοδρόμια κρίσιμο αναπτυξιακό εργαλείο και συγκριτικό μας πλεονέκτημα.
«Σε αυτή την ευαίσθητη συγκυρία που η χώρα κάνει τα πρώτα της βήματα στην κανονικότητα και αντικρίζει μετά από πολλά χρόνια το μέλλον με αισιοδοξία, είναι στο χέρι μας να αναπτύξουμε και να χρησιμοποιήσουμε το δίκτυο υδατοδρομίων σε ένα πλαίσιο συνεργασίας των τριών πυλώνων: της κεντρικής κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα, ώστε να μπορέσουμε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη για τη χώρα και την κοινωνία», τόνισε στην κατακλείδα της ομιλίας του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.