Παρασκευή
5
Μάρτιος
TOP

Ανοιγμα καταστημάτων: Με SMS και δύο ώρες διορία – Οι έξι οδηγίες που πρέπει να ξέρουμε

Την ευκαιρία να “ρεφάρουν” ή τουλάχιστον να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος από τις ζημιές που δημιουργήθηκαν στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου δίνει η κυβέρνηση στους λιανέμπορους με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης το οποίο όμως στηρίζεται σε έναν θεμέλιο λίθο: την αυτοσυγκράτηση των καταναλωτών οι οποίοι δεν θα εκμεταλλευτούν το 13033 για να κυκλοφορούν όλη την ημέρα στους δρόμους.

Στην πραγματικότητα, το πλαίσιο που ανακοινώθηκε χθες είναι το ευνοϊκότερο (για τους καταναλωτές και τους εμπόρους) σενάριο από αυτά που ήταν στο τραπέζι. Δεν υπάρχει click in shop και το click away θα το χρησιμοποιούν μόνο όσοι κατατάσσονται σε κόκκινες περιοχές. Η διαδικασία είναι πολύ απλή από Δευτέρα: στέλνω SMS στο 13033 και έχω δύο ώρες για να κάνω τα ψώνια μου ακόμη και σε εμπορικά κέντρα. Βασικός περιορισμός, ο μέγιστος αριθμός ατόμων ανάλογα με τα τετραγωνικά της επιφάνειας του κάθε καταστήματος.

Με τον σεβασμό του δίωρου από την πλευρά των καταναλωτών αλλά και τον περιορισμό της προσέλευσης εντός των καταστημάτων, ελπίζουν στην κυβέρνηση ότι θα αποφύγουν την κοσμοσυρροή που θα οδηγήσει σε νέο κλείσιμο του λιανικού εμπορίου. Οι επιχειρηματίες του χώρου, εκτός από το δικαίωμα να “τζιράρουν” και πάλι εν μέσω εκπτώσεων -μάλιστα προστέθηκε και η επόμενη Κυριακή 24 Ιανουαρίου- έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν τα καταστήματά τους όση ώρα θέλουν από τις 07:00 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ.

Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές

1. Από την Δευτέρα επαναλειτουργούν τα κομμωτήρια, τα κουρεία, τα κέντρα αισθητικής, οι υπηρεσίες διαιτολογίας, οι υπηρεσίες φροντίδας σώματος και προσωπικής υγιεινής και τα ΚΤΕΟ πέραν του λιανικού εμπορίου

2. Στα μαγαζιά θα βλέπουν ταμπέλες με μικρότερο αριθμό πελατών που θα επιτρέπεται να μπουν μέσα καθώς θα επιτρέπονται το πολύ τέσσερα άτομα ανά 100 τετραγωνικά. (και για μεγαλύτερα ένα επιπλέον άτομο ανά 25 τμ).

3. Ακόμη και στα malls θα υπάρχει ο ίδιος περιορισμός ο οποίος όμως θα ισχύει για τις επιφάνειες κύριου χώρου.

4. Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση να επιδείξει το SMS στον ελεγκτή καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα του επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ. Το SMS θα αποδεικνύει και το αν ο καταναλωτής ψωνίζει με βάση το δίωρο που έχει στη διάθεσή του ή όχι.

5. Θα αποστέλλεται SMS με το νούμερο 2 όπως ακριβώς με το σούπερμαρκετ. Δεν διευκρινίστηκε αν ο ίδιος καταναλωτής μπορεί να στείλει περισσότερα από ένα SMS κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, το ζητούμενο είναι να δείξουν όλοι αυτοσυγκράτηση και να μετακινούνται για να καλύψουν ανάγκες και όχι για να κάνουν shopping therapy.

6. Στις περιοχές που κρίνονται κόκκινες υγειονομικά, θα μπορεί κάποιος να ψωνίσει μόνο με click away.

πηγη