Στελέχη του υπουργείου Υποδομών διατηρούν επιφυλάξεις για το πότε θα ολοκληρωθούν οι τέσσερις πρώτοι διαγωνισμοί, παρά το γεγονός πως ήδη υπάρχει απόφαση του κ. Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία κατακυρώνεται στον όμιλο Καλογρίτσα το πρώτο τμήμα (Πύργος-Δουναίικα). Όπως φαίνεται, ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή Cyfield Development (που συνεργάζεται με την ΕΛΤΕΡ της οικογένειας Μεσαδάκου), θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη.
Προς τον όμιλο Καλογρίτσα οδεύει και το τέταρτο τμήμα (Κυλλήνη-Βάρδα), στο οποίο είχε μειοδοτήσει με έκπτωση 50,39%, με εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης που φέρεται να έλαβε από το ΤΜΕΔΕ (Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων). Για το πρώτο τμήμα, ο ίδιος όμιλος στηρίζεται σε εγγυητική επιστολή της Τράπεζας Αττικής, η οποία μένει να αποδειχθεί αν θα παραταθεί.
Απανωτές καραμπόλες, στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο, που περιπλέκουν τη διαδικασία σημειώνονται, όμως, στους διαγωνισμούς για το δεύτερο τμήμα(Δουναίικα-Αμαλιάδα) και για το τρίτο τμήμα (Αμαλιάδα-Κυλλήνη), στα οποία επίσης είχε μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα αλλά στη συνέχεια αποσύρθηκε.
Για το δεύτερο τμήμα, δεύτερος μειοδότης ήταν η ιταλική GD Infrastrutture (με έκπτωση 49,33%) και τρίτος μειοδότης η Intrakat ΙΝΚΑΤ 0,00% (με 45,50%). Στον διαγωνισμό για το τρίτο τμήμα υπήρξε «αιματοκύλισμα» καθώς εκτός από τον πρώτο μειοδότη (όμιλος Καλογρίτσα) αποκλείστηκαν ο δεύτερος (η κυπριακή Cyfield Development) και ο τρίτος (η κοινοπραξία Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή), με αποτέλεσμα να κληθεί να αιτιολογήσει την προσφορά ο τέταρτος, που είναι πάλι η ιταλική GD Infrastrutture.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν τις τελευταίες ημέρες πως είναι σφόδρα πιθανή η συνεργασία του ομίλου Καλογρίτσα με την Ιntrakat για την κατασκευή των δύο έργων, που φαίνεται πως αναλαμβάνει. Ρόλο στην τελευταία διαδραματίζει, όπως είναι γνωστό, ο Δημήτρης Κούτρας, πρώην επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ, η οποία προ μηνών είχε συμφωνήσει να αναλάβει κάποιες άλλες εργολαβίες του ομίλου Καλογρίτσα ανά την Ελλάδα.
Στο υπουργείο θεωρούν πως πρώτα θα συμβασιοποιηθούν τα τέσσερα τελευταία τμήματα, αν και καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να μπει στο πακέτο και το τμήμα Κυλλήνη-Βάρδα, που θα αναλάβει ο όμιλος Καλογρίτσα (αν δεν υπάρξουν δικαστικές προσφυγές).
Οι τέσσερις τελευταίοι διαγωνισμοί του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος αφορούσαν τα τμήματα Βάρδα-Σαγαίικα (μειοδότησε η κοινοπραξία Ξανθάκης – Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%), Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά (μειοδότησε η GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%), Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας (μειοδότησε η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%) και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι (μειοδότησε πάλι η GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική, με έκπτωση 52,4%). Oι τέσσερις συγκεκριμένες εργολαβίες είχαν γίνει με το νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις (μάλιστα οι δύο τελευταίες για τα τμήματα 7 και 8 είχαν γίνει με ηλεκτρονική δημοπρασία).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε προ μηνών τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα των 130 χιλιομέτρων, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου προσεγγίζει τα 450 εκατ. ευρώ. Με βάση τις εκπτώσεις που συνοδεύουν τις προσφορές, το κόστος περιορίζεται στα 240 εκατ. ευρώ περίπου. Στην αγορά κατασκευών υπενθυμίζουν τις συνεχείς δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, με βάση τις οποίες οι συμβάσεις για τον οδικό άξονα θα είχαν υπογραφεί εδώ και χρόνια…