Σάββατο
23
Νοέμβριος
TOP

Περί… Φεστιβάλ Δρόμου Καλαμάτας

Ο Νίκας λέει,ανακάλεσε την άδεια του δέκατου φεστιβάλ δρόμου και αφού υπέγραψε την ανάκληση,έδωσε χάριν της ανασφάλειας του μια συνέντευξη,για να τα χώσει,τι πρωτότυπο,στο ΣΥΡΙΖΑ,που επιδιώκει δήθεν την κατάλυση της νομιμότητας.Φοβερά επιχειρήματα,δανεισμένα απο την αδωνιάδα σχολή ή προερχόμενα εξ αιγιαλείας και καλαβρύτων.

Είδα τη συνέντευξη του Νίκα,που με επιχειρήματα παρωδίας,έμοιαζε να διαβάζει λόγο σε σχολική εορτή.Ο λόγος αυτός άρχισε με μια σιωπή.Υπό ποιές συνθήκες,σε ποιό χρόνο και τόπο έγιναν τα προηγούμενα εννέα φεστιβάλ και γιατί οι άδειες τους δεν ανακλήθηκαν.Φέτος έγινε το φεστιβάλ θορυβώδες και μη ανεκτό;Είπε ο γαλαντόμος δήμαρχος, ότι πρότεινε στους διοργανωτές να ακυρώσουν το φεστιβάλ και να καλύψει ο Δήμος τα έξοδα,από τις συμβάσεις που είχαν υπογράψει,προκειμένου να τους διευκολύνει και αυτοί παρά την ευργεσία αρνήθηκαν ,κατά το γνωστό ρητό.

Σε ποιό δημόσιο λογιστικό είδε γραμμένο ο δήμαρχος,ότι μπορούσε να καταβάλει ο δήμος τα έξοδα τρίτων;Ποιά είναι η κατά Νίκα αρχή της δημοσιονομικής νομιμότητας και πως αυτή θα οδηγούσε στην θεώρηση των σχετικών ενταλμάτων;Γνωρίζει άραγε ο Δήμαρχος Καλαμάτας ότι μεταξύ συρρεόντων και φαινομενικώς συγκρουόμενων εννόμων αγαθών δεν χωρεί η υποχώρηση του ενός ή του άλλου.Γνωρίζει ότι οι εντάσεις απο την σύγκρουση εννόμων αγαθών και δικαιωμάτων,πρέπει σύμφωνα με τη δικαιοταξία μας να επιλύονται,με βάση την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας και την αρχή της πρακτικής αρμονίας;Ποιός είπε στο Δήμαρχο ότι η κοινή ησυχία είναι απόλυτο αγαθό ,που κατισχύει έναντι παντός άλλου,όπως είναι το δικαίωμα στη συνάθροιση,το δικαίωμα στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και εν τέλει το δικαίωμα στην διασκέδαση και στην ψυχαγωγία;Τί έπραξε ή τί δεν έπραξε ο Δήμαρχος προκειμένου,να εναρμονίσει τα συρρέοντα και συγκρουόμενα αγαθά,πριν προβεί στην έκδοση της έσχατης διοικητικής πράξης,δηλαδή στην ανάκληση της άδειας του φεστιβάλ;Τα ερωτήματα αυτά φτάνουν και περισσεύουν,για να πληρώσουν το ρηθέν από το λαό,σχετικά με το λαγό που κούναγε τη φτέρη,προδιδόμενος τελικώς και αποκαλυπτόμενος συγχρόνως.

Τα ερωτήματα αυτά έχουν απάντηση και αυτή είναι πολιτική,αφού υποδηλώνουν τη πολιτική αντίληψη του Δημάρχου.Ο Δήμαρχος ευκόλως και ανέτως έκλεισε το μάτι στην εκλογική πελετεία,φερόμενος ως παιδονόμος της κοινής ησυχίας.Η ενδιάθετη αυτή πολιτική του επιλογή δεν μπορεί όμως να γίνει βατήρας για να κατηγορεί το τοπικό ΣΥΡΙΖΑ ως δήθεν εμφορούμενο από τη πρόθεση ή τη βούληση να παραβιάσει τη νομιμότητα,της οποίας τις θεμελιώδεις αρχές, ο ίδιος παραβίασε.Ο προσδιορισμός του πολιτικού και κοινωνικού ελλείματος της απόφασης του Δημάρχου δεν παράσχει πεδίο σχολιασμού.Εδώ σηκώνεις τα χέρια ψηλά και αρχίζεις να διαβάζεις το κλασσικό δοκίμιο του Λεμπέση.

Μια επισήμανση και ένα υστερόγραφο αρκεί.Η Ζωή και η Τέχνη κε Δήμαρχε είναι θόρυβος και γιορτή μαζί.Αλλωστε να μας έχει ο θεός γερούς,πάντα να ανταμώνουμε και να ξεφαντώνουμε σε χορούς κυκλωτικούς κι άλλο τόσο λεύτερους σαν τους ουρανούς. Αντέξτε κε Δήμαρχε και λίγο θόρυβο,μη κερδοσκοπικού περιεχομένου,εδώ η κοινωνία αντέχει το θόρυβο των προβλημάτων που δεν έχετε επιλύσει ακόμη.

Παναγιώτης Γιαννόπουλος – Δικηγόρος