Βαριές διοικητικές ποινές για αντικοινωνική οδική συμπεριφορά φέρνει μεταξύ άλλων ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που ετοιμάζεται να παρουσιάσει τις επόμενες μέρες ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης.
Στην αντικοινωνική συμπεριφορά που συχνά είναι αιτία σοβαρών ατυχημάτων, η νέα ρύθμιση εντάσσει τη χρήση κινητού, τη ρίψη του τσιγάρου έξω από το αυτοκίνητο, την παράνομη στάθμευση μπροστά σε ράμπες για ΑΜΕΑ, την οδήγηση σε Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης αλλά και την οδήγηση φορτηγών στην αριστερή λωρίδα.
Για τις παραβάσεις αυτές ο νέος Κώδικας προβλέπει μία σταδιακή κλιμάκωση ποινών καθώς την πρώτη φορά θα αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες για 2 μήνες. Την δεύτερη για 4 μήνες και αν επαναληφθεί τότε υποχρεώνεται να ξαναδώσει εξετάσεις για την άδεια οδήγησης.
Οι ποινές θα ομαδοποιηθούν σε τρεις κατηγορίες παραβάσεων (μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας) συν εκείνες της αντικοινωνικής συμπεριφοράς και πρόσκλησης συχνών ατυχημάτων. Κανόνες θα μπουν και στη σήμανση ποδηλάτων αλλά και στους ποδηλατόδρομους.
Ο υπουργός έχει ξεκαθαρίσει ότι ο νέος ΚΟΚ εισάγει για πρώτη φορά εισοδηματικά κριτήρια στις παραβάσεις καθώς τα πρόστιμα θα είναι συνάρτηση της οικονομικής κατάστασης του παραβάτη και τα στοιχεία θα αντλούνται μέσω του ΤΑΧΙS, του υπουργείου Οικονομικών. Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας τις τελευταίες μέρες για τον νόμο έχει υποστηρίξει ότι πρέπει να σταματήσει η λογική των προστίμων με την έννοια που τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Όπως επισήμανε ακόμη και οι τροχονόμοι δυσκολεύονται με τις παρούσες οικονομικές συνθήκες να επιβάλλουν εξαντλητικά πρόστιμα 300- 500 ευρώ στους οδηγούς, τονίζοντας επίσης ότι αντικοινωνικές συμπεριφορές δεν μπορούν “ξεπλυθούν” με πρόστιμα των 50 ή 100 ευρώ. “Το μόνο πρόστιμο που έχει μείνει στην χώρα μας είναι της παράνομης στάθμευσης από την δημοτική αστυνομία”.
Ο νέος ΚΟΚ θα αποτελέσει ένα ενιαίο νομοσχέδιο με τις ρυθμίσεις για τα ταξί που θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες αφού μπει πρώτα σε ένα κύκλο μίνι διαβούλευσης με τον κλάδο των αυτοκινητιστών και των εταιρειών διαμεσολάβησης, λόγω της θύελλας αντιδράσεων που έχει προκαλέσει. Στο σχέδιο νόμου θα συμπεριληφθούν και δύο ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τις πινακίδες και τα πιστοποιητικά των αυτοκινήτων.
Στόχος είναι να σταματήσουν οι ουρές στα γραφεία μεταφορών των Περιφερειών και με ένα e-mail ή με ταχυδρομείο να αποστέλλονται οι πινακίδες στο σπίτι. Με ηλεκτρονικό τρόπο επιχειρείται και η έκδοση πιστοποιητικών από τον κατασκευαστικό οίκο ή τον αντιπρόσωπο ενός αυτοκινήτου για μια σειρά από χαρακτηριστικά όπως ο αριθμός πλαισίου, ο κυβισμός, τα χιλιόμετρα. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν καταγγελίες για αυτοκίνητα μεταχειρισμένα και πολύ ακριβά που έχουν άλλο αριθμό πλαισίου από εκείνον του κατασκευαστή ή άλλη μηχανή, κάτι που όπως σημειώνουν στο υπουργείο μπορεί να σημαίνει ότι είναι κλεμμένα ή έχουν εισαχθεί παράνομα. newmoney.gr