Πέμπτη
12
Δεκέμβριος
TOP

Έξι ψηφιακές τάσεις που θα καθορίσουν την επόμενη δεκαετία

Οι άνθρωποι αγαπάμε και μισούμε τις τάσεις εξίσου. Από τη μία πλευρά, δεν θέλουμε να μείνουμε έξω από αυτό και φοβόμαστε ότι η κοινωνία δεν θα μας αποδεχτεί εάν δεν κάνουμε το ένα ή το άλλο, εάν δε διαβάσουμε ένα συγκεκριμένο βιβλίο ή εάν δεν παρακολουθήσουμε τη σειρά για την οποία όλοι μιλούν. Και από την άλλη, επαναστατούμε ενάντια στις τάσεις επειδή αυτό μας κάνει να νιώθουμε μοναδικοί.

Η Cloudevo, η ταχύτερα αναπτυσόμενη εταιρία digital growth στην Ελλάδα, ξεχώρισε για εσάς τις έξι κυριότερες ψηφιακές τάσεις για το 2021.

Η Cloudevo είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος της Google Cloud Platform στην Ελλάδα ενώ παράλληλα ειδικεύεται στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ιστοσελίδων και παρέχει υπηρεσίες διαμόρφωσης στρατηγικής σε Social Media, Google Ads και SEO.

1. Superdigitalisation ή αλλιώς υπερψηφιοποίηση: ο ψηφιακός κόσμος που μας περιβάλλει

Σε όλες τις έρευνες οι καταναλωτές καθιστούν σαφές ότι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνολογία για να εκτελούν κάθε δυνατή δραστηριότητα, όπως αγορά προϊόντων, εμπειρίες κράτησης ή ακόμη και σωματική άσκηση.

Επιπλέον, οι καταναλωτές προτιμούν να επενδύουν σε καλά σχεδιασμένη τεχνολογία, δίνοντας προτεραιότητα σε εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία των χρηστών κατά το σχεδιασμό εφαρμογών, ιστοσελίδων ή υπηρεσιών. Σε αυτό το πλαίσιο, το αναπόφευκτο ερώτημα είναι: πόσο ευέλικτη είναι η εταιρεία σας απέναντι σε αυτήν την πρόκληση;

Το 30% των εταιρειών δηλώνουν ότι δεν έχουν καθορίσει μια μετά – COVID επιχειρηματική στρατηγική. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο σε ολόκληρη την επιχείρηση, καθώς είναι βασικό να προβλέψετε τις ανάγκες των πελατών σας γνωρίζοντάς τους και δίνοντας προσοχή στα ψηφιακά κανάλια όπου εκφράζουν τις ανησυχίες τους. Και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για τους CMOs και τα τμήματα marketing τους.

2. Άμεσως προς τον καταναλωτή (D2C): όταν οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν απευθείας από τη μάρκα

Είτε πρόκειται για προϊόντα πρώτης ανάγκης είτε για προϊόντα πολυτελείας, απευθείας στον καταναλωτή σημαίνει ότι οι μάρκες πρέπει να κατέχουν τη σχέση πελάτη από την αρχή έως το τέλος, εκμεταλλευόμενες όλα τα δεδομένα για να δημιουργήσουν μοναδικές, εξατομικευμένες, πιο αποτελεσματικές και μέγιστες εμπειρίες απόδοσης.

Και σε περίπτωση που εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι οι καταναλωτές είναι απρόθυμοι να κοινοποιήσουν τα δεδομένα τους, φέτος ανακαλύψαμε ότι το 61% των καταναλωτών θα ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν περισσότερες πληροφορίες με τις εταιρίες προκειμένου να βελτιώσουν την αγοραστική τους εμπειρία.

Οι λογαριασμοί D2C αντιπροσωπεύουν το 40% όλων των διαδικτυακών πωλήσεων, με συνεχείς αυξήσεις (δεδομένα από το eMarketer | Digital Commerce 360), μια τάση που έχει ενοποιηθεί το 2020 και είναι πιθανό να αυξηθεί το 2021.

Σε αυτό το σημείο, το ζήτημα δεν είναι μόνο εάν τα φυσικά καταστήματα θα συνεχίσουν να κλείνουν (το κάνουν ήδη), αλλά σε ποιο βαθμό θα χρειαστεί να ανακαλύψουμε εκ νέου εκείνα που παραμένουν ανοιχτά, έτσι ώστε οι καταναλωτές να θεωρούν ότι είναι απαραίτητα.

Οι βασικές πτυχές αυτής της τάσης θα είναι:
• Η σημασία της ελαχιστοποίησης της διένεξης καναλιών
• Η τιμολογιακή πολιτική
• Ο αγώνας ενάντια στους διαδικτυακούς γίγαντες διανομής
• Η απαραίτητη επένδυση σε δεδομένα και τεχνολογία
• Η αδιαμφισβήτητη πολιτιστική αλλαγή στους οργανισμούς

3. Οικιακή οικονομία: το σπίτι δεν είναι μόνο ένα μέρος για να περάσουμε τη νύχτα

Τους τελευταίους μήνες, καθώς η οικονομία στο σύνολό της υπέστη μεγάλο πλήγμα, η ζήτηση για προϊόντα που κάνουν τα σπίτια μας πιο άνετα και βιώσιμα έχει αυξηθεί σταθερά. Ξαφνικά, τα σπίτια μας έγιναν χώροι για εργασία, άσκηση και ψηφιακή ψυχαγωγία.

Και παρόλο που η υπόσχεση για εμβόλια και την ασφάλεια που θα φέρουν, θα μας επιτρέψει τελικά να επιστρέψουμε σε υπαίθριες δραστηριότητες, η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η απομακρυσμένη εργασία είναι θετική: το 51% του πληθυσμού προτιμά να εργάζεται εξ αποστάσεως, σε αντίθεση με το 25% που προτιμούν να εργάζονται από το γραφείο και το ποσοστό των εργαζομένων που εργάζονται από απόσταση αναμένεται να αυξηθεί από 63% σε 87% μετά την κρίση, σύμφωνα με την Bain & Company.

Επιπλέον, η αναζήτηση ακινήτων σε αγροτικές περιοχές έχει αυξηθεί κατά 46% αυτές τις μέρες. Τώρα που το σπίτι μας έχει γίνει ένα μέρος όπου περνάμε πολύ χρόνο και από όπου μπορούμε να εργαστούμε, οι άνθρωποι αρχίζουν να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις στέγασης έξω από την πόλη.

4. Άνθρωποι, δεδομένα και AI

Λόγω της πολυπλοκότητας που μας περιβάλλει, δεν είναι εύκολο να παρακολουθούμε τις τάσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ωστόσο, αξίζει να επισημανθούν δύο σημαντικές τάσεις: προς τις εσωτερικές διαδικασίες των εταιρειών και προς τους καταναλωτές.

5. Η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται σε επιχειρηματικές διαδικασίες: AiOps

Το AiOps είναι η συντομογραφία που αναφέρεται στην τεχνητή νοημοσύνη για λειτουργίες πληροφορικής. Και αναφέρεται σε πλατφόρμες τεχνολογίας πολλαπλών επιπέδων που αυτοματοποιούν και βελτιώνουν τις λειτουργίες πληροφορικής μέσω ανάλυσης και μηχανικής μάθησης (ML) .

Ή για να το θέσουμε απλά, οτιδήποτε επιδιώκει να εξοικονομήσει χρόνο που δαπανάται σε διαδικασίες εντός εταιρειών, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτόν τον χρόνο πιο αποτελεσματικά και με μεγαλύτερη κερδοφορία.

Ωστόσο, αυτές οι τεχνολογίες θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια σε θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και τον αυτοματισμό. Σε ένα έτος κατά το οποίο η κατανάλωση και η πρόσβαση στο Διαδίκτυο από τα σπίτια μας έχει αυξηθεί σημαντικά σε παγκόσμια κλίμακα, έγινε πιο εμφανές ότι η ασφάλεια έχει τεθεί σε κίνδυνο.

6. Η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται στο marketing και στους καταναλωτές

Καθώς συλλέγουμε και βελτιστοποιούμε τα δεδομένα των πελατών, η ικανότητά μας να προβλέψουμε την επόμενη αποτελεσματική ενέργεια ή την τέλεια προσφορά θα συνεχίσει να βελτιώνεται, επειδή το θεμέλιο της τεχνητής νοημοσύνης είναι η ικανότητά της να μαθαίνει και να συνάγει περαιτέρω τις προτιμήσεις των χρηστών.

Με τον καιρό, καθώς αυτός ο κύκλος συνεχίζει να τροφοδοτείται, θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία με βάση τις γνώσεις μας για τον πελάτη, που είναι ο επιθυμητός στόχος.

Η επένδυση σε εργαλεία DMP ή CDP και CRM που είναι ικανά να φιλοξενήσουν τα απαραίτητα δεδομένα και διαδικασίες αυτοματισμού θα αυξηθεί. Ταυτόχρονα, ωστόσο, πολλές εταιρείες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Excel για να φιλοξενήσουν τα δεδομένα των πελατών τους.

www.protothema.gr