TOP

Νίκας: Παράθυρο στον κόσμο για την Καλαμάτα το Φεστιβάλ Χορού -Ποια η πορεία των έργων – Τι είπε για τα αρχαία της Υπαπαντής

Αυλαία άνοιξε το διαφορετικό φέτος λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας, το οποίο διεξάγεται κάτω από αυστηρά μέτρα προστασίας σε ανοιχτούς χώρους και κυρίως στο Κάστρο της πόλης. Η αυλαία, έγινε παρουσία της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία παρέστη και στην παράδοση του έργου της αναβάθμισης της εισόδου του κάστρου, το οποίο ολοκληρώθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων. Η εκδήλωση, ήταν πραγματικά ξεχωριστή, στο περιθώριό της ωστόσο και πριν την πρεμιέρα της 26ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ, ομάδα πολιτών με πανό και πλακάτ, διαμαρτυρήθηκε για τα αρχαία της Υπαπαντής, στο φόντο της επικείμενης ανάπλασης. Παρεμβαίνοντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης Best, Παναγιώτης Νίκας, σχολίασε πως η αναβάθμιση της πλατείας έχει ξεκινήσει 15 – 20 χρόνια πριν, επισημαίνοντας πως το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με κωδικό από τις αναπλάσεις και δεν είναι ένα πολιτιστικό έργο! Χαρακτηριστική ήταν η επισήμανσή του, πως αν δεν υλοποιηθεί τελικά η ανάπλαση, θα χρήματα θα διατεθούν σε άλλη πόλη, ενώ καυτηρίασε το γεγονός πως στο νομό, παραμένουν ανοιχτά πολλά πολιτιστικά ζητήματα, τα οποία θα έπρεπε να κυριαρχούν στις προτεραιότητες όλων.

«Έχουμε πολλά μέτωπα ανοιχτά στη Μεσσηνία και νομίζω μόλις τελειώσουν, θα έρθει και η σειρά της Υπαπαντής. Η Ελλάδα είναι ένας απέραντος αρχαιολογικός χώρος», σημείωσε ο Παναγιώτης Νίκας που αναφέρθηκε σε πολλά από αυτά τα έργα και την πολύ καλή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, αναφερόμενος στην επίσκεψη της Λίνας Μενδώνη στη Μεσσηνία. Έκανε λόγο για περισσότερα από 10 μεγάλα πολιτιστικά έργα που δρομολογούνται και χαρακτήρισε το Φεστιβάλ Χορού ένα σημαντικό κατόρθωμα και ένα… παράθυρο,  ανοιχτό προς την Ευρώπη και τον κόσμο, της πόλης της Καλαμάτας. «Είναι η εκδήλωση που προβάλει περισσότερο από κάθε άλλη εκδήλωση την πόλη μας και όσα  χρήματα και αν ξοδεύονται, επιστρέφουν σ΄ αυτήν με τον καλύτερο τρόπο», σημείωσε ο Παναγιώτης Νίκας, επισημαίνοντας πως πρόκειται για το μεγαλύτερο περιφερειακό γεγονός της Δυτικής Ελλάδος, το οποίο πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού.