Τρίτη
19
Νοέμβριος
TOP

Ξανά στο διαγωνισμό για τον άξονα Καλαμάτα – Μεθώνη ΑΚΤΩΡ και Μυτιληναίος

Mε πέντε τελικά υποψηφίους θα συνεχίσει  ο διαγωνισμός για το οδικό έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», που προωθείται  με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αφού το Συμβούλιο της Επικρατείας έθεσε  ξανά εντός της διαγωνιστικής διαδικασίας τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με τον ισπανικό όμιλο Acciona.

Πρόκειται για μια νέα εξέλιξη στο μέτωπο των ΣΔΙΤ, που δείχνουν να αποτελούν στρατηγική  επιλογή της κυβέρνησης στον τομέα των υποδομών και εντός των ημερών η διυπουργική επιτροπή αναμένεται να εγκρίνει άλλα δύο έργα. Το πρώτο αφορά το έργο της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή της υπερυψωμένης γέφυρας (fly over) εκτιμώμενου κόστους άνω των 300 εκ. ευρώ και το δεύτερο αφορά 17 σχολεία με ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία, το ύψος του οποίου υπολογίζεται σε 123 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη ΣΔΙΤ για το οδικό έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», το ΣτΕ, ανέτρεψε την πρόσφατη απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) με την οποία αποκλείονταν από το διαγωνισμό για τον οδικό άξονα οι δύο εταιρείες, ανεβάζοντας το επίπεδο ανταγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι για το έργο προϋπολογιζόμενης δαπάνης περίπου 312 εκατ. ευρώ, έχουν προκριθεί οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Intrakat.

Η ΣΔΙΤ προχωρά με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου κατά το στάδιο του οποίου θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες και οι όροι του διαγωνισμού με σκοπό την οριστικοποίηση της σύμβασης για να υποβάλλουν στην συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι δεσμευτικές προσφορές.

Για το έργο ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με «Πληρωμές Διαθεσιμότητας», δηλαδή θα λαμβάνει σε ετήσια βάση πληρωμές που θα συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου, τον οριστικό σχεδιασμό που θα προκύψει κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του, την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, τη χρηματοδότηση του έργου, τη συντήρηση και την λειτουργία του.

Η σύμβαση παραχώρησης θα είναι διάρκειας 30 ετών και η διάρκεια κατασκευής εκτιμάται στα τέσσερα χρόνια.

Με το ίδιο μοντέλο (ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας) έχει σχεδιαστεί να προχωρήσει και το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη, του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Για το συγκεκριμένο έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η Shikun Binui Ltd. (ισραηλινός όμιλος) και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος.

www.newmoney.gr