Συνεχίζονται οι διεργασίες που θα μας φέρουν στην έναρξη της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Να θυμίσουμε ότι οι έξι από τις 8 εργολαβίες πέρασαν από τη Βουλή και τώρα απομένει η υπογραφή των συμβάσεων. Όπως πληροφορείται το ypodomes, από το Υπουργείο έχει δοθεί καταληκτική ημερομηνία η 10η Απριλίου οι ανάδοχοι να στείλουν εκ νέου όσα έγγραφα έχουν λήξει. Στη συνέχεια θα ελεχθούν και το επόμενο βήμα είναι να εκδοθούν οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης και να οριστούν ημερομηνίες υπογραφής των συμβάσεων.
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν θα γίνουν σε μία προκαθορισμένη ημέρα ή αν θα γίνουν κατά περίπτωση. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για τα τμήματα Πάτρα (Μιντιλόγλι)-Κυλλήνη και Δουναίικα-Πύργος. Ανάδοχοι με δύο εργολαβίες έκαστος είναι: Κ/Ξ ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ, ΙΝΤΕΡΚΑΤ, GD INFRASTRUTTURE.
Η 7η εργολαβία για το τμήμα Δουναίικα-Αμαλιάδα, με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, πήρε το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τις επόμενες ημέρες προγραμματίζεται να περάσει από τη Βουλή και στη συνέχεια, μέχρι τις αρχές Ιουνίου να υπογραφεί και να ξεκινήσει.
Η 8η εργολαβία που αφορά το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη έχει μπλοκάρει. Σύμφωνα με πληροφορίες τα ασφαλιστικά μέτρα των Cyfield και Θεμέλη έγιναν δεκτά με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να μην μπορεί να προχωρήσει. Εδώ θα πρέπει να δούμε τις επόμενες κινήσεις του Υπουργείου σε σχέση με την αναδοχή του έργου. Μέχρι σήμερα μειοδότης είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Οι επτά εργολαβίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι και έχουν διαθέσιμο χρόνο 42 μηνών για να ολοκληρωθούν. Το χρονικό περιθώριο είναι στενό δεδομένου του γεγονότος ότι συγχρηματοδούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Το ευτύχημα σε αυτό το έργο είναι η απουσία προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις όπως και σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων (που πάντως δεν αποκλείονται).
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com