Πέμπτη
12
Δεκέμβριος
TOP

Πέρασαν από τη Βουλή οι 6 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος

Ένα βήμα πριν το τέλος της μακράς διαγωνιστικής περιόδου έφτασαν οι 6 από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος. Εχθές παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη πέρασαν οι 6 εργολαβίες ολοκληρώνοντας το τυπικό μέρος της υπόθεσης.

Τώρα το μόνο που απομένει για να ξεκινήσουν τα έργα, είναι η υπογραφή των συμβάσεων. Το Υπουργείο θα καλέσει τους αναδόχους των τμημάτων αυτών να συγκεντρώσουν όλα τα απαιραίτητα έγγραφα, μεταξύ των οποίων και οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης και στη συνέχεια να “κλειδώσει” μία ημερομηνία για την υπογραφή των συμβάσεων.

Η μέχρι τώρα εμπειρία από ανάλογες συμβάσεις λέει πως το χρονικό διάστημα ποικίλει από 20 μέχρι 45 ημέρες. Αυτό σημαίνει πως το αργότερο μέχρι τα μέσα Απριλίου οι συμβάσεις θα υπογραφούν και θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος η οποία είναι ιδιαίτερα πιεστική καθώς οι 42 μήνες που έχει εκτιμήσει το Υπουργείο μας οδηγεί σε ολοκλήρωση χωρίς να υπάρξει ούτε μία ημέρα καθυστέρησης στα τέλη του 2022, ακριβώς τότε που ολοκληρώνεται και η ροή χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Οι εργολαβίες που οδεύουν προς υπογραφή και έναρξη κατασκευής είναι στο τμήμα Μιντιλόγλι-Κυλλήνη και Πύργος-Δουναίϊκα. Πρόκειται για:
1η εργολαβία:Πύργος-Δουναίϊκα: Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 53,05%
4η εργολαβία:Κυλλήνη-Βάρδα: Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 50,39%, 
5η εργολαβία: Βάρδα-Σαγαίικα: Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, 
6η εργολαβία: Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά: GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%, 
7η εργολαβία: Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας: Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99% και 
8η εργολαβία: ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι: GD Infrastrutture με έκπτωση 52,40%.

ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
Σχετικά με τις άλλες δύο εργολαβίες τώρα. Η 2η εργολαβία στο τμήμα Δουναίϊκα-Αμαλιάδα με ανάδοχο την INTRAKAT με έκπτωση 45,50%, είναι προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα ακολουθήσει για Βουλή και υπογραφή. Ενδέχεται να προλάβει στις υπογραφές τις άλλες έξι εργολαβίες.

Η 3η εργολαβία στο τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη είναι μπλεγμένη δικαστικά με προσφυγές της ΘΕΜΕΛΗ και Cyfield. Μειοδότρια είναι η INTRAKAT. Εδώ ανάλογα με τις δικαστικές αποφάσεις θα κριθεί και η υλοποίηση της εργολαβίας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com