Τα τελευταία κυρίως έτη, αρμόδιοι παράγοντες και μη, αναφέρονται με μεγάλη
ευκολία στον τουρισμό και στην ανάπτυξη που προκύπτει μέσω αυτού. Προφανώς θα πρέπει κανείς να είναι τυφλός ώστε να μην αντιλαμβάνεται την ανοδική τάση που τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφή στην περιοχή μας. Πράγματι σημεία της Μεσσηνίας έχουν γνωρίσει μία καλή επισκεψιμότητα και γενικώς στην ατμόσφαιρα… αιωρείται η αίσθηση στους ιθαγενείς ότι όχι μόνο πάνε καλά τα πράγματα στο τουριστικό μέτωπο και τις επιχειρήσεις, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις είναι τόσο θετικά που η περιοχή δυσκολεύεται να ανταποκριθεί. Είναι όμως έτσι;
Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε εν μέσω τουριστικής περιόδου και με δεδομένο επίσης ότι δεν χρειάζεται να… γκρινιάζουμε διαρκώς, θα ήταν χρήσιμο και ωφέλιμο πρώτα απ’ όλα για τους ίδιους τους παράγοντες που ασχολούνται με τον τουρισμό – και δεν αναφέρομαι στους επαγγελματίες, αλλά στους αιρετούς – να έδιναν στη δημοσιότητα ορισμένα στοιχεία, ποιοτικά και ποσοτικά για το τι ακριβώς συμβαίνει σ’ έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του τόπου μας (αφίξεις, διανυκτερεύσεις, εθνικότητες, κ.ά.). Στοιχεία συγκεκριμένα, δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, εναλλακτικές προτάσεις, δράσεις κ.λπ. που δίνατε να διατηρήσουν την πορεία που η Costa Navarino και οι αυτοκινητόδρομοι έδωσαν στο νομό. Διότι οι επαγγελματίες το γνωρίζουν καλά με βάση και τα στοιχεία που διαθέτουν αλλά και την… αγορά, έχοντας σε ορισμένες περιπτώσεις λίγο διαφορετική προσέγγιση από τους αυτοδιοικητικούς ή άλλους κρατικούς παράγοντες, μιας και στο τέλος της ημέρας έρχονται αντιμέτωποι με το… ταμείο.
Εξαιρετικά χρήσιμο λοιπόν, να δοθούν στη δημοσιότητα – εφόσον υπάρχουν – επεξεργασμένα στοιχεία ή μελέτες που να επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα και τις κάθε φορά εκτιμήσεις, δεδομένα που να δίνουν το δικαίωμα κατάρτισης ολοκληρωμένων σχεδίων και σε τοπικό επίπεδο, ώστε να αποτελέσουν εργαλεία εκπόνησης σοβαρών πολιτικών και επιχειρηματικών πλάνων, που θα μπορούν να «μετρηθούν» στο επίπεδο της απόδοσής τους. Και πριν βιαστούν οι έχοντες την ευθύνη να απαντήσουν ή όσοι νιώθουν έτσι, ας μην επικαλεστούν μόνο αριθμούς και στοιχεία από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας ή διάφορους αριθμούς που θα ήταν χρήσιμοι τις προηγούμενες δεκαετίες, μιας και βρισκόμαστε ήδη στα 2017, με τις ανάγκες να διαμορφώνονται σ’ ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο.
Κι αυτό οφείλουν να το κάνουν προκειμένου να αποδείξουν και οι ίδιοι ότι δεν λένε λόγια του… αέρα.
Του Κώστα Β. Τσερεντζούλια
Υ.Γ.: Αλήθεια υπάρχει – κι αν ναι τι περιλαμβάνει – «οδικός τουριστικός χάρτης» στη βάση ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού;