Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ποσοστό αποχής από τους ελέγχους ΚΤΕΟ γεγονός που συνιστά τροχοπέδη τόσο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας όσο και την προστασία του περιβάλλοντος.
Υποχρεωμένοι να περνούν ΚΤΕΟ ανά προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων, με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Όπως, ωστόσο, ανέφερε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Βήκας, το ποσοστό αποχής από τη διαδικασία του ΚΤΕΟ παραμένει ιδιαίτερα υψηλό, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους δρόμους ακατάλληλα οχήματα.
Όπως είναι γνωστό, ένας από τους βασικούς λόγους που οι οδηγοί αποφεύγουν να επισκέπτονται τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου αφορά στο γεγονός ότι τα οχήματά τους αντιμετωπίζουν κοστοβόρες βλάβες τις οποίες δεν έχουν φροντίσει να διορθώσουν σε κάποιο συνεργείο.
Υπενθυμίζεται ότι η εκπρόσθεσμη προσκόμιση οχήματος για τεχνικό έλεγχο επιφέρει επιβολή ειδικού αυξημένου τέλους ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης. Αυτό για τα ΙΧ διαμορφώνεται ως εξής:
Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
Άνω των 6 μηνών: 65 ευρώ
Επίσης, για όσους αμελούν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, η νομοθεσία προβλέπει επιβολή προστίμου ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται απευθείας μέσω TAXIS, κατόπιν της ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων η οποία, ωστόσο, δεν εφαρμόζεται.