Πέμπτη
19
Σεπτέμβριος
TOP

ΙΝΕ-ΓΣΕΕ: Ο οδικός χάρτης για την αντιστοίχιση των δεξιοτήτων που παρέχει η εκπαίδευση με εκείνες που ζητάει η αγορά εργασίας

Το ζητούμενο της αντιστοίχισης των δεξιοτήτων που ζητάει η αγορά εργασίας και εκείνων που παρέχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια, οι δυνατότητες συνεργιών μεταξύ της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και οι προκλήσεις που θέτουν -τόσο σε ό,τι αφορά το μέλλον της εκπαίδευσης όσο και των επαγγελμάτων- η πράσινη μετάβαση και η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης συζητήθηκαν σε εκδήλωση που διοργάνωσε, το απόγευμα της Παρασκευής, το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ 2024.

Στην εκδήλωση με τίτλο «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Δεξιότητες και Αγορά Εργασίας: Επίδικα και Διακυβεύματα» τοποθετήθηκαν η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ιωάννα Λυτρίβη, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Χρήστος Μπούρας, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Θεοδουλίδης και ο γενικός διευθυντής του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, Χρήστος Γούλας.

Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

«Η συστηματική κυβερνητική προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία τέσσερα χρόνια φαίνεται πως αποδίδει και έτσι βρισκόμαστε πιο κοντά από ποτέ στη συνολική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης καθιστώντας την ισότιμη και ισάξια διαδρομή με αυτή του πανεπιστημίου μετά το λύκειο, με σημαντικές προοπτικές επαγγελματικής ανέλιξης. Για πρώτη φορά, ύστερα από περίπου 50 χρόνια, η επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας υφίσταται ριζική ανανέωση και περνά σε μια νέα εποχή, με στρατηγικό σχεδιασμό, στοχεύοντας στην εγγύτερη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας», επισήμανε στην ομιλία της η κ. Λύτριβη.

«Με τις δράσεις μας, τις πρωτοβουλίες μας, νομοθετικές και επιχειρησιακές ενισχύουμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση προκειμένου να καταστεί ορατή και συνειδητά επιλέξιμη επιλογή για τις νέες και τους νέους μας. Με αφετηρία τον νόμο-πλαίσιο 4763/2020 και χτίζοντας πάνω σε αυτόν με τον νόμο 5082/2024 επιχειρούμε να διασυνδέσουμε και να οργανώσουμε συστηματικά τις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης μετά το γυμνάσιο μέχρι το κατώφλι του πανεπιστημίου. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε στενή επαφή με τους κοινωνικούς εταίρους σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, προσβλέποντας στην ενίσχυση του κοινωνικού διαλόγου και την εμπλοκή τους στον σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων», πρόσθεσε.

Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγη insider.gr