
Το πρώτο σημαντικό βήμα έγινε προ ημερών στον μεγάλο διαγωνισμό για την αναβάθμιση του οδικού και επαρχιακού δικτύου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Όπως έγινε γνωστό με απόφαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος η εταιρεία Γ.ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ με ποσοστό έκπτωσης 13,3% καθώς ήταν και η μόνη αποδεκτή προσφορά για το μεγάλο έργο.
Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 24 Μαρτίου 2025. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο έργο οδικής ασφάλειας στην Πελοπόννησο το κόστος της οποίας αγγίζει με τον αναλογούντα ΦΠΑ τα 45,24 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 36,48 εκατ. ευρώ). Το έργο συγχρημαοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Τώρα τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση του διαγωνισσμού είναι η ανακήρυξη της Γ.ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ ως οριστικού αναδόχου και η προσκόμιση όλων των απαραίτητων εγγράφων. Στη συνέχεια θα έχουμε την συγγραφή της σύμβασης κατασκευής η οποία θα πρέπει να περάσει επιτυχώς την κρίση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το τελευταίο βήμα θα είναι η υπογραφή της σύμβασης που θα δώσει σάρκα και οστά στο σημαντικό αυτό έργο.
Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις υπολογίζεται ότι η σύμβαση θα μπορούσε να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει ότι τα έργα θα μπορούν να αποπερατωθούν -χωρίς να υπολογίζονται τυχόν παρατάσεις- μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Ποιο είναι το μεγάλο έργο
Τα έργα αφορούν στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας τόσο στο εθνικό, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο της Πελοποννήσου σε θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ) στις Περιφερειακές ενότητες Λακωνίας, Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Αργολίδας και Κορινθίας.
Πιο συγκεκριμένα οι επεμβάσεις αυτές περιλαμβάνουν αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού της οδού, όπως διαγράμμιση, σήμανση οριζόντια και κατακόρυφη, πινακίδες σήμανσης, ανακλαστήρες οδοστρώματος, γραμμική οριοσήμανση, στηθαία ασφαλείας, Η/Μ εγκαταστάσεις εργασίες ηλεκτροφωτισμού κλπ. Επίσης, τοπικά, προβλέπεται συμπλήρωση – ανακατασκευή της υποδομής, όπως επισκευή φθορών οδοστρώματος, αντικατάσταση της παλαιάς επιφανειακής ασφαλτικής στρώσης με νέα αντιολισθηρή, συμπλήρωση υλικού ερείσματος, καθαρισμός – μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας (αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών που εμποδίζουν την ορατότητα) κλπ.
πηγη ypodomes.com