
Αυξημένος κατά 7,9% είναι ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τη NielsenIQ, η οποία σημειώνει ότι καθοριστικά για αυτή την αύξηση είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύσσονται κατά 6,5%.
Η αύξηση της τιμής στο μέσο καλάθι
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της «αποδομώντας αυτή την θετική τάση, σε εξέλιξη όγκων πωλήσεων και μέσης τιμής, είναι εμφανές ότι η ζήτηση είναι αυτή που οδηγεί την ανάπτυξή των FMCGs κατά 5,4%, καθώς η μέση τιμή καλαθιού αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους πιο μετριοπαθώς, κατά 1,1%.

Αναλύοντας τα δεδομένα της αγοράς περαιτέρω, η NielsenIQ, διαπιστώνει πως «ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων και ποτών υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (+2,4%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων έχουμε πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τα προϊόντα φροντίδας του σπιτιού να έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά -3,2%, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς κατά -2,6%».